خودکشی در ژاپن بیشتر از کرونا جان می گیرد

خودکشی در ژاپن بیشتر از کرونا جان می گیرد

طبق گزارشات، در ماه گذشته شمار قربانیان خودکشی در ژاپن بیشتر از آمار فوتی های کووید ۱۹ در کل سال بوده است و آنطور که دولت ژاپن خبر داده زنان بیشتر از مردان دست به خودکشی زده اند.
در یک ماه گذشته در ژاپن که یکی از بالاترین نرخ های خودکشی در جهان را دارد، ۲۱۵۳ نفر دست به خودکشی زده اند و به این ترتیب برای چهارمین ماه پیاپی، آمار خودکشی در ژاپن با افزایش روبرو بود.
جالب آنکه از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تنها ۲۰۸۷ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در ژاپن جان باخته اند. میشیکو اودا استادیار دانشگاه Waseda در توکیو در این باره به خبرگزاری ها گفته است:

ما حتی قرنطینه هم نداشتیم با این حال تاثیر کووید در ژاپن به مراتب کمتر از کشورهای دیگر بوده است. با این همه باز هم شاهد افزایش قابل توجه آمار خودکشی بوده ایم.

خودکشی در ژاپن

این نشان می دهد که سایر کشورها هم احتمالا در ماه های آتی باید شاهد بیشتر شدن تعداد خودکشی در میان شهروندانشان باشند. به گفته محققان خودکشی های ژاپن بیشتر در میان زنان رخ داده و با رشد تقریبا ۸۳ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل همراه بوده است.

در مقایسه خودکشی مردان ژاپنی تنها ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

زنان ژاپنی که بخش قابل توجهی از جمعیت نیروی کار در خرده فروشی ها و مشاغل مهمان پذیری را اشغال می کنند به خاطر پاندمی کرونا شغل های خود را از دست داده اند و همین عامل خودکشی آنها بوده است.

از طرف دیگر زنان ژاپنی درست مانند دیگر کشورهای دنیا به خاطر خانه نشینی بیشتر از هر زمان دیگری در معرض خشونت های خانگی قرار گرفتند و این میتواند علت دیگر ترغیب شدنشان به خودکشی باشد.

براساس پژوهش ها دلهره و نگرانی مادران ژاپنی از سلامت فرزندانشان و تعطیلی مدارس ژاپن در فصل بهار باعث شده که مسئولیت های آنها در قابل نگهداری و مراقبت از فرزندان بیشتر شود.

طبق یک پژوهش جهانی بیشتر شدن مسئولیت زنان برای مراقبت از نزدیکانشان و عدم دریافت پول بابت این نگهداری باعث بیشتر شدن استرس آنها شده ضمن اینکه کووید ۱۹ نگرانی های زنان نسبت به سلامت و زنده ماندنشان را بیشتر کرده است.

تا قبل از امسال نرخ خودکشی در ژاپن روندی نزولی داشت و سال گذشته نرخ مرگ و میرهای خودخواسته در این کشور به رقم ۲۰ هزار مورد رسید که پایین ترین نرخ سالانه از سال ۱۹۷۸ محسوب می شد. حالا اما همزمان با هشدار مقامات ژاپنی در رابطه با شروع موج سوم آلودگی کووید ۱۹ به نظر می رسد که خودکشی در این کشور بار دیگر روند صعودی به خود گرفته است.

در توکیو شمار موارد ابتلای روزانه به کووید ۱۹ به رقم ۵۰۰ رسیده است که این زنگ خطر را برای مقامات بهداشتی ژاپن به صدا درآورده چراکه در دو ماهه اخیر نرخ ابتلای روزانه به کووید در توکیو نصف این مقدار بود.

ژاپن تاکنون وارد قرنطینه نشده اما رستوران ها و مراکز تفریحی در این کشور بارها و بارها به تعطیلی کشانده شده اند.

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد چالش مومو: از یک عروسک هنری تا ترغیب به خودکشی

منبع: dailymail
دیجیاتو
یک نظر

ورود