داستان «سپیدار»: عرضه اولیه سپیدار سیستم ۱۷ دی ماه

داستان «سپیدار»: عرضه اولیه سپیدار سیستم ۱۷ دی ماه

عرضه اولیه سپیدار که مربوط به شرکت سپیدار سیستم آسیا از شرکت های زیر مجموعه همکاران سیستم است، روز ۴ شنبه ۱۷ دی ماه برگزار می شود. ۱۵ درصد سهام سپیدار در عرضه اولیه سپیدار مشارکت می کند و تعداد سهام قابل عرضه به عموم در روز عرضه اولیه سپیدار نیز ۲۶ میلیون سهم است.

در صورت مشارکت ۵ میلیون کد بورس، حداکثر به هر کد، ۵ تا ۶ سهم تعلق می گیرد. سقف خرید سهم در عرضه اولیه سپیدار برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز ۱۵ سهم است. سقف قیمتی عرضه اولیه سپیدار نیز ۳۹۸۰ تومان تعیین شده است.

یعنی به منظور مشارکت در عرضه اولیه سپیدار ، نیاز به بیش از ۲۰ هزار تومانی نقدینگی ندارید. اولین روز معاملاتی سپیدار در بورس ایران، روز شنبه ۲۰ دی ماه ۹۹ خواهد بود. احتمالا سپیدار با قیمت ۴۱۷۹ تومان با صف خرید میلیونی بازگشایی شود.

اما توجه کنید که چون تعداد کمی به هر کد اختصاص یافته است، انتظار +۵ های مکرر برای این سهم جدید را نمی توان داشت چون حجم مبنا پر نمی شود. در صورتی که بورس ایران در روز عرضه اولیه سپیدار، صف فروش میلیونی سنگین را مثل روز عرضه اولیه اپال تجربه کند، احتمال لغو این عرضه اولیه نیز وجود دارد. به هر حال، سپیدار یکی از سهام خوب و خوش آتیه گروه رایانه است و سهامداری با آن توصیه می شود.

گفته شده که ۴ میلیون سهم در عرضه اولیه سپیدار به صندوق ها اختصاص خواهد یافت. کارگزاری مفید به عنوان مدیر عرضه اولیه سپیدار معرفی شده است.

شرکت سپیدار سیستم آسیا از جمله شرکتهای همکاران سیستم است که در زمینه تحلیل و طراحی و برنامه نویسی و اجاره و استقرار و پشتیبانی محصولات نرم افزار و خدمات مرتبط با آن فعالیت دارد. شرکت سپیدار سیستم آسیا در سال هشتاد و هفت تاسیس شد و نرم افزار حسابداری و مالی سپیدار از محصولات آن برای اصناف و پیمانکاران و فروشگاه ها محسوب می شود.

با توجه به ریزش دستوری بورس ایران از اواخر مرداد ۹۹ تا به امروز و وجود ریسک های غیر سیستماتیک در بازار سرمایه کشور در روزهای پایانی سال کرونایی ۹۹، فتح مجدد سقف تاریخی شاخص کل بورس (۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد) با کندی در حال انجام است.

تصویر ایندکس سایت سپیدار سیستم آسیا

اما با توجه به بنیادی سهام و افت شدید قیمتی در اکثر نمادها و تورم عصر دلار ۲۵۰۰۰ تومانی، بازگشت شاخص کل به مدار صعودی قبلی، دور از انتظار نیست. لذا اگر با پول مازاد، در عرضه اولیه های سهام در سال های اخیر شرکت کرده اید، سهامداری را توصیه می کنیم و عرضه اولیه سپیدار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آگهی عرضه اولیه سپیدار

تابلو خوانی سپیدار

طبق اطلاعاتی که در تابلو معاملاتی شرکت سپیدار سیستم آسیا در سامانه tsetmc.com درج شده است، سپیدار در بازار دوم فرابورس ایران قرار دارد. این به آن معنی است که سپیدار می تواند با افزایش سودآوری و درامد و ارتقا کسب و کارش، از بازار دوم فرابورس به بازار اول و سپس به بازار اصلی بورس، ارتقا پایه پیدا کند که زمینه انتشار گزارش های با اهمیت گروه الف و باز شدن نماد بدون محدودیت نوسان را برای این سهم خوب گروه رایانه، به همراه داشته باشد.

سپیدار در گروه رایانه وفعالیت های وابسته قرار دارد. گروهی که در عصر پسا کرونا، یکی از ممتاز ترین گروه های بورسی برای شناسایی سود و تقسیم سود و حضور فعالانه در اقتصاد ایران عصر ۱۴۰۰ محسوب می شود.

عرضه اولیه سپیدار
تابلو معاملاتی سپیدار سیستم آسیا در تی اس ایی پیش از عرضه اولیه سپیدار

به نظر می رسد پرتفوهای بلند مدت سهامداران صبور و پر تحمل، خوب است که یک سهم خوب از گروه دارویی و یک سهم خوب از گروه فناوری اطلاعات و رایانه بورس ایران داشته باشند و از سودآوری شرکت های این دو صنعت راهبردی کشور در سال های آینده بهره مند شوند. سپیدار، هم گروهی های خوبی چون: تاپکیش، رانفور (غول انفورماتیک ایران)، آپ، افرا، مرقام و مفاخر دارد که هر کدام، گزینه های خوبی برای سهامداری بلند مدت در این گروه است.

سپیدار دارای ۲۰۰ میلیون قطعه سهم است. از شرکت های کوچک گروه رایانه محسوب می شود و به نظر می رسد تعداد سهم زیادی به مشارکت کنندگان در عرضه اولیه سپیدار ، اختصاص پیدا نکند. گزارش صورت های مالی میان دوره ای ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۹ سپیدار در تاریخ ۷ دی ۹۹ در کدال منتشر شده است.

شرکت همکاران سیستم با نماد سیستم، صاحب اکثریت سهام سپیدار سیستم آسیا است. در عرضه اولیه سپیدار ، اولین شرکتی که می تواند سود خوبی از این عرضه اولیه شناسایی کند، نماد «سیستم» است. به نظر می رسد که همکاران سیستم در پرتفو غیر بورسی خود، شرکت های دیگری نیز برای عرضه اولیه در سال های آینده داشته باشد. بنابراین همانطور که همیشه در مطالب بورسی روزیاتو تاکید کردیم، به پرتفو غیر بورسی شرکت ها در بازار سرمایه دقت کنید که کاندیداهای آینده عرضه اولیه هستند.

هیات مدیره سپیدار سیستم آسیا

در هیات مدیره شرکت سپیدار سیستم آسیا، افراد زیر حضور دارند:

  • محمد عزیزاللهی به نمایندگی از شرکت همکاران سیستم
  • سعید مرادی به نمایندگی از شرکت پیمان دماوند همکاران سیستم
  • آراسب احمدیان به نمایندگی از شرکت پیمان الوند همکاران سیستم
  • علی الیاسی به نمایندگی از شرکت همکاران سیستم مدیریت طرح های عمومی
  • حمید رضا رنجبری به نمایندگی از شرکت اطلاعات مدیریت همکاران سیستم (مدیرعامل)

آدرس و امور سهام سپیدار

  • آدرس شرکت سپیدار سیستم آسیا: تهران، خیابان ولیعصر، بالای میدان ونک، خیابان عطار شماره ۲۰
  • تلفن شرکت سپیدار سیستم آسیا: ۰۲۱۸۱۰۲۲۰۰۰
  • سایت شرکت سپیدار سیستم آسیا: sepidarsytem.com

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود