گشتی دیدنی در تهران کرونایی ۹۹: از «لبخند» تا «دربند»

گشتی دیدنی در تهران کرونایی ۹۹: از «لبخند» تا «دربند»

تهران پایتخت دویست و سی ساله ایران از زمان قاجار، یکی از جذاب ترین مقصدهای گردشگری ایران است! شاید برای شما تعجب اور باشد که تهران را در فهرست جذاب ترین مقصدهای توریستی ایران می دانیم! خوب اگر چه تهران دودآلود، کلانشهر شلوغ ۱۲ میلیونی پر هیاهویی است که در روزگار دلار ۲۶۰۰۰ تومانی و مرغ کیلویی ۳۵ هزار تومان، زندگی را بر خیلی ها سخت کرده است، اما برای گردشگران داخلی و بین المللی، جذابیت های فراوانی دارد.

نگین کاخ های ایران (کاخ گلستان)، یکی از مطرح ترین موزه های باستان شناسی جهان (موزه ایران باستان)، یکی از معروف ترین موزه های هنر معاصر جهان (موزه هنر های معاصر تهران در خیابان کارگر شمالی) و یکی از مطرح ترین موزه جواهرات جهان (موزه جواهرات ملی در خیابان فردوسی)، بخشی از ظرفیت های ممتاز گردشگری و تاریخ گردی تهرانی ها است.

تهران، مقصد شکم گردی است و در دوران پسا کرونا، از تجریش تا خیابان سی تیر، فرصت های کافه گردی و شکم گردی بسیار دارد که روایت هایش را در اینستاگردی های تیسترهای تهرانی احتمالا دیده اید. در گزارش امروز، گشتی میزنیم در دیدنی های تهران از خیابان لبخند در شهرداری منطقه ۲ تا دربند به یاد ماندنی.

خیابان لبخند در شهرداری منطقه ۲ تهران، جایی است که شهرداری آن ابتکار جالبی به خرج داده و دهه شصتی ها را به حال و هوای برنامه های تلویزیونی آن روزگار موشک باران برده است. خیابان لبخند در بلوار دادمان شهرک غرب، ما را به یاد «چاق و لاغر» می اندازد.

تهرانگردی
المان های جالب و نوستالژیک که در خیابان لبخند بلوار دادمان شهرک غرب به نمایش درآمده است
از گوریل انگوری تا مهران مدیری و قطار دودی صورتی رنگ در خیابان لبخند بلوار دادمان شهرک غرب تهران
مجسمه مرد کتابخوان و شکلک های محبوب چت در شبکه های اجتماعی از جمله المان هایی است که در طراحی مبلمان شهری در خیابان لبخند تهران به نمایش گذاشته شده است

در طراحی مبلمان شهری پایتخت، فرهنگ سازی برای کتاب، همان اندازه جذاب است که استفاده از مجسمه و تصاویر هنرمندان و بزرگان علم و ادب زن در ایران زمین، ارزشمند خواهد بود. امیدواریم شهرداری منطقه ۲ تهران و شهرداری مناطق ۲۲ گانه تهران، تبعیض جنسیتی را در طراحی مبلمان شهری پایتخت، در نظر داشته باشند.

اگر از خیابان لبخند در شهرداری منطقه ۲ به سمت شهرداری منطقه ۱ برویم، خیابان دربند، خیابان معروف و نوستالژیک تهرانی ها در ۴ فصل سال است. مهم نیست زمستان است یا تابستان، بهار است یا پاییز، دربند گردها، این منطقه از شهر را فراموش نمی کنند. به قولی یه تهرونه و یه دربند! شباشو بعضی ها خیلی دوست دارند. خیابان فناخسرو، خیابان دربند و میدان سربند. نزدیک ترین ایستگاه مترو هم تجریش در خط ۱ است. جایی که کباب ها و دوغ ۤآبعلی در تابستان و زمستان، مشتریان زیادی دارد.

خوشمزه های دربند و چشم انداز زیبای آن
فرصت های مختلف برای دربندگردی از پیاده روی تا درشکه سواری!

اگر در آستانه کریسمس کرونایی ۲۰۲۱ میلادی، به دنبال مکانی برای خرید اکسسوری ها و کادوها و المان های تزیین درخت کریسمس و هدایای مربوط هستید، بهترین انتخاب شما، خیابان میرزای شیرازی است که در ایام و لنتاین ۹۹ هم شلوغ می شود. بورس اسباب بازی است و بازار کریسمس هموطنان ارامنه که این روزها، پاتوق لاکچری گردهای تهرانی شده تا در هشتگ کریسمس اینستاگرام، خودنمایی کنند.

کریسمس گردی در خیابان میرزای شیرازی تهران

پاییز تهران بسیار زیبا است. مخصوصا اگر گذر شما به پارک لاله، پل طبیعت، بوستان جوانمردان، پارک نیاوران و پارک ملت بیفتد، مناظر چشم نوازی از پاییز هزار رنگی که هنوز آثارش در هفته اول زمستان ۹۹ به چشم می خورد، مشاهده می شود که محبوب سلفی بازهای اینستاگرام است. تصاویر سحر لایف از پاییز زیبای پارک لاله را مشاهده می کنید.

پاییز پارک لاله تهران

کاخ یاقوت در سرخه حصار یکی از کاخ های کمتر شناخته شده در تهران است. کمی دور تر از بیمارستان فوق تخصصی قلب شهید محمد باقر لواسانی، کاخ یاقوت قرار دارد که نخستین کاخ ایرانی در تهران است که به سبک اروپایی ساخته شده است و قدمتش به سال سی و نهم سلطنت شاه شهید (ناصر الدین شاه قاجار) باز می گردد. امیدواریم این کاخ پس از کرونا، موزه شود.

کاخ یاقوت سرخه حصار

یکی از مقصدهای شکم گردی تهران برای افرادی که خواهان لوکیشینی دیدنی برای سلفی های اینستاگرامی و استوری های پر لایک و بازدید هستند، رستوران وکیل التجار در خیابان محمدیه است. فضای سنتی جالبی دارد که روایتگر شگفت انگیزی از معماری و کاشی کاری ایرانی است. به نوعی برای سعد السطنه گردهای قزوین، یادآور شکوه ارسی های رنگارنگ و منبت کاری های به یاد ماندنی آن معماری اصیل است. امیدواریم رستوران های سنتی و غذاهای سنتی در تهران پسا کرونا، بیش از پیش مورد توجه مردم و سرمایه گذاران قرار بگیرد.

دکوراسیون رنگارنگ و جذاب رستوران وکیل التجار

عکسی که در زیر مشاهده می کنید ، معماری دیدنی و چشم نواز پاساژ چهل ستون واقع در خیابان منوچهری تهران است. سابقه ای بیش از ۶۰ سال دارد و برای خرید و فروش وسایل آنتیک و صنایع دستی و نقره جات و کتب خطی، انتخاب خوبی است. کاشی کاری های رنگارنگ و خوش تراش آن، یادآور کاشی کاری هایی است که در کاخ گلستان تهران و مسجد الملک شیراز ، محبوب فشن توریست ها شده است.

پاساژ چهل ستون

باغ موزه هنر ایرانی آخرین مقصد تهرانگردی است که در این گفتار معرفی می کنیم. در میدان تجریش، خیابان دربندی و خیابان دکتر حسابی قرار دارد. بسیار محیط زیبایی در پاییز و زمستان بوده و برای آش خورها و بستنی خورهای تجریش، گزینه جذابی به نظر می رسد!

باغ موزه هنر ایرانی در تهران

به نظر شما جذاب ترین مقصد های گردشگری پایتخت کجاست؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود