دیدار با مژگان صادقی: دختر بدلکار شجاع ایرانی

دیدار با مژگان صادقی: دختر بدلکار شجاع ایرانی

مژگان صادقی بانوی دهه هفتادی ایرانی است که به عنوان یک دختر شجاع در عرصه بدلکاری در سینما و تلویزیون ایران فعالیت دارد. پلان هایی که از پشت صحنه بدلکاری های مژگان صادقی منتشر شده و برخی از سلبریتی های سینما وتلویزیون در اینستاگرامشان به اشتراک گذاشته اند، نفس ها را در سینه حبس می کند.

در جدید ترین کاری از بدلکاری های مژگان صادقی که مهدی کوشکی (نامزد سابق ریحانه پارسا) به اشتراک گذاشته، لحظه تصادف مرگبار یک پراید با مژگان صادقی را به تصویر می کشد که او به صورت استادانه ای روی کاپوت ماشین پرتاب می شود و پس از برخورد با شیشه جلو خودرو، روی زمین غلط خورده و پس از چند ثانیه از زمین بلند می شود!

شاید اگر این اتفاق برای هر کسی رخ دهد، صرفا معجزه می تواند او را از مرگ نجات دهد. اما مژگان صادقی، تا کنون بارها با کمترین لوازم، چنین پلان های نفس گیری که بسیار در سینما و تلویزیون به آن نیاز هست را بازی کرده و نفس ها را در سینه حبس کرده است.

مژگان صادقی بدلکار در آثاری همچون سگ های پوشالی، نوار زرد، شکستن همزمان بیست استخوان، علی البدل، لیسانسه ها، استراحت مطلق و ۵۰۰ قدم آخر نقش آفرینی کرده و به عنوان بازیگر و بدلکار حضور داشته است.

مژگان صادقی بدلکاری است که دل شیر دارد. اینکه دختر شجاعی را ببینید که با مهارت مثال زدنی، کارهای شگفت انگیز می کند، غرور آمیز است. البته اگر امکان حضور مژگان صادقی در برنامه استعدادیابی عصر جدید احسان خان علیخانی بود، حتما میلیون ها تن از هموطنان با مهارت و استعداد این دختر شجاع ایرانی آشنا می شد.

شجاعتی با طعم هنر و ظرافت. کارهای بلدکاری مژگان صادقی، طیف گسترده ای از فعالیت های بدلکاری را شامل می شود. در سینما و تلویزیون، نیاز مبرم به حضور تیم های بدلکاری وجود دارد و سلبریتی ها و نقش های اصلی، معمولا از این حرکات، استقبال نمی کنند و برای سلامتی آن ها، گروه های حرفه ای بلدکاری حضور پیدا می کنند.

مژگان صادقی
تصویر یکی از بدلکاری های مژگان صادقی در پاییز ۱۳۹۸ که او به تویوتا سفید رنگ در حال حرکت با سرعت برخورد می کند و در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت
مژگان صادقی در سکانس اسب سواری در یکی از سریال های سال ۹۸
همکاری مژگان صادقی در پشت صحنه یک سریال در پاییز ۹۸ در کنار گروه بدلکاران تندر

کارهای بدلکاری مژگان صادقی شامل پرش با موتور در حال حرکت، چپ کردن خودرو، تصادف با خودرو در حال حرکت، پرش از ارتفاع و غیره را شامل می شود. دختری که در دهه سوم زندگیش هست و یکی از موفق ترین فعالان بدلکاری در کشور محسوب می شود. مژگان صادقی خود را مدیون آقای فتحی می داند که او را برای رسیدن به این جایگاه کمک کرده است.

گروه خیبر یکی از بهترین گروه های بدلکاری در ایران است و از سال ۸۷ همکاری مژگان صادقی با این تیم آغاز شد. در سریال تبریز در مه، شاهد نقش آفرینی مژگان صادقی بودم. او در سکانس هایی مثل درگیری با سربازها، زد و خورد، پرت شدن، زمین خوردن و کشیده شدن روی زمین و سوارکاری، حضور داشت.

در فیلم محمد رسول الله نیز در سکانس های شمشیرزنی حضور داشت. بدلکاران، آناتومی بدن را به خوبی می شناسند. موضوعی که به درد کار بازیگری بسیار می خورد. در پلان های اکشن، این تیزهوشی به درد آن ها می خورد. مژگان صادقی در پلان های اکشن، هم حس ترس را نشان می دهد تا مخاطب آن را باور کند و هم خوب آن را بازی می کند. بدلکاری. یک هنر و مهارت است.

۲ تصویر از پلان بدلکاری مژگان صادقی در حضور مهدی کوشکی

مژگان صادقی بدلکار در اینستاگرامش چند ویدیو و عکس از زندگی و فعالیت های خود به اشتراک گذاشته که در نشانی: mozhgansadeghi21@ در دسترس است. او از هشتگ: #stungirl برای بیو پروفایلش استفاده کرده و یکی از معروف ها در هشتگ: بدلکاری در اینستاگرام ایرانیان است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود