قابل توجه میلیون‌ها سهامدار سهام عدالت: پیشخوان نروید

قابل توجه میلیون‌ها سهامدار سهام  عدالت: پیشخوان نروید

سهامداران سهام عدالت به منظور ثبت نام در سامانه سجام جهت برخورداری از امکانات خرید و فروش و دریافت سود سهام ده ها سهمی که در پرتفو بورسی سهام عدالت آن ها قرار دارد، می توانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان سراسر کشور، در سامانه سجام ثبت نام کنند. لذا از امروز سهامداران سهام عدالت بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، می توانند در سجام ثبت نام کنند.

۴۹ میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت هستند و از اردیبهشت امسال با ابلاغ رهبری، سهام عدالت پس از بیش از ۱۲ سال، آزاد شد. برای احراز هویت و جلوگیری از حضور مردم در دفاتر پیشخوان در روزگار کرونایی ایران، شرایط ایجاد شده که با داشتن تلفن هوشمند، می تواند به دفاتر پیشخوان نرفت و از طریق سجام، احراز هویت کرد.

هزینه ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام که به منظور فراهم کردن مقدمات کار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه، اخذ می شود، ده هزار تومان است. شرکت سپرده گذاری مرکزی، با نماد «سپرده» یکی از سهام حاکمیتی بورس ایران است که ۵ درصد سهام آن در اختیار بورس انرژی می باشد. سهام سپرده فعلا قابلیت خرید و فروش ندارد.

احراز هویت سامانه سجام از دو طریق مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک و به صورت آنلاین از طریق سامانه سجام امکان پذیر است.

برای ثبت نام در سامانه سجام بایستی روی گزینه آبی رنگ که در عکس زیر نشان داده شده کلیک کرده و فرآیند ثبت نام را انجام دهید. لیست مراکز احراز هویت هم در گزینه سبز رنگ، در دسترس است.

تصویر ایندکس سایت سجام

سجام مخفف سامانه جامع اطلاعات مشتریان است که زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادار فعالیت دارد و ربطی به سازمان خصوصی سازی ندارد.

ثبت نام سهام عدالت
پرتفو بورسی سهام عدالت را مشاهده می کنید. شما صاحب این سهام در پرتفو سهام عدالت خود هستید

فرصت ثبت نام

از اوایل سال ۹۹، ۳۹ درصد دارندگان سهام عدالت ، روش مستقیم برای فروش و ۶۱ درصد روش غیر مستقیم را انتخاب کردند. روش غیر مستقیم یا روش پیش فرضی که در سامانه تعریف شده بود، انتخاب اکثریت بود. اگر روش غیر مستقیم را برای فروش سهام عدالت در نظر گرفتید، برای استفاده از مزایا از جمله سود سهام شرکت ها، شرکت در مجامع و اعمال رای، بایستی در سجام ثبت نام کنید. احراز هویت کرده و کد تایید برای شماره موبایلی که به نام شما است ارسال شود. مهلت ثبت نام سهامداران سهام عدالت در سجام ، تا دهه فجر ۹۹ است.

شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران، بزرگترین شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در کشور می باشد. از مجموع ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت در کل کشور، حدود ۱۲ درصد با قریب به ۶ میلیون نفر مربوط به استان تهران بوده که حدود  ۷۵۰ هزار سهامدار استان البرز نیز در ترکیب آن می­باشد و در آینده نزدیک تفکیک خواهد شد؛ از این میزان حدود ۵۷ درصد یعنی بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سهامداران، روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند که  سهامدار شرکت سرمایه گذاری استان تهران هستند.

سهام عدالت زیر نظر سازمان خصوصی سازی وزارت اقتصاد فعالیت دارد و ارتباطی به سازمان بورس و اوراق بهادار تهران ندارد

 با توجه به قانون تجارت و شرایط بورسی شدن شرکت‌ها، الزاما باید ۵۰ درصد سهامداران در مجمع حضور و اعمال رأی کنند و در صورتی که تا زمان مورد نظر، ثبت‌ نام سهامداران در سامانه «سجام» به حد نصاب نرسیده باشد، برگزاری مجمع با مشکل مواجه شده و  به تجدید جلسه مجمع خواهد انجامید.

 افراد صاحب صلاحیت فنی و حرفه‌ای که دانش لازم را داشته باشند و بتوانند امتیاز دستورالعمل تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی را کسب نمایند، می‌توانند در انتخابات هیأت‌ مدیره کاندیدا شده و خود را در معرض رأی سهامداران قرار دهند.

چند لینک مهم

برای ثبت نام در سامانه سجام به نشانی: https://profilesejam.csdiran.com مراجعه کنید. آخرین قیمت خرید و فروش سهام مشمول سهام عدالت در سایت بورس به نشانی: tsetmc.com در دسترس است. آخرین صورت مالی سهامی که در پرتفو سهام عدالت شما وجود دارد در سامانه کدال به نشانی: codal.ir‌ در دسترس است. در آذر ۹۹ ارزش سهام عدالت به حوالی ۱۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

لذا با بازگشت شاخص کل به سقف تاریخی ۲ میلیون واحد، انتظار رشد سهام و بازگشت ارزش سهام عدالت به قیمت پیش از ۱۴ مرداد ۹۹ هستیم.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • armanhm آذر ۲۵, ۱۳۹۹

    جدا ایده ی خوبیه ، شما آخر همه ی مقالات تون به سقف تاریخی ۲ میلیون اشاره کنید شاید مسئولین بالاخره دلشون سوخت یک بار دیگه شاخص رو با دستکاری به سقف تاریخی رسوندن و یه نوسان تپل دیگه از مردم بگیرن