ضبط یک کلیپ مبتذل در تکیه حسینی کرمانشاه + تصاویر

ضبط یک کلیپ مبتذل در تکیه حسینی کرمانشاه + تصاویر

پخش کلیپی با حضور یک مدل بی حجاب که در تکیه حسینی مشهور کرمانشاه ضبط شده، انتقادات زیادی را به دنبال داشته است.

ماجرا از این قرار است که یک پیج اینستاگرامی در زمینه ی مدلینگ اقدام به ضبط کلیپی در تکیه معاون الملک کرمانشاه کرده است که با تصاویری از حرکات اغواگرانه ی یک مدل بی حجاب و با پخش یک موسیقی غربی همراه است. عکس هایی هم از این مدل در تکیه ی مذکور ثبت شده است.

کلیپ تکیه کرمانشاه

تکیه معاون الملک سال ها محل عزاداری مردم کرمانشاه در ایام محرم بوده و از جایگاه بسیار بالایی نزد مردم کرمانشاه برخوردار است.

این تکیه ی تاریخی که از دوره قاجاریه بر جای مانده، در سال ۱۳۵۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

فیلمبرداری و عکاسی در چنین مکان هایی که ثبت میراث فرهنگی هستند بدون اخذ مجوز از نهادهای مربوطه امکان پذیر نیست و حال ساخت این کلیپ این سؤال را ایجاد کرده که پیج اینستاگرامی مذکور چطور توانسته آزادانه اقدام به ضبط چنین تصاویری در یک مکان مذهبی و تاریخی کند.

سازمان میراث فرهنگی کرمانشاه اما در برابر این اتفاق سکوت نکرد و در بیانیه ای اعلام کرد بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان امر و پلیس فتا نشان می دهد کلیپ منتشر شده مونتاژی است و در آن تنها از تصاویری مات در پس زمینه استفاده شده؛ و به علاوه، با توجه به حضور مستمر نگهبانان و استفاده از دوربین های مداربسته در تکیه معاون الملک، ضبط چنین کلیپی در این مکان قطعاً امکان پذیر نیست.

با این حال، کارشناسان خبره ی حوزه ی سینما و تولید ویدئو پس از بررسی کلیپ مذکور ادعای میراث فرهنگی مبنی بر مونتاژی بودن آن را قویاً رد کردند. به گفته ی آن ها، نه کلیپ مونتاژ شده و نه عکس ها فوتوشاپ هستند و همگی به طور قطع در تکیه معاون الملک ثبت شده اند.

پخش این کلیپ واکنش هایی را هم از سوی کاربران فضای مجازی در پی داشت. آن ها این اتفاق را محکوم کردند و خواستار رسیدگی مسئولین به این موضوع شدند.

پس از این اتفاق پای دادگستری کرمانشاه هم به ماجرا باز شد که از برخورد قاطعانه ی دستگاه قضایی با مسببان ساخت این کلیپ مبتذل در تکیه معاون الملک کرمانشاه خبر داد.

گفتنی است روز جمعه نیز انتشار فیلمی با موضوع استفاده از مانکن های زنده در یک فروشگاه لباس در کرمانشاه واکنش‌ های زیادی را به دنبال داشت که به پلمب این فروشگاه و صدور حکم بازداشت برای صاحب مغازه انجامید.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود