بهترین سریال های علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ ؛ از Alice In Borderland تا Snowpiercer

بهترین سریال های علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ ؛ از Alice In Borderland تا Snowpiercer

بله نوبت به بهترین سریال های علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ رسید! بخش اعظم سال میلادی که امروز آخرین روز آن است را در داخل خانه هایمان گذراندیم و به همین دلیل دنیای تلویزیون برای قابل اتکا بودن محک سختی را در پیش داشت. خوشبختانه سال ۲۰۲۰ اگر چه سالی تراژیک برای جهانیان بود اما در زمینه محصولات صفحه کوچک دنیای سرگرمی یک موفقیت بزرگ بوده و در کنار تولیدات متعدد شاهد ساخت برخی از بهترین سریال های تمام دوران بودیم. ژانر علمی تخیلی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تعداد زیادی از سریال های اورجینالی که در سال ۲۰۲۰ ساخته شدند در کنار سریال های دنباله دار گذشته باعث لذت طرفداران ژانر فانتزی شدند.

در سالی که خود بیشتر به یک داستان علمی تخیلی شبیه بود، قابل درک است که یک سری سریال های تلویزیونی جذاب فضا و فرصتی برای مخاطبان ایجاد کردند تا خود را در دنیاهایی جدید و بدور از دنیای ترسناک ۲۰۲۰ غرق نمایند. سریال هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد در سال ۲۰۲۰ آغاز شده اما جایگاه خاص خود را یافته و می توان آن ها را بهترین سریال های علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ دانست.

هشدار اسپویل: در طول این مطلب ممکن است بخشی از داستان سریال ها به ناچار اسپویل شود که به خاطر آن پیشاپیش از شما پوزش می طلبیم.

سریال هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد جایگاه خاص خود را یافته و می توان آن ها را بهترین سریال های علمی تخیلی سال 2020 دانست.

۱۰- Brave New World

سریال علمی تخیلی Brave New World بر اساس یک رمان پرفروش نوشته آلدوس هاکسلی ساخته شده که به مقدار قابل توجهی به منبع اصلی خود وفادار بوده و در عین حال نتیجه یک درام علمی تخیلی هیجان انگیز و جذاب است که با بسیاری از موضوعات پیچیده سر و کار داشته و مجموعه ای از بازی های قوی را در خود دارد. سریال Brave New World داستان دنیایی به اصطلاح آرمانشهری را روایت می کند که قوانین سختگیرانه تک همسری در آن جاری بوده و ساختار اجتماعی نیز سلسله مراتبی است. شهروندان لندنی به شکل مصنوعی متولد شده و به سمت یک سلسله مراتب جفتی هدایت می شوند که مسیر شغلی و زندگی آن ها را تعیین می کند.

با این وجود، گروهی از اعضای این جامعه نظم موجود را به چالش می کشند که آن ها را به مسیر عشق ممنوعه و انقلاب می برد. کتابی که این سریال بر اساس آن ساخته شده کتابی بسیار تاثیرگذار و تعمق برانگیز بوده و از زمانه داستان علمی تخیلی خود بسیار جلوتر. اگر چه نسخه سریالی نیز از بسیاری از جهات این روح مشابه دارد اما کمی بیش از حد به سمت جذابیت های تلویزیونی متمایل شده و بیشتر به جنبه های جنسیتی داستان پرداخته است. بدون شک این سریال یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ است.

سریال هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد جایگاه خاص خود را یافته و می توان آن ها را بهترین سریال های علمی تخیلی سال 2020 دانست.

۹-Utopia

این بازتفسیر آمریکایی از سریال فانتزی فوق العاده بریتانیایی در سال ۲۰۱۳ به نام Utopia نقص های خاص خود را دارد اما آنقدر جذاب هست که توجه مخاطب را جلب کند، به ویژه برای کسانی که می خواستند چیز بیشتری از آن سریال اورجینال ببینند. سریال علمی تخیلی Utopia که توسط گیلین فلین توسعه یافته یک سریال تاریک و منفی نگر است اما با این وجود یک تجربه علمی تخیلی جذاب است. داستان سریال در مورد زندگی گروهی از نوجوانان است که با یک رمان گرافیک مربوط به یگ فرقه مذهبی زیرزمینی آشنا می شوند. از طریق این کشف است که این گروه خود را ملزم به تلاش برای نجات جهان می بیند، در حالی که توسط یک ارگان دولتی مبهم و بسیار خطرناک در معرض تهدید قرار دارد.

این سریال ارتباطات بسیاری با مسائل امروزی داشته که باعث می شود تماشای آن جذاب و همزمان دشوار باشد. این جنبه تاریک از سریال به آن احساس مهم بودن می دهد که از طریق بازی های خوب شخصیت های اصلی داستان به تصویر می کشیده می شود. سریال Utopia نقاط ضعف خود را دارد و محصول نهایی یک نسخه به نسبت خنثی شده از منبع اصلی است اما این سریال علمی تخیلی بخش زیادی از جذابیت تاریکی که منبع اصلی را منحصربفرد ساخت در خود دارد. سریال علمی تخیلی Utopia ارزش تماشا کردن را دارد اگر چه ادامه انتشار آن کنسل شده و از یک فصل فراتر نخواهد رفت.

سریال هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد جایگاه خاص خود را یافته و می توان آن ها را بهترین سریال های علمی تخیلی سال 2020 دانست.

۸- Snowpiercer

سریال علمی تخیلی Snowpiercer بر اساس همان رمانی ساخته شده که فیلم اورجینالی به همین نام در سال ۲۰۱۳ از روی آن ساخته شده و بسیار مورد تحسین قرار گرفت. سری رمان های گرافیکی Le Transperceneige که توسط ژاک لوب، بنجامین لگراند و ژان مارک روشه نوشته شده یک داستان حقیقتاً اورجینال است که به موضوعات مهمی مانند جایگاه اجتماعی، خشونت و سرکوب می پردازد. سریال مذکور داستان یک دنیای پساآخرالزمانی را روایت می کند که در آن زمین به یک برهوت منجمد تبدیل شده است. در این دنیا شخصیت های سریال در داخل یک قطار دائماً در حال حرکت با نام The Snowpiercer زندگی می کنند که آن ها را از یخبندان بیرون از قطار محافظت کرده اما باعث شده مجبور باشند در یک فضای تنگ و در یک جامعه بدون کنترل مناسب زندگی کنند. در این شرایط به دلیل نابرابری سیاسی و درماندگی طبقات پایین قطار، خشونت در گرفته و تنش به اوج خود می رسد.

سریال علمی تخیلی The Snowpiercer به عنوان یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ ،به بسیاری از دستاوردهای نسخه سینمایی دست یافته و می توان آن را نگاهی جذاب به شکلی خلاصه از نبرد بین طبقات اجتماعی در معنای کاملاً واقعی آن دانست. همچنین تیم بازیگران سریال نیز مملو از نام های شناخته شده است که از آن میان می توان به جنیفر کانلی و دیوید دیگز اشاره کرد که هر دو بازی های جذابی ارائه می دهند. نکته منفی سریال اما احساس کشدار شدن بیش از حد است اگر چه سازندگان کار فوق العاده ای در ایجاد یک ساختار و انگیزه ها در هر اپیزود انجام داده و کلیت داستان یک داستان ساده «ما در برابر آن ها» است و به همین دلیل سریال The Snowpiercer یک داستان ۱۰ اپیزودی است که به نظر می رسد بی دلیل کش داده می شود. شاید سریال بی نقصی نباشد اما The Snowpiercer یک سریال بسیار منحصربفرد است و ارزش تماشا کردن را دارد.

سریال هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد جایگاه خاص خود را یافته و می توان آن ها را بهترین سریال های علمی تخیلی سال 2020 دانست.

۷- Upload

سریال Upload بیشتر شبیه تلاشی برای ساخت یکی از اپیزودهای سریال Black Mirror است اما یک داستان کاملاً جذاب را روایت می کند که تکنولوژی و عرفان را به چالش می کشد در حالی که همزمان کمدی جذاب و قابل درکش را حفظ می کند. این سریال که توسط گرگ دانیلز خالق سریال های The Office و Parks and Recreation ساخته شده، در مورد مردی است که به شکل ناگهانی و ناموقع می میرد و این اجازه را می یابد که شناخت و درک خود را روی یک دنیای مجازی آپلود کند. بعد از این انتقال، او با این قلمرو جدید از وجود کنار آمده، با فرشته همراهش دوست شده و نسبت به دلایل و شرایط مرگش مشکوک می شود.

مفهوم سریال کمی غیراورجینال است زیرا سریال های دیگری نیز تجسمی از دنیای پس از مرگ را به تصویر کشیده اند، همانند سریال Black Mirror. از بسیاری از جهات، تمرکز اصلی سریال بر روی جنبه های کمدی بوده و می توان آن را نسخه دیجیتالی شده سریال The Good Place دانست. اما اگر این موضوعات را کنار بگذاریم و از سریال به خاطر چیزی که هست لذت ببریم، این سریال به مخاطبان خود اجازه می دهد یک تجربه جذاب و بدون خطر داشته باشند که صحبت های متعددی در مورد وابستگی ما به تکنولوژی و تجاری سازی همه چیز خواهد داشت بدون اینکه خیلی در این زمینه مبهم باشد.

سریال هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد جایگاه خاص خود را یافته و می توان آن ها را بهترین سریال های علمی تخیلی سال 2020 دانست.

۶- Alien Worlds

چه چیزی می تواند از یک مستند دیوید آتنبروئی که در فضا رخ می دهد برای فرار از دنیای کرونایی لذت بخش تر و مناسب تر باشد؟ سریال علمی تخیلی Alien Worlds یک داستان بسیار عجیب و غریب دارد که گمان نمی رفت موفق باشد اما جلوه های ویژه فوق العاده و قابل قبول بودن از لحاظ علم باعث شده که این پروژه بسیار جذاب بوده و ارزش تماشا کردن را داشته باشد. Alien Worlds یک داستان تخیلی است که به عنوان واقعیت ارائه می شود که در ان با استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری گونه های حیات محتمل در دیگر دنیاها به تصویر کشیده می شوند. هر اپیزود شما را به مکان جدیدی برده و تشریح می کند که چگونه موجودات فرازمینی و حیات وحش آن زندگی کرده و به چه خطرات و تهدیدهایی مواجه هستند.

اگر چه داستان سریال بسیار تخیلی است اما Alien Worlds یک رویکرد کاملاً درگیر کننده و جذاب برای استفاده از علم فرضیات به منظور نگاه کردن به جهان خود ما دارد و از دانشی که از محیط زیست زمین داریم برای صحبت در مورد فاکتورهای زیست محیطی که می تواند حیات را در سیارات دیگر شکل دهد استفاده می کند. جلوه های بصری سریال حقیقتاً حیرت انگیز بوده و مشخص است که تلاش و بودجه فراوانی صرف ساخت آن شده و نتیجه پایانی یک تجربه منحصربفرد است که باید امتحانش کنید و بدون شک یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ به شمار می آید.

سریال هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد جایگاه خاص خود را یافته و می توان آن ها را بهترین سریال های علمی تخیلی سال 2020 دانست.

۵- The Midnight Gospel

اگر چه ممکن است عکس این موضوع به نظر برسد اما Rick and Morty در زمینه جذابیت و زیبایی کمدی های علمی تخیلی انیمیشنی انحصار مطلق را در دست ندارد. چندین کارتون علمی تخیلی بزرگسالانه دیگر نیز وجود دارند که تصورات انسانی را درک کرده و در این مسیر مخاطب را به خنده می اندازند و سال ۲۰۲۰ با ورود یک رقیب جدید در این عرصه به نام The Midnight Gospel همراه بود که یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ است. این سریال توسط پندلتون وارد و کمدین دانکن تروسل خلق شده و همین دو نفر برای اینکه بدانید استعداد بسیاری پشت ساخت آن وجود داشته کافی است. داستان سریال علمی تخیلی انیمیشنی The Midnight Gospel در مورد یک پادکستر فضایی به نام کلنسی است که از شبیه ساز چندجهانی خود برای سفر به دنیاهای در حال مرگ دیگر و انجام مصاحبه با ساکنان آن ها استفاده می کند.

این سریال بسیار منحصربفرد بوده و از ابزارهای پادکستی گذشته تروسل استفاده کرده و آن ها را به داستان های فانتزی ماجراجویانه تبدیل می کند. انیمیشنی که در برابر چشم مخاطب قرار می گیرد بسیار باکیفیت و خارق العاده بوده و جلوه های بصری شبیه رویاهایی است که با سبک کارتونی خاص وارد ترکیب شده است. علاوه بر این، محتوای سریال نیز بسیار جذاب است و مفهوم سازی مجدد پادکست های تروسل امکان بیشترین خلاقات را فراهم کرده و به خوبی برای این فضا مناسب است. هر دنیا جذابیت و مرکزیت خاص خود را دارد و فضا برای کلیشه های مشهور دنیای علمی تخیلی مانند زامبی ها، شبیه سازها، پیش بینی های مرگ و بسیاری دیگر فراهم است.

سریال هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد جایگاه خاص خود را یافته و می توان آن ها را بهترین سریال های علمی تخیلی سال 2020 دانست.

۴- Star Trek: Picard

فرانچایز Star Trek یکی از بزرگ ترین دارایی های علمی تخیلی تاریخ تلویزیون است و مخاطبان با گزینه های بسیاری در این دنیا مواجه هستند. سال ۲۰۲۰ نیز با انتشار دو پروژه بزرگ در قالب فصل سوم سریال Star Trek: Discovery  از سرویس نتفلیکس و سریال تازه وارد Star Trek: Picard از سرویس آمازون پرایم همراه بود. در حالی که سریال قبلی جذابیت های خاص خودش را داشت اما کیفیتی متغیر داشت. با این وجود Picard موفق شد بدون خراب کردن هیچ نوستالژی، بار دیگر به سراغ تداوم Next Generations برود. این سریال به میراث ژان لوک پیکارد ادامه داده و نهایت عدالت را در حق این شخصیت به اجرا می گذارد.

این سریال همچنین شخصیت های جدیدی را معرفی کرده و شخصیت های محبوب را نیز به شکلی راضی کننده باز می گرداند. اگر چه Star Trek: Picard بی نقص نیست اما یک تجربه نوستالژی بسیار جذاب برای طرفداران این فرانچایز است. طرفداران Star Trek باید انتظار چیزهایی بسیار بهتر از این سریال داشته باشند زیرا فصل اول آن یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ بوده است.

سریال هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد جایگاه خاص خود را یافته و می توان آن ها را بهترین سریال های علمی تخیلی سال 2020 دانست.

۳- Alice In Borderland

اقتباس یک مانگای مشهور به یک سریال لایو اکشن همیشه دستورالعملی برای موفقیت نبوده زیرا اغلب منبع اصلی برای یک فرم انیمیشنی مناسب تر است. با این وجود، اجازه ندهید این قانون کلی شما را از سریال فوق العاده Alice In Borderland دور کند، زیرا این سریال ژاپنی اورجینال که توسط نتفلیکس ساخته شده یک تجربه تماشای جذاب را برای شما رقم خواهد زد که همه جذابیت های مورد علاقه طرفداران مانگا/انیمه و مخاطبان عام را در خود دارد. داستان این سریال علمی تخیلی در مورد گروهی از جوانان ولنگار و خلافکار است که به یکباره به یک دنیای پساآخرالزمانی منتقل می شوند. در این فضای جدید، آن ها باید با انجام یک سری بازی سادیستی زنده بمانند و هر یک از آن ها بر اساس مقدار امتیازی که به دست آورده اند زنده خواهند ماند.

سریال Alice in Borderland انرژی و جذابیت فرانچایز Saw در قالب یک داستان علمی تخیلی را داشته و چالش های آن همگی نسخه های خونین و دیوانه کننده بازی های کلاسیک دوران کودکی است که باعث پرتنش شدن سریال می شود. علاوه بر این، بازی های شخصیت های اصلی سریال نیز بسیار دوست داشتنی بوده و بدین ترتیب هنگام ورودشان به بازی می توان تنش و هیجان را حس کرد. به دلیل ژاپنی بودن سریال شاید برخی با مشکل زیرنویس مواجه باشند اما یک نسخه دوبله شده به زبان انگلیسی از این سریال نیز وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد و بدانید که جذابیت اصلی سریال در اکشن فیزیکی شخصیت های آن نهفته است. سریال Alice in Borderland یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ بوده اگر چه یک سریال متفاوت به شمار می آید. این سریال علمی تخیلی بسیار جذاب و درگیر کننده بوده و مفهومی بسیار سرراست دارد که باعث شده به شدت مورد تحسین قرار بگیرد.

سریال هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد جایگاه خاص خود را یافته و می توان آن ها را بهترین سریال های علمی تخیلی سال 2020 دانست.

۲- Raised By Wolves

هیچ سریالی در حال حاضر در دنیا وجود ندارد که به اندازه سریال علمی تخیلی Raised By Wolves احساس غریب و منحصر بودن را ایجاد کند. این سریال دارای داستانی تعمق برانگیز، جذاب و مسحور کننده است که گزینه های بسیاری برای سرگرم کردن شما دارد در حالی که همزمان شما را گیج می کند. سریال Raised By Wolves به خوبی روی خط بین این دو راه رفته و در تمام طول این مسیر موفق می ماند. این سریال توسط آرون گوزیکوفسکی ساخته شده و نام بزرگ ریدلی اسکات به عنوان کارگردان و تهیه کننده اجرایی را در پشت صحنه می بیند. می توان سبک کاری و میراث علمی تخیلی اسکات را در جای جای سریال دید اما این ویژگی ها آنقدر شما را از کلیت سریال دور نمی کنند که احساس گیجی کنید که باعث می شود مشارکت اسکات در پروژه بیش از پیش به سود آن باشد.

سریال Raised By Wolves داستان دو ربات انسان نما به نام های پدر و مادر را روایت می کند که وظیفه دارند کودکانی را بعد از یک جنگ بزرگ در زمین، در یک سیاره متفاوت بزرگ کنند. خیلی زود این شخصیت ها با چالش هایی که مربوط به بزرگ کردن کودکان است و همچنین وابستگی ها و دیدگاه های مذهبی متفاوت آن ها روبرو می شوند. سریال Raised By Wolves به عنوان یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ به مفاهیم بزرگ کیهانی می پردازد که در ذات خود انسانی هستند. ایده تفرقه در جامعه به دلیل دیدگاه های متفاوت مذهبی و هوش مصنوعی در یک دنیای علمی تخیلی بسیار پیشرفته مورد بحث قرار می گیرد و همزمان نگاهی جذاب به حالت وجودی کنونی همه انسان ها انداخته می شود. همچنین بازی های شخصیت های اصلی نیز بسیار عجیب و جذاب بوده که از آن میان می توان به تراویس فیمل و آماندا کالین اشاره کرد.

سریال هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد جایگاه خاص خود را یافته و می توان آن ها را بهترین سریال های علمی تخیلی سال 2020 دانست.

۱- Tales From The Loop

سریال علمی تخیلی Tales From The Loop بر اساس اثری از سیمون استالنهاگ سوئدی ساخته شده که یک مفهوم بسیار جاه طلبانه بوده و نسخه سریالی آمازون پرایم نیز نهایت تلاش خود را در اجرای عدالت در حق منبع اصلی خود انجام داده است. اثر استالنهاگ نگاهی ترسناک اما زیبا به آینده ای نزدیک است که در آن تکنولوژی رباتیک و کیهانی راهش را به درون زندگی انسانی خواهد یافت. سریالی که بر اساس یک اثر هنری ساخته شده باید ظاهری زیبا داشته باشد در غیر این صورت هیچ معنایی نخواهد داشت و این همان چیزی است که نقطه قوت اصلی سریال Tales From The Loop است. فیلمبرداری سریال بسیار هیجان انگیز بوده و تماشای آن احساس تجسم تصاویر اورجینالی است که سریال بر اساس آن ها ساخته شده است.

سریال Tales From The Loop به عنوان یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ و شاید بهترین آن ها، به شکلی جذاب نوشته شده که حالتی شبه آنتالوژی دارد و هر اپیزود داستانی مجزا را روایت می کند اما در هر اپیزود شاهد بازگشت شخصیت ها و فضاهای قبلی هستیم که دنیا را مرتبط نگه داشته و همزمان امکان جدا بودن اپیزودها از هم برای منحصربفرد بودن را فراهم می سازد. اگر به روایت تصویری سریال دقت داشته باشید می توانید سرنخ ها و اشاراتی در داستان برای مفاهیم بزرگتر را پیدا کنید. کسانی نیز که به دنبال یک سریال علمی تخیلی جذاب و سرگرم کننده برای فرار از قرنطینه کرونایی هستند نیز با دنیایی جذاب روبرو خواهند شد که هیجان بسیاری داشته و یک روایت کاملاً انسانی دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ سریال علمی تخیلی برتر یک دهه اخیر تلویزیون؛ از The Mandalorian تا Westworld

۱۰ فیلم علمی تخیلی جذاب و خوش ساخت برای کسانی که به این ژانر علاقه ای ندارند

منبع: whatculture
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • حامد دی ۱۲, ۱۳۹۹

    این سریال ژاپنی نه کره ای
    Alice In Borderland

  • AMIN اسفند ۴, ۱۳۹۹

    خیلی ممنون بابت اطلاعاتی که در سایت قرار داید برای من به شخصه مفید بود بازم ممنون
    و انیمه Alice خیلی جذاب تر از سریال Alice In Borderland هست وفقط تنها بدی انیمه Alice اینکه تا قسمت ۳ ادامه دادن