اظهارات جنجالی احمدی نژاد درباره آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا و واکنش کیانوش جهانپور

اظهارات جنجالی احمدی نژاد درباره آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا و واکنش کیانوش جهانپور

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران در مصاحبه ی جدید خود با یک رسانه ی فارسی زبان ویروس کرونا را آزمایشگاهی و سازمان جهانی بهداشت را مقصر اصلی شیوع آن عنوان کرد.

وبسایت ایندیپندنت فارسی روز جمعه ویدئویی از مصاحبه ی اختصاصی خود با محمود احمدی نژاد منتشر کرد. در این گفتگو که به صورت زنده و از طریق اینستاگرام انجام شده بود این رسانه با رئیس جمهور پیشین به صحبت درباره ی سیاست داخلی، مسائل جهانی، کرونا و انتخابات ریاست‌ جمهوری در آمریکا و ایران پرداخت.

احمدی نژاد کرونا

در بخشی از این گفتگو مجری از احمدی نژاد می پرسد که آیا وضعیت کنونی کرونا در ایران و بحران بهداشتی را در راستای ناکامی دولت آقای روحانی برای مبارزه با کرونا می‌ داند و با توجه به اینکه ایران یکی از معدود کشورهای جهان است که نتوانست موج اصلی را مهار کند، چه توصیه‌ ای برای مردم و دولت ایران دارد.

احمدی نژاد در پاسخ گفت:

«معلوم است که کرونا یک ویروس آزمایشگاهی است، ساخته شده و عمداً در دنیا با اهداف سیاسی منتشر شده است. من معتقدم کسانی که دنیا را در صد سال اخیر مدیریت کرده‌ اند به این نتیجه رسیدند که ساز و کارهایشان دیگر پاسخ نمی‌ دهد. باید تغییرات اساسی به وجود بیاورند. یکی از اهداف انتشار کرونا پوشش دادن آن تغییرات است، یعنی زمینه را برای آن تغییرات فراهم کنند. دستورالعمل‌ هایی که منتشر می‌ کنند در دنیا بسیار گنگ و چند پهلو و متناقض است و هر کشوری که بخواهد از آن دستورالعمل تبعیت کند دچار مشکلات می‌ شود. به نظر من در ایران هم مشکل اصلی آن است که مدیریت کرونا مطابق سیاست‌ هایی است که (سازمان) بهداشت جهانی منتشر می‌ کند و همین باعث شده است که مهار کرونا در ایران با مشکلات جدی مواجه باشد.»

او در پاسخ به این سؤال که توصیه ی او چیست گفت:

«ما دانشمندان و متخصصینی داریم که به سرعت هم داروی آن را می‌ توانند تهیه کنند و هم پروتکل‌ های بهداشتی خیلی ساده‌ ای را در اختیار مردم و سازمان‌ ها قرار بدهند که با رعایت آن ها بتوانیم بر کرونا فائق شویم.»

پس از این مصاحبه وقتی یکی از کاربران توییتر نظر کیانوش جهانپور، سخنگوی سابق وزارت بهداشت و سخنگوی فعلی سازمان غذا و دارو درباره ی اظهارات احمدی نژاد را جویا شد، وی در پاسخ گفت: «تو زیر زمین با بشقاب دارند تحلیل می کنند»!

کنایه ی جهانپور به صحبت های جنجالی احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری اش درباره ی تولید انرژی هسته ای توسط یک دختر دانش آموز دبیرستانی در زیر زمین خانه ی خود و در داخل قابلمه بود.

اما این اولین بار نبود که احمدی نژاد درباره ی آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا صحبت می کرد.

هفته ی قبل هم شبکه تلویزیونی فونیکس چین مصاحبه ای با محمود احمدی نژاد داشت که در آن در پاسخ به این سؤال که آیا کرونا توطئه است گفت:

«بله! حتماً! من همان موقع رسماً اعلام کردم که این ویروس آزمایشگاهی است و نظر من هم در دنیا منتشر شده است، اما معتقدم که آگاهی و همبستگی عمومی ملت‌ ها توطئه ی جایگزین کردن یک سیستم استعماری جدید در سایه ی وحشت از کرونا را خنثی خواهد کرد. آینده از آنِ ملت‌ ها است و مستکبران در آن جایی ندارند.»

وی افزود: «ویروس کرونا را سلطه‌ گران انجام دادند و در این مسأله تردیدی نیست. آن‌ ها به این نتیجه رسیده‌اند که مدیریت فعلی کارایی ندارد و باید در نظام بین‌ الملل تغییرات اساسی ایجاد کنند. اما این تغییرات را می‌ خواهند در سایه ی وحشت ناشی از کرونا انجام دهند. هم با کرونا، جمعیت را کاهش دهند و هم در سایه ی وحشت ناشی از کرونا که مردم به فکر زنده ماندن خودشان هستند، نظام مدیریتی جدید را با ماهیت استعماری مستقر کنند. نمی‌ خواهند در سلطه‌گری تغییری به وجود آورند بلکه می‌ خواهند بدون استثناء همه ملت‌ها را کنترل کنند! البته من معتقدم آگاهی و همبستگی ملت‌ ها و لطف خدا به انسان‌ها این توطئه‌ی پیچیده را خنثی خواهد کرد.»

احمدی نژاد در ادامه ی صحبت هایش گفت: »انتظار این بود که دولت چین شفاف‌ سازی کند و در پیگیری پیشگام شود تا مسببان تولید و انتشار این ویروس و اهداف ضدانسانی این‌ ها برای مردم آشکار گردد. شما گفتید که مردم در خیابان جملاتی را به شما به عنوان یک شهروند چینی می‌ گویند، ناشی از این انتظار است! چین اولین کشوری بود که راجع به کرونا خسارت و تلفات سنگین داد، بنابراین باید بلافاصله در سطح جهان پیگیری و پرچمداری می‌ کرد و مردم جهان را آگاه می‌ ساخت که این ویروس کدام آزمایشگاه بوده، چرا و به دست چه کسی منتشر شده و به دنبال چه هدفی بوده است! ولی این اتفاق نیفتاد و چین این کار را انجام نداد. حتی انتظار این بود که خیلی سریع‌ تر و دقیق‌ تر درباره ی این ویروس اطلاع‌ رسانی می‌ کرد تا مردم دنیا بتوانند این توطئه را خنثی کنند؛ که ان‌شاء‌الله خنثی هم خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

اظهارنظر جنجالی محمود احمدی نژاد در مورد کراوات و خرید پیراهن ۴۰۰ دلاری + ویدیو

توییت عجیب احمدی نژاد به آنجلینا جولی؛ برسد به دست آنجلینا!

واکنش ها به مصاحبه جنجالی احمدی نژاد با «رادیو فردا»

اظهارات جنجالی احمدی نژاد درباره حبیب، معین، گلشیفته، شجریان و آغوش افتخاری

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • مرتضی آبان ۲۴, ۱۳۹۹

    کیانوش جهانپور یه حقوق بگیره نه بیشتر. نه سوادش رو داره نه اگر هم داشت جرات می کرد که حقیقت رو بگه ‌. بنابراین جدیش نگیرید . البته ادعای احمدی نژاد هم باید بررسی بشه .