راهنمای خرید شلوار جین؛ چطور یک شلوار خوب بخریم

راهنمای خرید شلوار جین؛ چطور یک شلوار خوب بخریم

شلوارهای جین به قدری طرفدار دارند و پراستفاده هستند که دیگر به یکی از اجزای همیشگی کمد لباس های اغلب مردم دنیا بدل شده اند. اما پیدا کردن یک شلوار جین مناسب بیشتر اوقات کار واقعاً دشواری است، شلواری که نقص های ظاهری ما را بپوشاند و نقاط قوت آن را برجسته کند.

در ادامه به شما یاد خواهیم داد که هنگام خرید چطور یک شلوار جین انتخاب کنید که سال ها برایتان بماند و کار کند.

۱- اندازه

خرید شلوار جین

اگر شلوار جینی را امتحان کردید و دیدید کمی برایتان تنگ است، فوراً آن را در نیاورید. شلوارهای جین کش می آیند و به مرور زمان نیم سایز بزرگ تر می شوند. کمر و قسمت بالایی پشت آن ها کش می آید چون بیشترین فشار به این قسمت ها وارد می شود. اگر شلوار جینی که امتحان کردید کمی برایتان گشاد بود، معنی اش آن است که به زودی از شکل می افتد و دیگر ظاهر خوبی ندارد.

اما از کجا بفهمیم اندازه ی شلوار مناسب است یا خیلی تنگ؟ در اتاق پرو روی یک صندلی بنشینید: اگر شلوار تنفس و حرکت را برایتان سخت کرد یعنی زیاد از حد تنگ است. اگر شلوار تنگ اما قابل تحمل بود، یعنی کاملاً اندازه ی شما است.

۲- پارچه

اگر پارچه ی جین باکیفیت باشد، می توانید در هم تنیدگی نخ ها را در آن به شکل خطوطی مورب ببینید. رنگ قسمت بیرونی شلوار جین باید تیره تر از داخل آن باشد. چون در پارچه ی جین تنها نخ هایی که در قسمت بیرونی قرار می گیرند رنگ می شوند، به همین دلیل داخل پارچه کمرنگ تر است.

۳- بخش های فلزی

زیپ، دکمه ها و دیگر اجزا باید از جنس فلز (مس، آلومینیوم، نیکل یا برنج) باشند. بخش های فلزی ماندگاری بیشتری دارند و آسیبی به پارچه ی جین نمی زنند.

مطمئن شوید قسمت های فلزی ساخت مناسبی دارند، نقصی ندارند و زیپ هنگامی که بالا است محکم سر جای خود می ماند. در غیر اینصورت ممکن است در آینده موقعیت های خجالت آوری برایتان رقم بخورد.

۴- حلقه های جای کمربند

منظور همان حلقه هایی است که کمربند داخل آن ها می رود. شلوارهای جین معمولاً ۵ حلقه دارند تا کمربند به بهترین شکل ممکن بایستد. برخی تولیدکننده ها حلقه های بیشتری می گذارند.

اگر تعداد حلقه های جای کمربند کمتر از ۵ عدد باشد، بهتر است که آن شلوار را نخرید. چون کمربند به اندازه ی کافی تنگ نمی شود، امری که هم آزاردهنده است هم ظاهر بدی ایجاد می کند. حلقه ها باید به موازات یکدیگر باشند و ساخت مناسبی داشته باشند.

۵- اندازه ی جیب ها

اندازه ی جیب های پشت شلوار باید متناسب با اندازه ی لگن شما باشد، در غیر اینصورت ظاهر بدی به اندام شما می دهد. اگر لگن بزرگی دارید، شلواری نخرید که جیب های کوچکی دارد چون لگن شما را بزرگ تر نشان می دهد. خانم هایی هم که لگن کوچک تری دارند نیازی به جیب های بزرگ ندارند چون لگن آن ها را کوچک تر نشان می دهد.

۶- فاصله ی میان جیب ها

اگر فاصله ی میان جیب های پشتی شلوار خیلی زیاد باشد، لگن شما بزرگ تر از آنچه که هست به نظر می رسد. اگر فاصله کم باشد، لگن کوچک تر به نظر می رسد. شما با استفاده از این ترفند می توانید اندام خود را طور دیگری نشان دهید. اگر نیازی به استفاده از چنین خطای بصری ای ندارید، شلواری انتخاب کنید که فاصله ی میان جیب های پشتی آن در حد متوسط باشد.

۷- لیبل

جنس لیبل می تواند چرم یا پارچه باشد. وجود نوشته ها و نماد های گلدوزی شده یا نقش برجسته، دیگر نشانه ی باکیفیت بودن شلوارهای جین است و لیبل ها اغلب حاوی اطلاعاتی درباره ی شلوار هستند. به نحوه ی دوخت لیبل به شلوار از لحاظ کیفیت دوخت و محکم بودن آن توجه داشته باشید. اگر کوک ها خوب زده نشده اند، بهتر است سراغ شلوار دیگری بروید.

۸-  فاصله ی قسمت زیپ تا خشتک شلوار

در شلوارهای فاق بلند معمولاً فاصله ی قسمت زیپ تا خشتک شلوار زیاد است. این می تواند باعث تغییر نسبت های بصری بدن و طویل تر دیده شدن پایین تنه شود. برای جلوگیری از بروز این خطای دید، شلوارهایی را انتخاب کنید که فاصله ی میان قسمت زیپ تا خشتک شلوار در حد متوسط باشد.

۹- رنگ لیبل داخل داخلی

لیبلی که داخل شلوارهای جین و محصولات مشابه وجود دارد باید به رنگ سفید باشد. اگر لیبل قرمز، سبز یا هر رنگ دیگری باشد، معنایش این است که شلوار جدیدتان بعد از شستشو رنگ اولیه ی خود را از دست خواهد داد.

۱۰- کمر شلوار

کمر شلوار می تواند انحنا داشته باشد یا صاف باشد. اگر کمر شلوار انحنا داشته باشد، در قسمت پشت کمی بالاتر از قسمت جلو قرار می گیرد. این مسأله اجازه می دهد کمر شلوار بهتر روی کمر خودتان بایستد.

۱۱- رنگ

این روزها همه رنگ شلوار جینی را می توان از فروشگاه ها خریداری کرد. هر زمان که خواستید شلوار جین بخرید، ابتدا به این فکر کنید که آن را برای چه کاری نیاز دارید. اگر دنبال شلواری هستید که بتوانید هم سر کار و هم در مهمانی به تن کنید، سراغ رنگ های تیره تر روید. به گفته ی استایلیست ها، جین های تیره تر همیشه شیک تر و  خاطره انگیزند. اگر شلواری می خواهید که هر روز آن را بپوشید، مدلی از طیف نیلی انتخاب کنید.

۱۲- چین و چروک ها

طراحان لباس اغلب تعدادی از مدل های شلوار جین را با چین و چروک یا سنگ شور تزئین می کنند. این چین و چروک ها در قسمت کشاله ی ران ها یا نزدیک زانوها هستند. حواس تان باشد: این جزئیات تزئینی جلب توجه می کنند. اگر مطمئن نیستید که دوست دارید توجه دیگران به بخش خاصی از بدن تان جلب شود، شلواری انتخاب کنید که چین و چروکی در این قسمت نداشته باشد.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • نادیان پور تیر ۲۰, ۱۴۰۱

    سلام و وقت بخیر. ممنون از مطلب خوبتون. خرید شلوار جین به شکل انلاین واقعا یه سری نگرانی هایی داره. مثلا بابت سایز و یا کیفیت پارچه. لطفا یه مطلبی منتشر کنید که در مورد خرید شلوار جین جینگولو راهنمایی کنه تا بتونیم انتخاب مناسب تری داشته باشیم. ممنون