داستان فاذر: تحلیل سهم آذرآب با افزایش سرمایه ۷۰۰۰ درصدی

داستان فاذر: تحلیل سهم آذرآب با افزایش سرمایه ۷۰۰۰ درصدی

سهم فاذر نماد شرکت صنایع آذرآب در بازار دوم بورس است. یکی از نمادهای خوب گروه ساخت محصولات فلزی، سهم فاذر است. شرکت آذرآب مثل شرکت صنایع دریایی ایران (با نماد خصدرا)، یکی از پیمانکاران معروف ساخت تجهیزات صنایع قند و شکر و نفت و گاز و پتروشیمی ایران پس از انقلاب است. یکی از سهام خوش آتیه بورس با کلی قرارداد صنعتی و پیمانکاری در نیمه دوم سال ۹۹ که برای سهامداران بلند مدتی، نگهداری آن در زمستان ۹۹ توصیه می شود. در این گفتار نگاهی داریم به تکنیکال و بنیادی اجمالی سهم فاذر و آنچه که سهامداران خرد حقیقی باید بدانند.

افزایش سرمایه فاذر در گام اول، ۱۹۰۰ درصد از تجدید ارزیابی دارایی ها است.

سهامدار عمده سهم فاذر

یکی از موضوعاتی که سهامداران گرامی در و رود به یک سهم باید مد نظر قرار دهند، ترکیب سهامداران عمده است. بعضی از سهامداران عمده و حقوقی های بورس ایران، خوش نام نیستند و سابقه بازیگردانی خوبی نداشته و بیشتر نوسان گیر هستند.

این موضوع در سهم فاذر مشاهده نمی شود لذا در کل، ترکیب سهامدار عمده و تغییرات درصد سهامداری آن ها را هر از گاهی مرور کنید از طریق سامانه tsetmc.com. در فاذر، سهامدار عمده در دی ۹۹ به شرح زیر است:

  • صندوق رفاه و تامین آتیه دارای ۲۳.۸ درصد فاذر
  • شخص حقیقی دارای ۷.۵ درصد فاذر
  • صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی دارای ۴.۵ درصد فاذر
  • صندوق سرمایه گذاری بازار گردانی سپهر بازار سرمایه دارای ۲.۶ درصد فاذر
  • شرکت بانک انصار دارای ۱.۹ درصد فاذر
  • شرکت فنی و مهندسی جنوب تاسیسات دارای ۱.۵۷ درصد فاذر

نکته ای که باید توجه کنید آن است که شرکت صندوق  رفاه و  تامین آتیه علاوه بر فاذر، صاحب ۱۸ درصد سهم شرکت آپ (آسان پرداخت پرشین) و ۱.۶۲ درصد سهم بورس کالا است.

هیات مدیره سهم فاذر

در سهم فاذر در دی ۹۹، شرکت های زیر به عنوان هیات مدیره فعال بودند:

  • شرکت فنی و مهندسی جنوب تاسیسات با نمایندگی احمد نمازی
  • شرکت کیش اویل به نمایندگی علی قوام پور
  • شرکت نوین مهر نود و دو با نمایندگی سید جواد حسینی
  • شرکت خدماتی پشتیبانی مهر هفتاد و هشت به نمایندگی احمد قلعه بانی
  • شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی به نمایندگی احمد گودرزی
وضعیت ترازنامه سهم فاذر در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۷

تابلو خوانی فاذر

همانطور که در عکس مشاهده می کنید، فاذر دارای ۱ میلیارد قطعه سهم است. مدت هاست که افزایش سرمایه نداده اما افزایش سرمایه چند هزار درصدی آن از تجدید ارزیابی دارایی ها، در آینده نه چندان دور رخ می دهد تا این شرکت از مشکلات مالی خلاص شود. فاذر، ۱ میلیون و ۳۴۹ هزار سهم حجم مبنا داشته و شناوری ۵۸ درصدی آن نشان از حجم بالای سهم در اختیار مردم می دهد.

سهم فاذر
تابلو معاملاتی سهم فاذر در ۶ دی ۹۹

فعلا EPS فاذر حوالی ۵۴ و P/E عجیب ۶۹۵ دارد. در حالی که P/E‌گروهش ۲۹.۸۷ است. قیمت هر سهم فاذر در ۶ دی ۹۹ به ۳۷۵۸ تومان رسید. بازه سالانه فاذر ۴۳۷۴ تومان است. یکی از هم گروهی های خوب فاذر، فاراک است. چدن، فیبرا، فاما،فالامی و فجام نیز از دیگر هم گروهی های خوب فاذر برای پرتفو سهامداران بلند مدتی است.

یکی از پروژه های تکمیل شده آذرآب، ساخت بویلرهای پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس است. اگر مشتاق همکاری با سهم فاذر و استفاده از فرصت های کارآموزی برای دانشجویان رشته های مهندسی هستید یا خواستار پیمانکاری پروژه های شرکت در مناطق مختلف ایران هستید به سایت آذرآب رجوع کنید. بیش از ۲۰۰۰ نیروی متخصص برای این شرکت مشغول به فعالیت هستند و از سازندگان تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی خاورمیانه است.

قراردادها و تراژدی افزایش سرمایه سهم فاذر

فاذر قراردادهای خیلی خوبی دارد که اثرات سود آن در سال ۱۴۰۰ به بعد مشخص می شود. قرارداد پترو پالایش کنگان، پالایشگاه اصفهان،پتروشیمی مارون، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از جمله قراردادهای مهم فاذر در سال نود و نه است.

گزارش شفاف سازی گروه الف فاذر درباره قراردادهای جدید به ارزش ۶ میلیون میلیون ریال که از ۳۰ مهر  ۹۹ عملیاتی می شود.
گزارش افشاگری گروه الف سهم فاذر که ۶ دی ۹۹ روی کدال رفت و مربوط به قرارداد ساخت راکتورهای پتروشیمی دهدشت به ارزش ۶۶۳ هزار میلیون ریال بود.

پس به دقت به گزارش شفاف سازی گروه الف و ب فاذر فازغ از قیمت روی تابلو، توجه داشته باشید. افزایش سرمایه فاذر یکی از افزایش سرمایه های جنجالی سال ۹۹ بود. بیش از ۶۰۰۰ درصد.

اینکه چند مرحله از تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه می دهد و چقدر در گام اول مورد تایید سازمان بورس قرار میگیرد مهم نیست. مهم آن است که ارزیابی دارایی های آن صورت بگیرد و شما بدانید که طبق گزارش فاذر، دارایی هایش پیش از تجدید ارزیابی دارایی ها،‌به قیمت مفت در دفتر ثبت شده است.

گزارش توجیهی افزایش سرمایه فاذر از تجدید ارزیابی دارایی های زمین و ساختمان و کارگاه عسلویه و اعیان ورزشگاه اراک

گزارش توجیهی افزایش سرمایه فاذر در تابستان ۹۹ منتشر شد در کدال. مبلغ دفتری ورزشگاه اراک فاذر: ۶۲۵ میلیارد تومن، قیمت مبلغ کارشناسی ساختمان خیابان ملاصدرا آذرآب در تهران: ۱۶۵ میلیارد تومان. ارزش دفتری ساختمان ۹ میلیارد تومن قیمت گذاری شده بود! ارزش روز کارخانه ۴۱۸ میلیارد تومن. مبلغ دفتریش ۶۲ میلیارد تومن ثبت شده بود فاذر میگوید اگر افزایش سرمایه ندهیم، ادامه فعالیت آذرآب امکان پذیر نیست دیگه. در تاریخ بورس نداشتیم ۷۷۰۰ درصد افزایش سرمایه یک جا.

اگه به یک دلیل بخواهید سهامدار فاذر بمانید تا اعمال افزایش سرمایه ۷۷۰۰ درصدی (حتی چند مرحله) ارزش دارد.

شرکت ستاره تدبیر پارس، شرکت مهندسی توسعه صنایع نفت و گاز آذرآب از شرکت های زیر مجموعه سهم فاذر هستند.

تصویر ایندکس سایت سهم فاذر و نمایش تجهیزات پالایشگاهی ساخته شده آذرآب

صورت های مالی آبان ۹۹ فاذر

✅ درآمد شناسایی شده طی دوره یک ماه ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ فاذر، ۴ درصد بالاتر از متوسط درآمد شناسایی شده طی ۷ ماه گذشته فاذر بوده است.

✅ متوسط درآمد ماهیانه شناسایی شده طی ۸ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ بالغ بر ۳۲۹,۰۲۷ میلیون ریال بوده، درحالی که متوسط درآمد ماهیانه شناسایی شده طی ۱۲ ماهه سال گذشته بالغ ۱۹۱,۰۹۷ میلیون ریال بوده است.

⏹ درآمد شناسایی شده طی دوره ۱ ماهه ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ بالغ بر ۳۳۹,۰۴۵ میلیون ریال می باشد.

⏹ جمع درآمد شناسایی شده ۸ ماهه فاذر منتهی به ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ بالغ بر ۲,۶۳۲,۲۰۹ میلیون ریال میباشد.

اگر سهامدار فاذر هستید، در سهامداری بلند مدت با این سهم ارزشمند جا مانده از رشد که تجدید ارزیابی عالی دارد، شک نکنید. فاذر پیش از افزایش سرمایه بالای ۵۰۰۰ تومان خواهد بود.

تکنیکال سهم فاذر

نماد فاذر پس از تشکیل سقف دو قلو و الگوی مثلث در هدف قیمتی خود بازگشایی شد و تشکیل الگوی هارمونیک صعودی داد. این نماد پس از برخورد به سقف کانال موازی به کف کانال صعودی قرمز پولبک زد و سپس توانست سقف کانال موازی را رو به بالا بشکند و وارد ابر کومو بشود.

در داخل ابر کومو پس از برخورد به مقاومت سقف ابر (اسپن A ) و همزمان با آن برخورد به مقاومت ضلع پایین مثلث به کف کانال موازی (حمایت) و کف ابر کومو (اسپن B) پولبک بزند. با توجه به روند افزایشی قدرت خریدار در معاملات پاییزی، انتظار شروع حرکت صعودی در این نماد میرود به سمت ۴۸۰۰ و بالاتر.

تکنیکال فاذر در دی ماه ۹۹

آدرس و تلفن و سایت سهم فاذر

  • آدرس دفتر مرکزی شرکت آذرآب: تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، شماره ۱۵ جنب سازمان بورس
  • تلفن امور سهام فاذر: ۰۲۱۸۸۷۸۴۰۵۶
  • آدرس کارخانه آذرآب: اراک، کیلومتر ۵ جاده قم
  • سایت شرکت آذرآب: azarab.ir

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • علی فروردین ۲۷, ۱۴۰۱

    آفزایش سرمایه شرکت فاذر به سهامدار چه ربطی دارد سهامدارانش را به روز سیاه نشانده و در این دو ۲ سال هیچ رشدی به دنبال نداشته بد بختمون کرده توصیه اینه که کسی وارد این سهم نشه و خودتان با دست خودتان به چاه نروید من که اشتباه جبران ناپذیری کردم خدا ازتون نگذره .