ایده ها چگونه تبدیل به محصول می شوند؟

ایده ها چگونه تبدیل به محصول می شوند؟

تمامی چیزهایی که روزانه با آن‌ها برخورد داریم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم به واسطه فکرها و ایده‌هایی هستند که دانشمندان، محققان و مخترعانی در گذشته بر روی آن‌ها پافشاری کرده‌اند. به عنوان مثال، برق و الکتریسیته در حدود ۱۵۰ سال پیش به عنوان یک افسانه شناخته می‌شد، در حالی که این روزها به یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی ما تبدیل شده‌است! اگر ادیسون بر روی ایده خود یعنی کشف یا تولید برق، اصرار نمی‌ورزید و صدها راه مختلف را امتحان نمی‌کرد، احتمالاً الان جایگاه فعلی بشر بسیار متفاوت تر از گذشته بود.

نوآوری و تولید محصول آسان نیست، اما این قدرت را دارد که دنیای انسان‌ها را متحول کند و برای صاحب ایده و اختراع، پول فراوانی به ارمغان بیاورد. اولین قدم در تبدیل ایده‌ها به محصول، تقسیم آن ایده با دنیاست. در ادامه سعی می‌کنیم، راه حل عملی برای تبدیل ایده به محصول ارائه کنیم.

چالش‌های تبدیل ایده به محصول

برخی از مهم‌ترین چالش‌های تبدیل ایده به محصول که اکثر فناوران و نوآوران با آن روبرو هستند، عبارت اند از:

زمانبندی اشتباه و ناصحیح در ارائه اختراع و محصول خود به بازار

موفقیت در دنیای نوآوری به معنای درست کردن یک زمانبندی دقیق و برررسی آن است. اگر خیلی منتظر بمانید که یک ایده را عملی کنید، احتمالاً با کمک اخبار و رسانه‌ها، متوجه خواهید شد که آن ایده توسط شخص یا گروه دیگری به اجرا درآمده است. در طرف دیگر، ممکن است که ارائه یک ایده و اختراع قبل از رواج داشتن فرهنگ آن، باعث عدم استقبال شود. شما با یک زمانبندی صحیح، می‌توانید در این زمینه با موفقیت روبرو شوید.

البته در این زمینه برخی هم بر این باورند که استقامت کردن در یک بازار جدید، رمز موفقیت است، پس اگر در حال حاضر زیاد در کار خود موفق نیستید، نگران نباشید و تنها سعی کنید با کمک شیوه‌هایی مثل جذب سرمایه در بازار استقامت کنید.

آگاه‌سازی مخاطبان از وجود اختراع و محصول

موضوع مهم دیگری که در واقع یک چالش برای فناوران است، عدم آگاهی از شیوه ارائه توصیف از یک محصول به مخاطبان است. در واقع مخترع و یا کسی که ایده دارد، با این چالش روبرو است که چگونه محصول خود را به مخاطبان برساند. بر اساس نظرات کارشناسان، چالش اصلی خود مخترعین هستند که با تمرکز بیش از حد بر روی یک محصول، کاری می‌کنند که برنامه ای برای بازاریابی آن وجود نداشته باشد!

در نظر گرفتن بودجه تبلیغاتی و یا یک استراتژی بازاریابی با توجه به نوع محصول، می‌تواند باعث شود که مخترع از این چالش به خوبی عبور کند.

نکاتی برای موفقیت در تبدیل ایده به محصول

آماده‌اید محصول خود را به واقعیت تبدیل کنید؟ کارشناسان و افراد خبره در این حوزه توصیه‌هایی دارند که به افزایش سرعت موفقیت شما در این زمینه کمک می‌کنند:

تنها حرکت نکنید!

مراحل زیادی در روند اختراع و تبدیل ایده به محصول دخیل است که باعث می‌شود به تنهایی طی کردن آن، سخت و دشوار باشد. شما می‌توانید دنبال فرد یا افرادی باشید که به عنوان تیم با شما کار کنند و همه در سود یا نتیجه نهایی شریک باشند. تیمی کار کردن و داشتن انگیزه بالا، باعث می‌شود که شما خیلی سریع تر از آنچه که تصورش را بکنید به موفقیت برسید.

برای انجام تحقیقات خود، زمان صرف کنید!

اختراع یک محصول نیاز به تحقیقات اولیه، صبر و انعطاف‌پذیری زیادی دارد. هرچقدر که بیشتر بر روی دانش مورد نیاز برای یک محصول وقت بگذارید، احتمال آن که اختراع موفق تری داشته باشید، بیشتر خواهد بود. شما می‌توانید با انجام تحقیقات لازم برای یک محصول در هنگام ثبت اختراع و یا گرفتن گواهی‌های لازم، تحقیقات خود را به عنوان اسناد ارائه کنید.

مدنظر بگیرید که تحقیق در مورد مالکیت معنوی ایده یا مالکیت تجاری یک محصول، اصلاً وقت تلف کردن نیست، بلکه به جلوگیری از چالش‌های احتمالی در آینده کمک زیادی می‌کند. آیا تابحال در مورد روند تحقیقاتی کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ برای محصول خود اطلاع داشته‌اید؟

یک نمونه اولیه بسازید

هنگامی که تحقیقات اولیه را انجان دادید و یا یک تیم اجرایی پیدا کردید، نوبت به ساخت نمونه اولیه می‌رسد. نمونه اولیه محصول شما، در واقع یک محصول تست است که بر روی آن می‌توانید آزمایشات لازم را انجام دهید و ایرادات خود را شناسایی کنید. هیچ اختراع موفقی، قبل از انجام کامل تست محصول به تولید حداکثری نرسیده‌است. اگر ایده ای دارید که از آن نمی‌توانید یک محصول اولیه بسازید، احتمالاً باید به کلی آن را فراموش کنید!

شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ دنیا، همین مراحل را برای تبدیل ایده به محصول، طی می‌کنند!

کارخانه‌های بزرگ لوازم خانگی در دنیا مثل ال جی (LG)، اسنوا(snowa) ، سامسونگ (SAMSUNG) و یا کارخانه‌های فناوری محوری مثل APPLE, MICROSOFT و … با ایجاد آزمایشگاه‌های مجهز و تیم‌های تحقیقاتی قبل از تولید محصولات جدید خود مانند ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر، موبایل جدید و … محصولات اولیه ای از ایده‌های خود تولید می‌کنند که بر روی آن آزمایشات لازم را انجام دهند. شما چه ایده جدیدی دارید که می‌خواهید آن را به محصول تبدیل کنید؟

منبع: businessnewsdaily
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود