بیش فعالی در کودکان چه علائمی دارد و با آن چگونه باید برخورد کرد؟

بیش فعالی در کودکان چه علائمی دارد و با آن چگونه باید برخورد کرد؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

متاسفانه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر خانواده‌ها با آن روبرو هستند، بیش فعالی کودکانشان است. این اختلال که حدود ۸ تا ۱۰ درصد کودکان را مبتلا می‌کند در پسران بیشتر از دختران دیده می‌شود. بیش فعالی کودکان به دو بخش نقص توجه و تکانشی تقسیم می‌شود که هرکدام با علائمی همراهند و ممکن است فرزندانمان را با مشکلاتی در زندگی مواجه کنند.

بیش فعالی کودکان حتما باید به موقع تشخیص داده شود و برای کنترل آن اقدام کرد. یک روانشناس خوب می‌تواند در این مسیر همراه شما و فرزندانتان باشد. از آنجایی که در این شرایط شیوع کرونا مراجعه به مراکز سربسته و پر جمعیت پیشنهاد نمی‌شود برای حل این اختلال می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی کمک بگیرید. سامانه دکتر ساینا یکی از بزرگترین سامانه‌های مشاوره‌ غیرحضوری در سطح کشور محسوب می‌شود. گفتگو با روانشناس آنلاین وبسایت دکتر ساینا را به عنوان بهترین گزینه در نظر بگیرید و با درخواست مشاوره و پرداخت حق مشاوره به صورت آنلاین با متخصصین این مجموعه در ارتباط باشید. اما چه عواملی نشان‌دهنده بیش فعالی کودکان هستند؟

بیش فعالی کودکان تکانشی

این بیش فعالی کودکان منجر می‌شود کودکان دائما در حال جنب و جوش باشند، به هرچیزی که در دسترسشان باشد دست بزنند، بی‌وقفه صحبت کنند، قبل از شنیدن کل سؤال، جواب‌ها را تند و سریع پاسخ دهند، عجول باشند، در مدرسه ناآرام باشند و مدام پاهای خود را تکان‌ ‌دهند.

بیش فعالی کودکان تکانشگر، اجازه فکر کردن دقیق را به آن‌ها را نمی‌دهد و باعث می‌شود واکنش و اظهار نظرهای نامناسبی داشته باشند و در شرایط ناراحتی اطرافیانشان را کتک بزنند و تصمیم‌های اشتباه بگیرند.

بیش فعالی بی‌توجهی یا نقص توجه

نوع دیگری از بیش فعالی کودکان به  بی‌توجهی منجر می‌شود. در این حالت کودکان نمی‌توانند ذهن خود را روی یک موضوع متمرکز کنند و بعد از چند دقیقه کار کردن خسته و بی‌حوصله می‌شوند. این کودکان در انجام تکالیف مدرسه فراموش کارند یا کتاب و دفترشان را در مدرسه یا خانه جا می‌گذارند. در نهایت نیز تکالیفشان را با غلط‌های زیادی انجام می‌دهند. در توجه به جزئیات ناتوانند و بدون تکمیل یک فعالیت، کار جدیدی را شروع می‌کنند. بیش فعالی کودکان با نقص توجه شاید در مقایسه با تکانشگری بهتر به نظر بیاید اما این کودکان نیز برای حل مشکلاتشان به کمک حرفه‌ای یک روانشناس یا روانپزشک نیاز دارند.

دلایل بیش فعالی کودکان

عوامل ژنتیکی و محیطی متعددی می‌‌توانند دلایل بیش فعالی کودکان باشند. در تحقیقاتی مشخص شد سیگار کشیدن و مصرف الکل در دوران بارداری توسط مادر ممکن است در بروز این اختلال تاثیر داشته باشند. حتی استنشاق دود سیگار توسط مادر باردار، استرس مادر، مسمومیت ناشی از سرب حاصل از دود اتومبیل و آلودگی هوا، غذاهایی با مواد افزودنی مثل رنگ یا شیرین‌کننده مصنوعی می‌توانند در بروز اختلالات بیش فعالی کودکان موثر باشند.

پس سلامت مادر نقش بزرگی در این مورد دارد. در صورت بی‌توجهی به مشکل بیش فعالی کودکان احتمال افسردگی یا بروز رفتارهای ضداجتماعی در آینده آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود حتما کودکان خود را قبل از ورود به مدرسه تحت درمان یک روانشناس یا روانپزشک متخصص قرار دهند. زیرا با ورود او به مدرسه، مشکلاتش می‌تواند چندین برابر شده و باعث می‌شود نسبت به ادامه تحصیل بی‌میل باشد. در صورتی که هر کدام از عوامل ذکر شده را به صورت مداوم در فرزندان خود مشاهده کردید همین حالا با روانشناسان دکتر ساینا ارتباط برقرار کنید.

راه‌های کنترل و درمان بیش فعالی کودکان

برای تشخیص قطعی و درمان بیش فعالی کودکان  باید از یک روانشناس کودک کمک گرفت. این درمان با توجه به نوع اختلال و درجه آن متفاوت است. هرگونه تجویز خودسرانه می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای فرزند شما داشته باشد. اما یکی از مواردی که می‌تواند در جلوگیری از ابتلای فرزند شما به این اختلال جلوگیری کند، تغییر و تنظیم برنامه غذایی است.

حذف کافئین، غذاهای چرب و قند می‌تواند در این راه به شما کمک کند اما برای سایر دستورالعمل‌ها حتما با متخصص روانشناس مشورت کنید. مشاوران دکتر ساینا در هر ساعت از شبانه‌روز آماده کمک به شما و فرزندانتان هستند.

چطور برای درمان بیش فعالی کودکان  از طریق دکتر ساینا اقدام کنیم؟

همانطور که اشاره شد سامانه دکتر ساینا یک مجموعه پزشکی از راه دور است. مشاوره روانشناسی در این سامانه به صورت تلفنی انجام می‌شود. چگونه؟ کافیست برای درمان بیش فعالی فرزندتان اپلیکیشن دکتر ساینا را روی گوشی تلفن همراهتان نصب کنید یا وارد وبسایت این مجموعه شوید. با جستجوی مشاوره کودک، لیست متخصصین برای شما به نمایش خواهد آمد. در میان این لیست مشاور مد نظرتان را انتخاب کنید، گزینه مشاوره تلفنی را کلیک کنید و با پرداخت هزینه مشاوره منتظر تماس متخصص باشید.

چرا باید به مشاوره روانشناسی دکتر ساینا اعتماد کنیم؟

با استفاده از خدمات مشاوره دکتر ساینا تمامی مشکلات فرزندتان از بیش فعالی تا بیماری‌های عفونی و هر مشکل دیگری به دست متخصصین دکتر ساینا حل می‌شود. بدون نیاز به مراجعه حضوری و معطل شدن در ترافیک‌های درون شهری و نگرانی مبتلا شدن به کرونا در هر لحظه و هر مکان می‌توانید با پزشکان و متخصصان این مجموعه در ارتباط باشید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و تضمین عودت مبلغ مشاوره در صورت عدم رضایت شما از مزیت‌های استفاده از خدمات دکتر ساینا است. بیش از ۴۵۰ متخصص در ۴۰ زمینه با این مجموعه فعالیت دارند. رزومه مشاوران، تعداد مشاوره‌ آن‌ها و نظرات کاربران در پروفایل آن‌ها موجود است. پیشنهاد ما به شما این است همین حالا سری به وبسایت www.drsaina.com بزنید و برای درمان بیش فعالی کودکان تان اقدام نمایید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود