پنتون رنگ سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد؛ چطور آن را در پوشش خود به کار گیریم؟

پنتون رنگ سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد؛ چطور آن را در پوشش خود به کار گیریم؟

شرکت پنتون رنگ سال ۲۰۲۱ را اعلام کرده: یک رنگ زرد به نام Illuminating و یک رنگ خاکستری به نام Ultimate Gray. البته این اولین باری نیست که دو رنگ به عنوان رنگ سال معرفی می شوند. در سال ۲۰۱۶ هم یک رنگ صورتی به نام Rose Quartz و یک رنگ آبی به نام  Serenity این عنوان را داشتند. رنگ سال ۲۰۲۰ آبی کلاسیک (Classic Blue) بود.

اما ما در این مطلب می خواهیم ببینیم چطور می توانیم از رنگ سال ۲۰۲۱ پنتون در پوشش خود بهره ببریم.

رنگ سال 2021 پنتون

رنگ سال ۲۰۲۱ پنتون در ترندهای مد و فشن

در سالی که بر همه ی مردم دنیا سخت گذشت، شرکت پنتون تصمیم جالب توجه و بسیار جالبی اتخاذ کرده؛ انتخاب نه یک رنگ بلکه ترکیبی از دو رنگ که بیانگر فرا رسیدن سال تازه ای هستند. دو رنگ بسیار مستقل و متفاوت که به گفته ی شرکت پنتون در عین حال حمایت گر یکدیگر هستند.

اما مفهوم این رنگ ها چیست و علت انتخاب شان چه بوده؟ زرد Illuminating رنگی شاد و پررنگ، سرزنده و پرحرارت، گرم و آفتابی است. خاکستری Ultimate Gray رنگی خنثی و شیک، یادآورد مفهوم استواری و قابل اعتماد بودن است، مقوله ای ماندگار و همیشگی که گذشت زمان اثری بر آن ندارد، پایه ای سخت و محکم برای آینده و مترادف با ثبات و قابلیت برگشت پذیری. قدرت، مثبت گرایی و خوشبینی کلمات کلیدی ای هستند که در پشت ترکیب این دو رنگ وجود دارند، ترکیبی که قصد دارد امیدی تازه بخشد و قول انرژی ای تازه و سر زدن آفتاب در افق را می دهد. در دنیای مد و فشن، ترکیب زرد و خاکستری استایلی امروزی و آراسته می سازد.

زرد و خاکستری در ست لباس

زرد و خاکستری به خوبی با هم ترکیب می شوند، به خصوص در طیف های متضاد و در عین حال کاملاً سازگاری که شرکت پنتون از این دو رنگ انتخاب کرده است. حرارت، سرزندگی و درخشندگی زرد Illuminating نه تنها با خاکستری، بلکه با سیاه، آبی و همه ی رنگ های تیره ای که در کنار این رنگ محو می شوند، هماهنگ است. از طرفی دیگر، باید از ترکیب این زرد با رنگ های خیلی روشن خودداری کنید، به استثنای بژ رنگ بدن که برای مثال، برای داشتن یک استایل شیک مناسب مهمانی، با یک دامن زرد و کفش های رنگ بدن بسیار مناسب است. از ساختن ترکیب های خیلی متضاد با رنگ های تندی مثل سرخابی، قرمز آتشین، سبز لیمویی و نارنجی خودداری کنید.

از طرفی دیگر، رنگ خاکستری به خاطر ماهیت مستحکمش، همانطور که شرکت پنتون هم توضیح داده، نه تنها با مشکی بلکه با سفید و آبی Midnight Blue و بنابراین یک جین تیره به خوبی ترکیب می شود. این رنگ می تواند رنگ های پاستلی ملایم مثل صورتی، فیروزه ای و سبز نعنایی را برجسته کند.

زرد و خاکستری در کفش ها

با کفش هایی که به رنگ زرد Illuminating  هستند چه رنگ لباسی باید پوشید؟ کفش های زرد با آبی تیره ترکیب بسیار شیکی می سازند، به خصوص اگر لباس تان ساده و کفش ها تنها عنصر رنگی متضاد پوشش تان باشد.

دیگر رنگ هایی که هماهنگی زیادی با زرد دارند، شتری و طیف های روشن تر قهوه ای هستند، برای مثال، یک کت شتری که با کفش های زرد و جین رنگ روشن ترکیب شده باشد.  برای داشتن یک استایل روشن تر می توانید کفش های زرد را با رنگ هایی مثل بژ هم ترکیب کنید. کفش های خاکستری هم همانطور که تصورش راحت است، با لباس های سفید، سیاه، آبی تیره و شاید شرابی و بنفش تیره ترکیب بسیار خوبی می سازند.

زرد و خاکستری در کیف

کیف های خاکستری ساده برای استفاده ی روزمره و در سر کار ترکیب بسیار خوبی با کت های مشکی می سازند اما با ترنچ کت ها و ژاکت های بهاره هم بسیار هماهنگ هستند. رنگ کت ها می تواند از زرد Illuminating گرفته تا بژ استخوانی باشد.

از طرفی دیگر، در مورد کیف های زرد داستان کاملاً متفاوتی وجود دارد چون می توان از آن به عنوان تنها عنصر رنگی برجسته در یک پوشش تمام سفید ساده یا به همراه لباسی با رنگ های ملایم استفاده کرد. کیف زرد را می توانید با هر رنگ پاستلی دیگری یا یک جین روشن ترکیب کنید.

زرد و خاکستری در اکسسوری ها

ترکیب های رنگی در این بخش هم همان هایی است که در قسمت های قبلی درباره ی آن ها صحبت شد. برای شروع می توانید از ترکیب زرد و خاکستری استفاده کنید. برای مثال، می توانید یک گردنبند با آویزهای بزرگ خاکستری را با یک پیراهن زرد رنگ بیندازید، یا یک جفت گوشواره ی زرد رنگ را با یک پیراهن یا دامن خاکستری استفاده کنید.

کمربندها و عینک آفتابی های زرد رنگ به ساده ترین پوشش ها با یک جین روشن طراوت و تازگی می بخشند. برای داشتن یک استایل جوانانه تر می توانید اکسسوری زرد رنگ خود را با لباس های سفید و پاستلی ترکیب کنید.

منبع: efasheen
بدون نظر

ورود