دیدار با صابر اَبَر : «رامین» در سریال جنایی قورباغه

دیدار با صابر اَبَر : «رامین» در سریال جنایی قورباغه

صابر اَبَر متولد هجدهم خرداد ماه سال شصت و سه در تهران است. بازیگر نقش رامین در سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی و هم بازی نوید محمد زاده، دانش آموخته رشته کارشناسی مدیریت و کارشناس ارشد سینما از دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه است. صابر ابر در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را بگیرد. صابر ابر مجرد است و فرزندی ندارد.

رامین سریال قورباغه، هم بازی نوری با بازی نوید محمد زاده، فرانک با بازی سحر دولشتاهی ، لیلا با بازی فرشته حسینی، شمس آبادی با بازی هومن سیدی ، جواد با بازی شهروز دل افکار، فرید با بازی اشکان حسن پور شده است. سریال قورباغه ۱۶ قسمت است و در ایران و تایلند بازی شده است. رامین با همدستی جواد و فرید، از یک پولدار دزدی می کنند.

بازی او در فیلم دایره زنگی، با تحسین منتقدان همراه شد. هنوز زود است درباره بازی صابر ابر در نقش رامین در سریال جنایی قورباغه، نظر داد. صابر ابر گالری دار و موسس آکادمی «اینجا میان شهر» است.

سریال قورباغه هومن سیدی، نخستین تجربه صابر ابر در شبکه نمایش خانگی است. در تلویزیو، صابر ابر را اولین بار در سریال بچه های هور به کارگردانی عبدالله باکیده دیدیم. پس از آن حضور افتخاری در کلاه قرمزی در نوروز ۹۴ داشت و در سال ۱۳۸۳ نیز مجری برنامه تلویزیونی پلک بود. صابر ابر با همکاری مهیار علیزاده در آلبوم در شعله با تو رقصان، همراه پانته آ پناهی ها شد.

صابر ابر در ۱۷ دی ۹۸ پس از اعلام خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی در عراق ، در اینستانوشته ای خطاب به دونالد ترامپ نوشت که آقای ترامپ! تو چقدر بی چیزی. . . .

فعالیت های سینمایی صابر اَبَر

بازیگر نقش رامین در سریال قورباغه، از سال ۱۳۸۴ در فیلم های سینمایی مختلفی با کارگردان های نامدار، کار کرده است. آخرین کار صابر ابر در سینما، فیلم سینمایی مسخره باز به کارگردانی همایون غنی زاده بود که او در نقش دانش حضور یافت. در فیلم روسی، او در نقش ابراهیم، روبروی دوربین امیر حسین ثقفی در سال ۹۶ رفت.

صابر اَبَر در فیلم خوک روبروی دوربین مانی حقیقی رفت. در فیلم حکایت دریا، صابر ابر را در نقش امیر دشتی روبروی دوربین بهمن فرمان آرا دیدیم. میلیونر میامی، فیلم دیگری از صابر ابر بود که در نقش رضا، روبروی دوربین مصطفی احمدی ظاهر شد. فیلم هت تریک به کارگردانی رامتین لوافی از دیگر کارهای صابر ابر است که در نقش کیوان حضور یافت.

فیلم تابستان داغ به کارگردانی ابراهیک ایرج زاد از دیگر کارهای وی در نقش فرهاد بود. من دیه گو مارادونا هستم، فیلمی است که صابر ابر، فیلمنامه آن را نوشت و بهرام توکلی در سال ۱۳۹۳ ساخت. صابر ابر را در سال ۱۳۸۷ در فیلم درباره الی اصغر فرهادی دیدیم که در نقش علیرضا ظاهر شده بود. برف روی کاج ها فیلمی بود که پیمان معادی در سال ۱۳۹۰ ساخت و صابر ابر در نقش نریمان دیده شد.

اینستاگرام صابر ابر

بازیگر نقش رامین در سریال قورباغه، بیش از ۱ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد و به نظر می رسد با پخش قسمت های مختلف سریال قورباغه در شبکه نمایش خانگی در زمستان سرد کرونایی ۹۹، شاهد افزایش فالوئرهای آقا رامین باشیم.

صابر ابر
اینستانوشته صابر ابر بازیگر نقش رامین سریال قورباغه
اینستانوشته صابر ابر درباره قورباغه
بازیگر نقش رامین سریال قورباغه در یکی از تئاترهای سال ۹۸

اینستاگرام رامین سریال قورباغه در نشانی: @saberabar قرار دارد. صابر ابر در اینستاگرامش نوشته که: شادی همواره در مشغول بودن است. صابر ابر از سلبریتی های سینما است که حضور بسیار فعالی در اینستاگرام دارد و تا دی ماه ۹۹، بیش از ۲۱۶۰ پست به اشتراک گذاشته است. پستی که صابر ابر به مناسبت اکران سریال قورباغه منتشر کرد، بیش از ۵۵ هزار لایک دریافت کرده است.

صابر ابر در سال ۹۸، تئاتر غرب غم زده را با همکاری نوید محمد زاده کار کرد که اثری از مارتین مک دونا بود.

سبک زندگی و تصاویری از زندگی صابر ابر و پشت صحنه فیلم های سینمایی و حضورش در سکانس هایی از قورباغه را می توان در اینستانوشته هایش مشاهده کرد.

اینستانوشته صابر ابر درباره قورباغه

هومن سیدی کارگردان سریال قورباغه از طول کشیدن اکران این سریال در اینستاگرامش، اعتراض کرده بود و گفته بود که ۳ سال از زندگی حرفه ای خود را صرف این کار کرده است. صابر ابر هم با برداشتی از کتاب پر فروش: قورباغه ات را قورت بده! اثر برایان تریسی نوشت:

«قورباغه را قورت دادم»  . .یکسال و چند ماه پیش وقتی پیشنهادِ سریال قورباغه پیش آمد، پیش از هر چیز برایم همکاری با گروهی درجه یک و حرفه‌ای خوشحال کننده بود . اما مدام فکر می‌کردم چطور باید یکسال و چندی خودم را مدیریت کنم. خیلی سخت است، باور کنید! برای من که تجربه سریال نداشته‌ام .

امروز ۳۸۰ روز است که من برای سریالِ قورباغه آفیش می‌شوم.روزها و شب‌ها. حالا به راستی قورباغه‌ام را قورت دادم. در کتابی با همین نام جایی اینچنین نوشته است:

اینستانوشته مفهومی صابر ابر درباره سریال قورباغه

سخت‌ترین مرحله از انجام هر کار مهمی اولین مرحله یعنی شروع کردن آن است. وقتی انجام یک کار مهم را واقعا آغاز می‌کنید، به طور طبیعی انگیزه پیدا می‌کنید تا آن را ادامه دهید. قسمتی از ذهن شما همیشه عاشق این است که سرگرم کارهای مهمی باشد که واقعا می‌توانند در زندگی شما تحول ایجاد کنند. وظیفه شما این است که این قسمت از ذهن خود را دائما تغذیه کنید. حتی فکر کردن به شروع و انجام یک کار کلیدی انگیزه شما را بالا می‌برد و کمک می‌کند تا بر تنبلی خود غلبه کنید. واقعیت این است که مدت زمان لازم برای انجام یک کار مهم در اغلب موارد معادل مدت زمانی است که برای انجام یک کار کم اهمیت لازم است. تفاوت در این است که شما با اتمام کاری ارزشمند و قابل توجه به طور فوق‌العاده‌ای احساس خرسندی و غرور می‌کنید، حال آنکه با صرف همان میزان وقت و انرژی در انجام کاری کم‌ارزش یا احساس خرسندی نخواهید کرد و یا میزان آن بسیار اندک خواهد بود.

تصویری از سکانس حضور صابر ابر در نقش رامین در سریال قورباغه و جلد کتابی که او از آن یاد کرده بود

من عاشقِ قورباغه‌ام بودم و گروهی که در قورت دادنش کنارم بودند.دستِ تک‌تک بچه‌ها را می‌بوسم.
بارها قرار شد با هومن کار کنم و نشد و حالا برای این لذت شگرف از او ممنونم. از حضورِ غریب و جادویی‌اش با چشمهایی قدرتمند و ذهنی آفرینشگر، او یکی از کامل‌ترین کارگردان‌هایی بود که کنارش سینما را تجربه کردم.(کارگردان)
از پیمان برای نقاشی نورها و اینکه من‌را در این خلق سهمی داد متشکرم ، بی شک او یک آرتیست تمام معناست (فیلمبردار) و گروه بی نظیرش، گروهی پر از انرژی و مهر.
از ندا برای یادآوری هایش برای نگهداری از ذهنم که اشتباه نکنم، برای چشمهای مهربانش که با پلک‌های پشت‌هم خیالم را راحت می‌کرد.(منشی صحنه)
از محسن برای ظرافت و وسواسش در صحنه و مجید و مسعود و علی و سعید(طراح صحنه)
از الهام برای تنِ رامین، برای ساخت هویت رامین متشکرم و از صبا و ابی عزیزم(طراح لباس)
از مهران برای گوشهایش که یکسال تحملم کرد و همه حواسش به سلامت صدایم بود
(صدابردار) و پدرام و نازنین
از بهنام معیریان و صالح و شهرام برای صورتِ رامین
قدردانم (گریم)

اگر شما هم مخاطب سریال قورباغه بودید و درباره بازی رامین و دیگر هنرمندان این مجموعه، نظر و دیدگاهی دارید مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود