معاون وزیر بهداشت استعفا کرد: نامه شدید اللحن علیه وزیر بهداشت

معاون وزیر بهداشت استعفا کرد: نامه شدید اللحن علیه وزیر بهداشت

دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استعفا کرد. دکتر ملک زاده شامگاه روز جمعه ۳۰ آبان ماه ۹۹ و ساعاتی پیش از آغاز محدودیت های دو هفته ای کرونا در سراسر کشور، نامه استعفای خود را برای دفتر دکتر نمکی، وزیر بهداشت ارسال کرد.

دکتر رضا ملک زاده در نامه استعفای خود، از اظهارات وزیر بهداشت درباره واکسن کرونای ایران، انتقاد کرد و آن را غیر کارشناسی دانست. این برای نخستین بار در تاریخ وزارت بهداشت ایران است که یکی از معاونان این وزارت خانه، با انتشار استعفانامه، اظهارات وزیر بهداشت وقت را غیر کارشناسی و غیر مسئولانه خطاب می کند. در نامه دکتر رضا ملک زاده به وزیر بهداشت آمده که مدیریت شما در مدیریت کرونا، غلط و ناقص بوده و زمینه تلفات انسانی گسترده شده است.

از زمان شیوع کرونا تا اول آذر ۹۹، بیش از ۴۰ هزار هموطن در ۳۱ استان کشور جان باخته اند و روند ابتلای ایرانیان به کووید ۱۹ همچنان در حال افزایش است. در استعفانامه معاون تحقیقات وزیر بهداشت به دکتر نمکی آمده که اظهارات شما درباره کرونا، غیر علمی و شتاب زده است و درباره واکسن کرونای ایرانی که در مرحله تست است، معرکه گرفته اید!

استعفای دکتر رضا ملک زاده
متن استعفای شدید اللحن دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

در نامه استعفای دکتر رضا ملک زاده خطاب به وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید آمده که ادعاهای سازمان غذا و دارو درباره موثر بودن داروهای گیاهی مقابله با کرونا، نادرست است و مبنای علمی و بالینی ندارد.

دکتر رضا ملک زاده از چهره های پزشکی ایران پس از انقلاب است که در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، وزیر بهداشت بود. دکتر رضا ملک زاده متولد ۲۵ دی ماه سال ۱۳۳۰ در شهرستان آریا شهر استان فارس است و عضویت پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی دارد. ایشان برنده مدال آژانس بین المللی سرطان به دلیل تحقیقات در زمینه گوارش بوده و فوق تخصص گوارش و کبد محسوب می شود. دکتر رضا ملک زاده، ریاست سابق بیمارستان شریعتی تهران و ریاست هیات اجرایی جشنواره پزشکی رازی را در کارنامه دارد.

دکتر رضا ملک زاده معاون مستعفی وزیر بهداشت چندی پیش گفته بود که ۵۰ میلیون ایرانی، مستعد ابتلا به کرونا هستند. دکتر رضا ملک زاده اوایل شیوع کرونا در ایران اظهار داشت که کشور، مدت ها پس از ورود کرونا به ایران، متوجه این بیماری شده است و داروی رمدسیویر، نقشی در درمان کرونا ندارد.

استعفای بالاترین مقام تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ایران در آستانه تعطیلی فراگیر کرونایی کشور در آذر ماه ۹۹، چالش های مدیریت کرونا در پاییز سیاه ایران ۹۹ را وارد فاز جدید کرده است. آذر ماه احتمالا یکی از ماه های مهم ایران در سال ۹۹ در مقابله با کرونا باشد و احتمالا بایستی منتظر واکنش رسمی وزارت بهداشت به استعفانامه شدید اللحن دکتر رضا ملک زاده در ساعات پیش رو باشیم.

از اول آذر ۹۹ به مدت ۲ هفته، مقررات و محدودیت های سخت کرونایی در ۳۱ استان کشور که در وضعیت قرمز هستند برقرار می شود و سرپیچی کنندگان از قانون، بین ۵ تا ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی خواهند شد. تردد بین شهری در استان تهران، آزاد اعلام شده است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • من آذر ۱, ۱۳۹۹

    لطفاً در رو هم پشت سرش ببنده . این آدم اول باید خودش توضیح بده که تو این سی سال مسولیت با صرف چندین میلیارد تومان بودجه دقیقاً چه کار مفیدی به غیر از مقاله نوشتن انجام داده که با اعمال چند تحریم یک دفعه دارو نایاب میشه یا قیمتش چند برابر میشه …

  • من آذر ۱, ۱۳۹۹

    لطفاً در رو هم پشت سرش ببنده . این آدم اول باید خودش توضیح بده که تو این سی سال مسولیت با صرف چندین میلیارد تومان بودجه دقیقاً چه کار مفیدی به غیر از مقاله نوشتن انجام داده که با اعمال چند تحریم یک دفعه دارو نایاب میشه یا قیمتش چند برابر میشه .