ادعای کشته شدن نفر دوم القاعده و دخترش در تهران و تکذیب وزارت امور خارجه

ادعای کشته شدن نفر دوم القاعده و دخترش در تهران و تکذیب وزارت امور خارجه

در حالی که روزنامه نیویورک تایمز در خبری مدعی شده است عبدالله احمد عبدالله ملقب به ابومحمد المصری سه ماه پیش در خیابان پاسداران تهران توسط ماموران اسرائیلی و به سفارش ایالات متحده ترور شده، سخنگوی وزارت امور خارجه این ادعا را تکذیب کرده و اعلام کرد هیچ یک از اعضای القاعده در ایران حضور نداشته و ندارند. روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده است که دو نفر موتور سوار در ۷ آگوست گذشته و مصادف با سالگرد وقوع انفجار در سفارتخانه های ایالات متحده در تانزانیا و کنیا، المصری را همراه با دخترش که بیوه پسر اسامه بن لادن بوده به قتل رسانده اند. المصری که دومین فرد قدرتمند القاعده به شمار می رود به عنوان مغز متفکر بمب گذاری در سفارت های ایالات متحده در آفریقا در سال ۱۹۹۸ شناخته می شد.

نیویورک تایمز مدعی شد عبدالله احمد عبدالله ملقب به ابومحمد المصری در خیابان پاسداران تهران توسط ماموران اسرائیلی و به سفارش ایالات متحده ترور شده است.

این انفجارها در نزدیکی سفارت های ایالات متحده در نایروبی، کنیا و دارالسلام، تانزانیا رخ داد که مرگ ۲۲۴ نفر و زخمی شدن حدود ۵,۰۰۰ نفر را در پی داشت اگر چه تنها ۱۲ از کشته شدگان آمریکایی بودند. نیوریورک تایمز همچنین مدعی شده که سرویس اطلاعاتی ایالات متحده سال ها بود که رفت و آمدها و تحرکات المصری و رهبران القاعده را تحت نظر داشته است. مقامات اسرائیلی و آمریکایی تاکنون در مورد این موضوع اظهارنظر نکرده اند. در حالی نیویورک تایمز از ترور المصری و دخترش مریم که بیوه حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن، در خیابان های تهران گزارش داده که تاکنون القاعده نیز خبری از مرگ یکی از اصلی ترین رهبران خود منتشر نکرده است. نیویورک تایمز همچنین مدعی شده که ابومحمد المصری از سال ۲۰۰۳ در ایران در بازداشت بوده اما از سال ۲۰۱۵ آزادانه در مناطق بالای شهر تهران زندگی می کرده است.

نیویورک تایمز مدعی شد عبدالله احمد عبدالله ملقب به ابومحمد المصری در خیابان پاسداران تهران توسط ماموران اسرائیلی و به سفارش ایالات متحده ترور شده است.

از ابومحمد المصری به عنوان جانشین ایمن الظواهری رهبر کنونی القاعده یاد می شد که شایعاتی در مورد مرگ یا کشته شدن او در ماه اخیر نیز منتشر شده است. روز ۱۷ مرداد گذشته بود که خبر قتل دو شهروند لبنانی به نام های حبیب داوود، استاد تاریخ و ۵۸ ساله و دخترش مریم، ۲۷ ساله، در خیابان گلستان یکم در منطقه پاسداران به ضرب گلوله منتشر شد. در گزارش مربوط به این قتل ها آمده بود که ۵ گلوله توسط موتورسواران به خودرو حامل این پدر و دختر شلیک شده که ۴ گلوله به آن ها برخورد کرده و باعث مرگ آن ها شده است. گفته می شود که ابومحمد المصری از بنیانگذاران القاعده بوده و بعد از قتل اسامه بن لادن یکی از کاندیداهای رهبری این گروه تروریستی به شمار می رفته است.

نیویورک تایمز مدعی شد عبدالله احمد عبدالله ملقب به ابومحمد المصری در خیابان پاسداران تهران توسط ماموران اسرائیلی و به سفارش ایالات متحده ترور شده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش نیویورک تایمز هر گونه حضور اعضای القاعده در ایران را تکذیب کرده و این خبر را بخشی از جنگ همه جانبه اقتصادی، اطلاعاتی و روانی علیه ایران خواند. وی در ادامه صحبت هایش به رسانه‌های آمریکایی توصیه کرد در دام سناریو پردازی‌ های هالیوودی مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند. خطیب زاده در ادامه تصریح کرد: «واشنگتن و تل‌آویو هر از چند گاهی برای شانه خالی کردن از مسئولیت اقدامات جنایت‌بار این گروه و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه، تلاش می‌کنند با دروغ‌پردازی و درز اطلاعات ساختگی به رسانه‌ها، ایران را مرتبط با چنین گروه‌هایی به تصویر بکشند. هرچند آمریکا در گذشته نیز از طرح هیچ اتهام کذبی علیه جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده، اما این رویکرد در دولت فعلی آمریکا تبدیل به یک روند دائمی شده و کاخ سفید تلاش کرده است با تکرار چنین اتهاماتی در اجرای طرح ایران‌هراسی خود بیش از پیش گام بردارد».

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان افزود:« بدون تردید این دست اتهام‌ زنی‌ها در چارچوب جنگ همه‌جانبه اقتصادی، اطلاعاتی و روانی علیه مردم ایران انجام می شود و رسانه‌ها نباید تریبونی برای نشر دروغ‌ های هدفمند کاخ سفید علیه ایران باشند».

بیشتر بخوانید: استفاده اسامه بن لادن از ویدیوهای مستهجن برای انتقال پیام های قفل گذاری شده

زندگی رازآلود «حمزه بن لادن»، وارث یک میلیون دلاری «اسامه بن لادن» در رأس گروه القاعده

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمدرضا کیانفر آبان ۲۵, ۱۳۹۹

    سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه گفت: حضور القاعده در ایران کذب است.

    آقای خطیب‌زاده،
    پس از قتل اسامه بن‌لادن خانواده و پیروانش به ایران پناهنده شدند سردار سلیمانی خانواده را نگاه داشت پیروان را به عراق برد با طرفداران ابومصعب زرقاوی که در زندان ابوغریب در دست آمریکا بودند داعش را تأسیس کردند تا مخالفان نوری مالکی را قتل عام نماید.
    بس کن ای خرد از این ناله و قصه حزین بوی برد به خامشی هر دل باشهامتی.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
    ۲- به رسمیت شناختن حق #آزادی_بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،