قیمت واکسن کرونا اعلام شد

قیمت واکسن کرونا اعلام شد

رئیس شرکت بیوتکنولوژی ایالات‌ متحده در مصاحبه‌ ای با هفته‌ نامه ی آلمانی Welt am Sonntag اعلام کرده که دولت‌ ها برای هر دوز واکسن کرونا باید بین ۲۵ تا ۳۷ دلار بپردازند.

استفان بانسل، مدیرعامل شرکت مادرنا (Moderna) گفت: «با توجه به هزینه‌ هایی که سیستم بهداشتی یک کشور هنگام ابتلای یک شخص به بیماری کووید-۱۹ متحمل می شود، این قیمت عادلانه است.»

قیمت واکسن کرونا اعلام شد

در حالی‌ که قیمت نهایی هر دوز به‌ مقدار سفارش بستگی دارد، وی گفت این شرکت علاقه‌ای به کسب «سود حداکثری» ندارد و قیمت واکسن را با قیمت واکسن آنفلوآنزا مقایسه کرد.

شرکت مادرنا می‌ خواهد تا پایان سال حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن تولید کند و بخشی از آن قرار است امسال در اروپا توزیع شود.

بانسل اظهار کرد: «بنابراین هزینه واکسن ما تقریباً مشابه واکسن آنفولانزا است که بین ۱۰ تا ۵۰ دلار است.»

در حال حاضر شرکت مادرنا در حال مذاکره درباره ی تهیه واکسن با کمیسیون اروپا است. یکی از اصلی‌ ترین موضوعاتی که طرفین باید درباره ی به توافق برسند هزینه ی ذخیره است.

وی گفت: «تاکنون هیچ قراردادی امضاء نشده، گفتگوها در مرحله ی نهایی هستند و چند روز بیشتر تا نهایی شدن معامله باقی نمانده است.»

قیمت واکسن مادرنا از ماه اوت که این شرکت اعلام کرد قیمت هر دوز واکسن کرونای آن بین ۳۲ تا ۳۷ دلار است تغییر زیادی نکرده است. این شرکت گفت که این مبلغ کمتر از ارزش واقعی واکسن است اما هدف این است که کنترل همه‌ گیری از شیوع کنترل نشده ی ویروس ارزان تر درآید.

با این‌ حال قیمت واکسن مادرنا تقریباً دو برابر گران‌ تر از واکسن کرونای شرکت آمریکایی فایزر (Pfizer) و شرکت آلمانی بایون تک (BioNTech) است. گفته می‌ شود این شرکت‌ها در نظر دارند برای هر دوز ۲۰ دلار دریافت کنند.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: «اتحادیه اروپا در نظر دارد واکسن مادرنا و همچنین واکسن تولید شده توسط فایزر و بایون تک را برای واکسیناسیون تأیید کند.»

پیشتر در همین ماه شرکت مادرنا اعلام کرد واکسن آن ۹۴.۵ درصد در برابر ویروس کرونا مؤثر است، سطح مشابهی از اثربخشی که فایزر و بایون تک وعده داده است. مادرنا همچنین اعلام کرد قصد دارد در هفته‌های آتی برای دریافت مجوز استفاده اضطراری در آمریکا از واکسن تولیدی درخواست دهد.

بیشتر بخوانید:

اثر بخشی ۹۵ درصدی واکسن کرونا شرکت آمریکایی مادرنا

هر آنچه که باید در مورد واکسن کرونا ساخته شده توسط شرکت داروسازی فایزر بدانید

با زوج ترک تبار کاشف واکسن کرونا آشنا شوید

منبع: ایسنا
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود