ادعای جدید چین: کرونا از استرالیا شروع شده

ادعای جدید چین: کرونا از استرالیا شروع شده

پکن مدعی شده ممکن است ویروس کرونا از بیرون چین آغاز شده و از طریق واردات مواد غذایی منجمد از کشورهای مختلف از جمله استرالیا به بازار ووهان راه پیدا کرده باشد. این ادعا حمله ای جدید از سوی چین به استرالیا در بحبوحه ی تنش های دیپلماتیک میان این دو کشور محسوب می شود.

دانشمندان منشأ ویروس کرونا را عمدتاً بازار خرید و فروش مواد غذایی ووهان دانسته اند.

چین مدت ها مدعی بود ممکن است شیوع ویروس کرونا ماه ها قبل از کشف اولین موارد ابتلا به آن در چین، از اروپا یا آمریکا آغاز شده باشد.

اما روز گذشته مقاله ای در نشریه ی گلوبال تایمز، رسانه ی حزب کمونیست چین منتشر شد که در آن راه پیدا کردن ویروس کرونا به بازار ووهان از طریق واردات مواد غذایی منجمد محتمل عنوان شده است. گرچه در این مقاله اذعان شده که هیچ شواهد و مدارکی که تأییدگر این ادعا باشد وجود ندارد.

در این مقاله آمده: «خبرنگاران گلوبال تایمز از گزارشات رسانه ها پی بردند در بازار مواد غذایی ووهان غذاهای دریایی منجمد وارداتی و همینطور فرآورده های گوشتی برزیل و آلمان به فروش می رسید.»

«طبق اطلاعات منتشر شده در وبسایت اداره ی بازرگانی ووهان، پیش از سال ۲۰۱۹ به این شهر از استرالیا استیک، از شیلی میوه های توت مانند و از اکوادور خوراک دریایی وارد می شد.»

دیگر کشورهایی که با استان هوبئی که شهر ووهان در آن واقع شده، مراوده ی تجاری داشتند کانادا، برزیل و اسپانیا بودند.

مسأله ی انتقال ویروس کرونا از طریق مخازن زنجیره سرد – که محصولات را در آن ها در دمای زیر صفر نگهداری و حمل می کنند – پیشتر نگرانی هایی در کشور نیوزلند ایجاد کرده بود.

اما مقامات نیوزلند به سرعت شیوع کووید-۱۹ در این کشور به دلیل انتقال ویروس کرونا از طریق مخازن زنجیره سرد را امری ناممکن اعلام کردند.

پس از حمایت چین از تحقیقی در رابطه با منشأ ویروس کرونا، در ماه مه سال میلادی جاری سازمان جهانی بهداشت دست به تحقیقاتی مستقل در این خصوص زد.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا یکی از نقش آفرینان اصلی در تقاضا برای انجام تحقیقات در این خصوص بود، تحقیقاتی که رسماً از سوی بیش از ۱۳۰ کشور دنیا پذیرفته شد.

در این تحقیقات قرار است عملکرد جهانی در برابر ویروس کرونا به طور مستقل مورد بررسی قرار گیرد، از جمله منشأ ویروس و اینکه چگونه از حیوان به انسان انتقال یافته است.

بسیاری معتقدند منشأ ویروس کرونا بازار شهر ووهان در چین بوده است.

بیشتر بخوانید:

محققان چینی: ویروس کرونا اولین بار در هند یا بنگلادش شیوع پیدا کرده نه ووهان

منبع: 7news
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • hadi آذر ۱۷, ۱۳۹۹

    دروغ ، بی شرمی و وقاحت بی اندازه تنها از یک دیکتاتور و حزب تمامیت خواهی برمیاد که به خاطر پول و قدرت بیشتر میلیونها نفر رو به کام مرگ فرستاد.
    کمونیست های استثمارگر بی وجدان، خانواده های زیادی رو داغدار کردند و خودشون در سلامت کامل. امیدوارم شما هم به این عذاب دچار بشین

  • علیرضا آذر ۱۸, ۱۳۹۹

    کمونیسم = بی خدایی . ضدیت با دین و مذهب و هر چیزی بهش اعتقاد داریم پدرم همیشه میگه از کسی که به هیچی جز پول اعتقاد نداره باید ترسید چون برای بدست آوردنش همه چیز رو از ببن میبره