سوال عجیب مجری برنامه دستپخت در مورد شغل راننده تاکسی و عذرخواهی او + ویدیو

سوال عجیب مجری برنامه دستپخت در مورد شغل راننده تاکسی و عذرخواهی او + ویدیو

در تازه ترین جنجال آفرینی صدا و سیما، مجری برنامه مسابقه ای دستپخت که از شبکه اول سیما در حال پخش است وقتی متوجه می شود شغل پدر یکی از دختران شرکت کننده راننده تاکسی است از او می پرسد که آیا بابت این موضوع از دوستانش خجالت می کشد یا نه. این صحبت ها از جانب یک مجری صدا و سیما بار دیگر جنجال آفرین شده و حتی اعتراض سازمان تاکسیرانی را نیز در پی داشته است. در این قسمت از برنامه دستپخت مجری از یکی از شرکت کنندگان دختر می پرسد: «با شغل بابات که راننده تاکسیه جلو دوستات اذیت نمی‌شی؟».

پس از واکنش های فراوان در شبکه های مجازی، اکنون سید وحید حسینی مجری و تهیه کننده برنامه دستپخت با انتشار ویدیویی عذرخواهی کرده و توضیحاتی را در این باره مطرح کرده است. حسینی در این ویدیو عذرخواهی چنین می گوید: «من وحید حسینی، مجری برنامه «دست‌پخت»، پدرم راننده تاکسی بود. کسی که به عنوان بازبین، برنامه را دیده و مجوز پخش صادر کرده است نیز، پدرش راننده تاکسی است. در سال ۹۹ قصد ما از دعوت مشاغل، تکریم و تقدیر از آنها است و به هیچ عنوان قصد تخریب نداریم. حالا سوالی که پیش می‌آید این است که چرا این بخش پخش شده است؟ این بخشی که پخش شده است، بخش کاملی از صحبت‌های من یا هدف کامل برنامه نیست، بحث ما پاسخ غرورآمیز آن دختر است که با افتخار درباره شغل پدرش صحبت می‌کند و در ادامه تایید و تشکر من از آن دختر بابت حس و پاسخش است».

مجری برنامه دستپخت در ادامه می گوید: «قصد و نیت ما خیر بوده است، ما می‌خواستیم بگوییم کارکنان در این شغل، مانند دیگر مشاغل محترم هستند و من دست تمام رانندگان تاکسی را از همین‌جا می‌بوسم، برنامه‌ای که شنبه (۲۲آذر) دیدید و برنامه‌ای که دوشنبه (۲۴ آذر) می‌بینید، قصدش، تقدیر و تشکر از این گروه است که یک شغل باحال دارند و من هم به آن احترام می‌گذارم، اگر هم به کسی بر خورده است، رانندگان تاکسی، همه شما تاج سر هستید و دست شما را می‌بوسم. من قصدم تقدیر از شما است، اگر جسارتی شده من عذرخواهی می‌کنم».

سازمان تاکسیرانی نیز در واکنش به صحبت های جنجالی مجری برنامه دستپخت اطلاعیه ای بدین شرح منتشر کرده است:

به عنوان نماینده خانواده بزرگ تاکسیرانی شهر تهران برآن شدیم تا در مواجهه با سوال پرحاشیه مجری برنامه دستپخت با مضمون: بابات راننده تاکسی است پیش دوستات ناراحت نمی شی؟ با انتشار این متن از منزلت و جایگاه شریف تاکسیرانان خدوم پایتخت و خانواده محترم آنها دفاع کنیم، چرا که شایسته نیست این قشر خدوم و زحمت کش از سوی رسانه ملی که باید مروج فرهنگ اسلامی ایرانی باشد مورد توهین قرار بگیرند.

ناوگان عظیم و گسترده تاکسیرانی گزینه اول در امر جابجایی و سرویس دهی به شهروندان به خصوص در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا به شمار می آیند و طی یک سال گذشته به عنوان قشر آسیب پذیر متحمل دغدغه های معیشتی و همچنین از دست دادن عزیزان شده اند. خودروی تاکسی و شغل شریف تاکسیرانی ضمن فعالیت در شرایط سخت کاری، همواره تداعی اعتماد و اطمینان خاطر در شهروندان بوده و این مهم ارزشمند و قابل ستایش است. این اطلاعیه برای دفاع از تاکسیرانان خدوم، مسئولیت پذیر و باوجدان صادر شده است و به حق، تمامی شهروندان محترم خود شاهد تلاش متعهدانه تاکسیرانان تهرانی هستند.

بیشتر بخوانید: شوخی زننده و رکیک مجری شبکه ورزش که باعث اخراج او شد + ویدیو

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۸ نظر

ورود

  • عامروفسکی آذر ۲۴, ۱۳۹۹

    ایران تنها جایی هستش که طرف میاد معذرت خواهی کنه و آخرشم از زمین و زمان شاکی آخرشم با طرح توطئه معذرت‌خواهی یادش میره

  • Khorkhe آذر ۲۴, ۱۳۹۹

    همین ک همچین سوالی مطرح میکنی میشه ب طرز فکر معیوبت پی برد

  • amir آذر ۲۴, ۱۳۹۹

    ببخشید مردم ناراحت شدن.

    پدر منم تاکسی داره. خودمم کار میکنم.
    فقط تو ایرانه به صورت خیلی خیلی قشنگ بین مردم فرق میزارن. بعد همینا به هند گیر میدن چرا سیستم طبقاتی داشتن.
    اینا فکر میکنن لباس خوب پوشیدن یعنی فرهنگ.
    و یه چیز دیگه اینه که این مجری سید هستش. سیدها چون خودم میشناسم و بارها دیدم نژادپرست و فاشیست هستن. همینکه طرف به خودش میگه سید و به بقیه میگه غیر سید یعنی فاشیسم. یعنی نژادپرستی.
    تو غرب یه زمانی فئودالیسم داشتن. اونام یه زمانی master و common داشتن. اما الان ندارن. و اگه یکی بیاد به خودش مستر بگه به دیگری common بگه زندانی میشه. شما میتونی بری از اون نژادپرست شکایت کنی و بندازیش زندون. الانم که نصف ایران رو میخوان. گفتن نصف اصفهان برا سیدهاست. همین یکی دو هفت گذشته خیلی از این سیدها کسیه دوختن. سریعا شروع کردن به مظلوم نمایی و اینکه حق ابا اجدادیشونه و باید پس بگیرن.

  • امیر آذر ۲۴, ۱۳۹۹

    و جالب اینه به قدری که ایران سید داره خود عربا ندارن. تو عراق فکر کنم کلا ۱۰۰۰ تا سید دارن تموم. تو شهر پدریمون یه زمانی اینطوری بود اگه به چندتا سید هرسال پول نمیدادی ادم بدی بودی. نه کاری میکردن نه فعالیتی داشتن. یه مسجد بود به صورت خانوادگی تصرفش کرده بودن به زور مردمو میاوردن نماز بخونن. زمانی که مردم به زور پیکان میخریدن اینا پراید داشتن. پی کی داشتن. یه وانت مزدا داشتن.
    این مجری چون سیده و بقیه رو پست تر از خودشون میدونن اینطوریه. تو ذاتشونه ای حرفا.

    • علی آذر ۲۶, ۱۳۹۹

      سلام.
      منم یه زمان تو جمعمون یه سید داشتیم. حال بهم زن ترین بود. شب و روز حرفش این بود خدا دنیا رو برا اینا افریده. شب و روز هی میگفت ما نبود خدا شماها رو نمی افرید. جالب این بود زیرپوستی میگفت هرکی که زنده هست و زندگی میکنه به همین دلیل بهشون پول بده.
      من بودم مثل غرب هرکی که میگفت سیدم و تو عام هستی رو مینداختم زندون اب خنک بخوره تا بفهمه همه برابریم.

    • Mr. Saxobeat آذر ۲۶, ۱۳۹۹

      دیگه داداش داری خیلی تند میری .ایشون مگه نقل سیدیشون چیزی گفتن؟ادعایی داشتن؟یه حرفی زدن از دید من و شما و جامعمون غلط بوده.چرا شما روی سیدی طرف زوم میکنید.مگه هرکی نگاه بالا به پایین به یکی داشته بخاطر سیدی طرف بوده؟طرف بی شعور بوده همین.
      والا منم میرزام .پس توی جمع خانواده بسیار داریم.اکثرا نسل جوان براشون مهم نیست این حرف ها ولی خب بزرگامون توی این توهم اشغال هستن بخاطر همینم منم دل خوشی ازشون ندارم.حالا جالبه بدونی اونقدر که ماها و هم سن های خودمون از این کلمه بدمون میاد شماها بدتون نمی یاد چونکه پیرپاتال هامون همش فخر میفروشن.شماها سالی یبار یکی ببینید همچین حرفی بزنه خود من روزی ده بار فقط مادربزرگم میگه .ولی من تا بحال نشنیدم سید ها پول میگیرن البته من شیرازم شاید بقیه شهر ها مرسوم باشه ولی توی خانواده ما خیلی کار زشتی میدونیم و همشون شغل های خوب دارن.حالا این بدی هاونه ولی همین بزرگای ما دست بده دارن میگن جدمونم همینجوری بوده دیگه نمیشه همش بدی هاشو هم من ببینم.از کسی هم که هی سید سید کنه خیلی بدمون میاد ولی خب قضاوت از پیش هم نمیکنیم.ولی دلیل نمیشه بگم همه سیدها اینجورین والا به شخصه خود من توی هم سن و سال های خودم ندیدم کسی فخر بفروشه ولی تا دلت بخواد پیرامون چرا.
      منم والا یجوری از این کلمه خلیلی بدم اومده.توی معاملاتم اگر طرف بگه من سیدم باید حرمت اولاد پیامبر رو نگه دار شک نکن به هیچ عنوان باهاش معامله نمیکنم.
      یسری ها فکر میکنن القاب خیلی مهمه.یسری ها هم نه این بستگی به شعور و سطح تعمل فرد داره چقدر قدرت داشته باشه این اصول رو درک کنه
      کلا هم توی خارج از فامیل هم ندیدم هم سن و سالهای خودم بخاطر سیدی اش فخر بفروشن.
      خلاصه شما ادمت رو زمانی قضاوت کن که نقل اون به اصطلاح لقبش حرف زده باشه.همه سید ها هم مثل هم نیستن.

  • فرناز آذر ۳۰, ۱۳۹۹

    بی اصالتیت از همین حرفی ک زدی معلومه،داره مودب جواب میده اونوقت توی بی اصل و نسب میگی زر زدی؟