«ساسی مانکن» به ایران بازگشت؟

«ساسی مانکن» به ایران بازگشت؟

ساسی مانکن یا ساسان حیدری یافته پسر دهه شصتی متولد بیستم آبان سال شصت و هفت در شهر اهواز استان خوزستان است که در سال‌ های اخیر با ویدیوهای سبک هیپ هاپ، در کانون توجه کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

ساسی مانکن صبح ۵ شنبه ۱۸ دی با انتشار ویدیویی اعلام کرد که در تهران است و از فرودگاه بین المللی امام خمینی به سمت پایتخت در حال رانندگی است. ویدیو بازگشت ساسی مانکن به تهران بیش از ۲ میلیون بازدید داشته است و با هزاران کامنت هوادارانش روبرو شد. به نظر می رسد ساسی مانکن برای بازگشت به تهران، بر خلاف تصورات قبلی، با برخورد های امنیتی مواجه نشده است. اما بسیارند کاربرانی که این ادعای ساسی مانکن را فریب و اقدامی برای جذب فالوئر و وایرال شدن تلقی کردند.

ادعای بازگشت ساسی مانکن به ایران در روزهای اخیر بازتاب های زیادی در شبکه های اجتماعی داشته است. مثل استرداد مینا نامداری و پویان مختاری، ساسی مانکن هم در فهرست بازگشتی ها به کشور در سال ۹۹ قرار گرفته بود.

ساسی مانکن ۴شنبه ۱۷ دی ۹۹، تصویری از پاسپورت و بلیط خود در اینستاگرامش منتشر کرد که نشان می داد او از فرودگاه استانبول ترکیه، قصد عزیمت به تهران دارد. بلیطی که ساسی مانکن در اینستاگرامش منتشر کرد نشان می دهد که او یعنی SASAN YAFTEH قصد دارد ۷ ژانویه با پرواز TK 878 ترکیش ایرلاینز به ایران بیاید. پاسپورت ساسی مانکن هم گذرنامه ایران نشان داده شده است.

او را با نام هنری ساسی یا ساسی مانکن می شناسند. حسین مخته از همشهری های ساسی مانکن از جمله افرادی بود که زمینه شهرت وی را فراهم کرد. ترانه گوشواره از کارهای مطرح ساسی مانکن در سال های اخیر است.

ساسی مانکنتصویر
تصویر بلیط بازگشت ساسی مانکن (ساسان یافته) به تهران از فرودگاه استانبول با TURKISH AIRLINES

ساسی مانکن بیش از ۴ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد. او بیش از ۲۰۰۰ پست به اشتراک گذاشته و از اینفلوئنسرهای حوزه موسیقی پاپ ایران در خارج از کشور محسوب می شود. اینستاگرام ساسی مانکن که احتمالا در زمستان ۹۹ از جمله صفحات پربیننده اینستاگرام ایرانیان شود در نشانی: @SASY قرار دارد. سبک زندگی ساسی مانکن و مد ولباس و بخش هایی از ترانه هایش در اینستاگرام ساسی مانکن به اشتراک گذاشته شده است.

ساسی مانکن در اینستانوشته اعلام بازگشت به ایران، از هشتگ دلتنگی استفاده کرد. سینا ولی الله از جمله افرادی بود که زیر پست ساسی مانکن کامنت زده و گفته بود که با این شماره تیکت، باید بیان بدرقه ات!

ساسی مانکن ساعتی پیش در ویدیویی که در اطراف فرودگاه امام خمینی تهران بود نشان که به تهران بازگشته و در اتوبان اطراف فرودگاه به مقصد تهران در حال رانندگی است. مستر تیستر و مهدی ماهانی نیز بازگشت ساسی مانکن به وطن را تبریک گفتند.

ویدیویی که ساسی مانکن از اتوبان اطراف فرودگاه امام خمینی در صبح ۵ شنبه ۱۸ دی ۹۹ منتشر کرد و ۲ میلیون بازدید گرفت

امیر مسعود و امیر ارشیا از جمله افرادی بودند که در تنظیم آهنگ های ساسی مانکن نقش آفرینی کردند. ساسی مانکن در یکی از مصاحبه هایش گفته که دانشجوی نرم افزار در دانشگاهی در قزوین بوده و در کرج سکونت داشت. آهنگ پارمیدا و رپ بندری از جمله آثار مطرح ساسی مانکن در دهه هشتاد شمسی هستند.

دیدار امیر تتلو با آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری و دیدار ساسی مانکن با مهدی کروبی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ یکی از شگفتی های دوران تبلیغات ریاست جمهوری در یک دهه اخیر است.

از کلکسیون تیپ های سال ۹۹ ساسی مانکن

ساسی مانکن در هفتم فروردین ماه سال ۱۳۸۹ در یک پارتی در کیش دستگیر می شود. سردار رادان بعدها دلیل بازداشت ساسی مانکن را ناهنجاری در اجتماع عنوان کرد. حضور ساسی مانکن در مراسم افتتاحیه فیلم «حرکت اول» با واکنش وزارت ارشاد روبرو شد. در اسفند ۹۴، قطعه مطمئنم علی لهراسبی با شعر و ملودی ساسی مانکن روانه بازار موسیقی ایران شد.

پست اینستاگرامی ساسی مانکن که وی را در کنار ابی، اندی و شادمهر عقیلی نشان می دهد

ساسی مانکن در سال ۲۰۱۲ میلادی به مالزی رفت و از آنجا به آمریکا سفر کرد. پخش آهنگ جنتلمن ساسی مانکن به مناسبت جشن روز معلم در سال ۹۸ بازتاب های گسترده ای در رسانه ها داشت. علی مطهری نایب رئیس وقت مجلس ایران که بعدا برای حضور در انتخابات ۲ اسفند سال ۹۸ رد صلاحیت شد، خواستار برخورد وزارت آموزش و پرورش با پخش کلیپ رقاصی در مدارس شد. آلبوم بدسلیقه محصول سال ۹۶ و ایرانیزه محصول سال ۹۶ از کارهای ساسی مانکن است.

عکس شاخص این گفتار، استایل مشکی ساسی مانکن را در لس آنجلس کالیفرنیا آمریکا در تابستان امسال نشان می دهد. قطعا بازگشت ساسی مانکن به تهران و پست هایی که او در روزهای آینده درباره حضورش در ایران منتشر خواهد کرد، مثل مهاجرت بی بازگشت مهناز افشار از ایران به آلمان، مدت ها در کانون توجه اینستاگردهای ایرانی قرار خواهد گرفت. ساسی مانکن به همراه چند خواننده ایرانی در جشنواره طنطوره عربستان در سال ۹۸ شرکت داشتند.

چه ادعای ساسی مانکن مبنی بر بازگشت به ایران دروغ باشد یا درست!، امیدواریم دیگر هنرمندان ایرانی مقیم خارج از کشور بتوانند فرصت بازگشت به وطن را در ایران عصر ۱۴۰۰ پس از مدت ها، پیدا کنند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • محسن شهریور ۷, ۱۴۰۱

    ساسی کدوم حرفش راست بوده که بازگشتش راست باشه اگه پاش برسه فرودگاه میکشنش جرآتشو نداره که