افشاگری های نوازنده سرشناس ساکسوفون در مورد ویدیو منتسب به گدایی خود در ترکیه

افشاگری های نوازنده سرشناس ساکسوفون در مورد ویدیو منتسب به گدایی خود در ترکیه

چندی پیش ویدیویی از یک هنرمند ایرانی منتشر شد که او را در حال ساز زدن در خیابانی در ترکیه بعد از مهاجرت به این کشور نشان می داد. این ویدیو با عنوان گدایی هنرمند ساکسوفون نواز ایرانی در خیابان های ترکیه دست به دست می شد. ایمان جعفری پویان نوازنده سرشناس ساز ساکسوفون است که سابقه همکاری با هنرمندانی مانند رضا صادقی، محسن یگانه و ناصر چشم آذر را در کارنامه دارد.

ایمان جعفری پویان نوازنده سرشناس ساز ساکسوفون است که چندی پیش ویدیویی از او با عنوان گدایی هنرمند مشهور ایرانی در خیابان های ترکیه خبرساز شد.

انتشار این ویدیو از جعفری پویان با واکنش وی همراه شده و وی در یک مصاحبه تصویری در این باره چنین گفته است: « در آخرین سالهایی که در ایران بودم، به مرور دوستان، ما را کمرنگ کردند. من معروفم در بین اهالی موسیقی که آدم خوش‌اخلاقی نیستم. دلیلش هم این است که مقوله هنر برای من اصلاً شوخی نیست. همیشه خیلی جدی برای آن کار کرده ام. من با ۱۶۰ اثر در یوتیوب فقط ۷۲ نفر «دنبال کننده» دارم. این یعنی ذائقه مخاطب در ایران در چه سمت و سویی است».

بر اساس این مصاحبه که متن آن در خبرگزاری فارس منتشر شده، این نوازنده سرشناس ساکسوفون در مورد ماجرای ویدیو گدایی اش در خیابان های ترکیه نیز می گوید: «سال ۲۰۱۸ در یک روز ۱۳ آلبوم را با یک کمپانی ترکیه‌ای برای نشر در پلتفرم های جهانی قرارداد بستم ولی این رکورد در هیچ رسانه ای منتشر نشد. اما حالا ویدئوی گدایی من در خیابان شده نقل مجالس و این تأسف بار است. با خواننده های زیادی در ایران روی صحنه رفتم. خواننده‌ای که ۳۵ میلیون تومان دستمزدش بود، با منت ۴۰۰ هزار تومان دستمزد نوازنده می‌داد. من اما در ترکیه با هنرمندان و خواننده های این کشور همکاری می کنم و دستمزد نوازنده و خواننده نصف – نصف است. من اولین بار در استانبول در کنار خیابان ساز زدم. بی پولی به شدت فشار آورده بود و با چند نوازنده ایرانی در اینجا با هم کنار خیابان ساز زدیم. راستش خیلی حالم بد بود. من آدم استیج‌های بزرگ بودم و عادت داشتم که مردم خیلی مودب در مقابل من بنشینند و موسیقی گوش کنند. اینکه بی تفاوت رد بشوند و در مقابل من سیگار بکشند و چای بخورند و در کنارش هم شاید موزیک من را گوش کنند، برایم خیلی سخت بود».

ایمان جعفری پویان نوازنده سرشناس ساز ساکسوفون است که چندی پیش ویدیویی از او با عنوان گدایی هنرمند مشهور ایرانی در خیابان های ترکیه خبرساز شد.

ایمان جعفری پویان در ادامه در مورد شایعات خیابان خواب بودنش در ترکیه نیز می گوید: « این ذهنیتی که در فضای مجازی راه افتاده که «ایمان جعفری پویان» در خیابان های ترکیه می خوابد صحیح نیست و من یک زندگی معمولی در این کشور دارم. استودیوی شخصی دارم و می توانم همچنان به عنوان تنظیم کننده برای همکاران ایرانی خودم کار بزنم و در کمترین زمان برایشان با اینترنت بفرستم. امیدوارم این موج حمایتی به آغاز همکاری مجدد من با اهالی موسیقی ختم شود».

ایمان جعفری پویان نوازنده سرشناس ساز ساکسوفون است که چندی پیش ویدیویی از او با عنوان گدایی هنرمند مشهور ایرانی در خیابان های ترکیه خبرساز شد.

ایمان جعفری پویان در ۱۱ مرداد ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۷۲ از هنرستان موسیقی تهران فارغ‌التحصیل شد. از سال ۱۳۶۹ فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان نوازنده در آثار موسیقی آغاز کرد و پس از چندی همکاری خود را با ارکسترهای مختلف آغاز کرد. ایمان جعفری پویان به دلیل علاقه به موسیقی جز در کنار ساز کلارینت، از سال ۱۳۷۷ نوازندگی ساز ساکسوفون را نیز آغاز کرد. او نوازندگی ساکسوفون را بدون استاد آغاز کرد و به سرعت در آن مهارت پیدا کرد تا جایی که اولین گروه بیگ بند موسیقی جز بعد از انقلاب ۱۳۵۷ ایران به نام «ایماژ» را تشکیل داد. او علاوه بر نوازندگی، از سال ۱۳۸۷ به آهنگسازی نیز پرداخت. وی در فروردین ۱۳۹۵ آلبوم موسیقی «سونامی عشق» را با صدای خودش منتشر کرد، ایمان جعفری پویان در این آلبوم در نقش خواننده و با نام هنری «ایمی جی» ظاهر شد. برادر کوچک‌تر او، «علی جعفری پویان» از نوازندگان مطرح ساز ویلن است.

منبع: فارس
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • omid آبان ۲۵, ۱۳۹۹

    این ملت با این همه ادعای فرهنگ غنی نمیدونم کی میخوان بفهمن نوازندگان و خوانندگان خیابانی گدا نیستند…

  • اتیش آبان ۲۶, ۱۳۹۹

    راستش اغراق بین این ادما خیلی بالاست. خودبرتر بینی خودبزرگ بینی. خلاصه هرچی که اسمشو میزارین.
    یه سازی یاد گرفتن اونم نه به صورت اصولی چنان توقعی دارن که مرحوم شجریان و باقی استاد واقعی نداشتن و ندارن.
    دیدگاه این افراد حول و حوش شهرت و جلوچشم مردم بودنه. هیچوقت نگاهشون هنری نیست.