مضرات افراط در استفاده از مواد طبیعی در روتین مراقبت از پوست

مضرات افراط در استفاده از مواد طبیعی در روتین مراقبت از پوست

در سال های اخیر گرایش به استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی طبیعی با افزایش رو به رو بوده است. این محصولات گرچه سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و به طور کلی با پوست ملایم ترند، اما باز هم باید هنگام استفاده از مواد طبیعی در روتین مراقبت از پوست خود  مراقب باشیم.

در  ادامه درباره ی مواد طبیعی ای صحبت خواهیم کرد که باید با احتیاط استفاده شوند.

۱- روغن نارگیل برای نرم کردن موهای خشک

این روزها روغن نارگیل را هر جایی می بینیم، از محصولات پوستی گرفته تا محصولات مراقبت از مو. اما باید بدانید که روغن نارگیل برای هر جنس مویی مناسب نیست. اگر جنس موهایتان به گونه ای است که خلل و فرج کمی دارد، لایه ی نازک روغن نارگیل می تواند معدود راه هایی که برای نفوذ آب به درون تارهای مو وجود دارد را مسدود کند، امری که باعث می شود مو نتواند از رطوبت مورد نیاز خود برخوردار شود و درنتیجه خشک بماند.

۲- سفیده تخم مرغ برای کوچک کردن منافذ پوست

از سفیده تخم مرغ اغلب برای کوچک کردن منافذ پوست صورت و برخورداری از یک پوست صاف و یک دست تر استفاده می شود. با این حال، تخم مرغ یکی از ناقلان شایع باکتری سالمونلا است و نباید آن را به دهان خود نزدیک کنیم.

۳- آب لیموترش به عنوان ماسک ضدپیری

همه ی ما می دانیم که آب لیموترش مملوء  از ویتامین C و خواص ضد اکسایشی است. به همین دلیل استفاده از این ماده در ماسک های صورت برای برخورداری از آثار ضد پیری آن در حال افزایش است. اما لیموترش می تواند باعث تیره شدن و سوزش پوست شود، به همین خاطر باید با احتیاط از آن استفاده شود.

۴- خیساندن در جوش شیرین برای تسکین درد

خیساندن در جوش شیرین روشی است که برای مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، از تسکین سفتی و درد گرفته تا افزایش گردش خون. اما سطح قلیایی آن می تواند به پوست آسیب بزند و آن را تحریک کند.

۵- شکر برای اسکراب صورت

شکر شاید به دهان مان خوشایند باشد اما پوست مان دل خوشی از آن ندارد. اگر برای لایه برداری پوست تان در یک اسکراب نه چند ملایم از دانه های شکر استفاده کنید، ممکن است پوست تان را خراش دهد. این فرآیند ممکن است باعث ایجاد زخم های کوچکی شود و پوست را معرض آلودگی و تغییرات محیطی قرار دهد.

۶- دارچین برای درمان جوش

دارچین محبوبیت زیادی برای رفع جوش پیدا کرده است. گرچه حالا بسیاری از افراد از این ماده در ماسک های صورت خود استفاده می کنند، اما برخی از وقوع آلرژی و حس سوزش خبر داده اند. این اتفاق به این دلیل می افتد که درماتیت تماسی یکی از عوارض جانبی شایع استفاده از دارچین است که منجر به قرمزی، ضایعات پوستی و تحریک پوست می شود.

۷- سرکه سیب به عنوان قابض

بسیاری از سرکه سیب برای درمان جوش، شوره، یا حتی به عنوان یک دئودورانت طبیعی استفاده می کنند. با این حال، اسیدیته ی بالای این ماده می تواند منجر به سوختگی های شیمیایی خطرناک بر روی پوست شود. برای استفاده ی بهتر مقداری آب با آن مخلوط کنید.

۸- جو دوسر برای خارش پوست

برخی خیساندن با جو دوسر را کلید حل مشکل خارش پوست می دانند. با این حال، چنین تماس نزدیکی با جو دوسر می تواند منجر بروز به درماتیت آتوپیک شود که خارش پوست را حتی بیشتر می کند.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود