چرا شیر شکلات بهترین نوشیدنی پس از انجام تمرینات ورزشی است؟

چرا شیر شکلات بهترین نوشیدنی پس از انجام تمرینات ورزشی است؟

بسیاری بر این باورند که رژیم غذایی یک ورزشکار معمولاً یک چیز شیرین و خوشمزه نیست اما بررسی ها نشان می دهد که می تواند اینطور نیز نباشد. شیر شکلات که در گذشته به عنوان یک نوشیدنی مضر برای ورزشکاران شناخته می شد که چاقی در دوران کودکی را باعث می شود، اکنون به عنوان یک غذای مفید ورزشکاری مورد توجه قرار گرفته و بهترین نوشیدنی برای افراد ورزشکار بعد از یک تمرین سخت است. در ادامه می خواهیم شما را با فواید شیر شکلات و تاثیری که بر فعالیت های ورزشی دارد آشنا کنیم.

شیر شکلات که در گذشته به عنوان یک نوشیدنی مضر برای ورزشکاران شناخته می شد اکنون به عنوان یک غذای مفید ورزشکاری مورد توجه قرار گرفته و بهترین نوشیدنی برای افراد ورزشکار بعد از یک تمرین سخت است.

شیر شکلات مملو از ترکیبات مغذی است

بعد از تمرین، ورزشکاران با مصرف مقدار کافی از پروتئین و کربوهیدرات، درد عضلات و سختی آن ها را کاهش می دهند. نسبت مناسب برای این کار ۴ گرم کربوهیدرات به ازای هر گرم پروتئین است. و برخلاف بسیاری از نوشیدنی های ورزشی و حتی شیر معمولی، شیر شکلات این نسبت را به شکلی بی نقص در خود دارد.

  • همانند شیر، شیر شکلات حاوی ریز مغذی های بسیاری مانند کلسیم، منیزیم، ویتامین های A, B, D و پتاسیم است. در حالی که شیر معمولی فاقد کربوهیدارت و مقدار زیادی کالری است، شیر شکلات با قند و کاکائو خود جبران کالری و کربوهیدراتی که در شیر نیست را خواهد کرد.
  • همچنین شیر شکلات یک نوشیدنی بسیار کامل تر از دیگر نوشیدنی های ورزشی از لحاظ ترکیبات غذایی است زیرا شیر شکلات در خود چربی های مفید و املاح طبیعی را نیز داراست.

شیر شکلات که در گذشته به عنوان یک نوشیدنی مضر برای ورزشکاران شناخته می شد که چاقی در دوران کودکی را باعث می شود، اکنون به عنوان یک غذای مفید ورزشکاری مورد توجه قرار گرفته و بهترین نوشیدنی برای افراد ورزشکار بعد از یک تمرین سخت است.

شیر شکلات یک نوشیدنی مناسب برای ریکاوری و رفع خستگی است

ریکاوری یک موضوع مهم بعد از تمرینات ورزشی سنگین است. در این دوره ورزشکاران به موارد زیر نیاز خواهند داشت:

  • تامین آب بدن بعد از آن همه عرق کردن
  • جایگزینی ترکیبات مغذی که در طول تمرین مصرف کرده اند

شیر شکلات تمام منابع مغذی که بدن از دست داده را جایگزین می کند، چه در حوزه مایعات و چه ترکیبات مغذی. همچنین شیر شکلات باعث می شود دوره ریکاوری نسبت به دیگر نوشیدنی های ورزشی کمتر باشد و عضلات خسته شده را زودتر ترمیم و بازسازی می کند و در ادامه آن ها را به نهایت عملکرد خود می رساند. مطالعات نشان داده که ورزشکارانی که شیر شکلات مصرف می کنند پس از استراحت بین تمرینات، عملکرد بهترین نسبت به کسانی دارند که از نوشیدنی های معمول ورزشی استفاده می کنند. از این رو شیر شکلات به افزایش قدرت ورزشکاران و بهبود کیفیت تمرینات آنان کمک خواهد کرد.

شیر شکلات که در گذشته به عنوان یک نوشیدنی مضر برای ورزشکاران شناخته می شد که چاقی در دوران کودکی را باعث می شود، اکنون به عنوان یک غذای مفید ورزشکاری مورد توجه قرار گرفته و بهترین نوشیدنی برای افراد ورزشکار بعد از یک تمرین سخت است.

شیر شکلات برای بازسازی و ترمیم عضلات حیاتی است

۳۰ تا ۴۵ دقیقه اول پس از اتمام تمرین بهترین دوره زمانی برای ورزشکاران به منظور ترمیم و بازیابی عضلانی است زیرا در این زمان عضلات بیشترین پذیرش را نسبت به پروتئین و قند دارند که در بازسازی خود از آن استفاده می کنند. شیر شکلات به سرعت سطح انسولین را در بدن بالا می برد که قند را به بافت های عضلانی می رساند. این ترکیب بافت های ماهیچه ای را ترمیم کرده و با استفاده از آن رشد ماهیچه ای بهتری نسبت به مصرف نوشیدنی های ورزشی دیگر رخ می دهد. پروتئین موجود در شیر شکلات نیز به از دست دادن چربی و ایجاد شدن ماهیچه های محکم و خشک تر کم می کند.

بیشتر بخوانید: آیا می دانستید قبل، حین و بعد از تمرینات ورزشی چه چیزهایی باید مصرف کرد؟

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود