صحبت های جالب خداداد عزیزی در مورد راه ندادن زنان به ورزشگاه ها + ویدیو

صحبت های جالب خداداد عزیزی در مورد راه ندادن زنان به ورزشگاه ها + ویدیو

دربی اخیر بین استقلال و پرسپولیس یکی از زیباترین و هیجان انگیزترین دربی های سال های اخیر بود که پس از کش و قوس های فراوان بالاخره با تساوی به پایان رسید. در کنار جنجال های داوری، بازیکنان و سرمربی ها در حین بازی و پس از آن، یک اتفاق دیگر نیز این دربی را متفاوت ساخت و آن صحبت های خداداد عزیزی مهمان برنامه فوتبال برتر شبکه سه سیما در حین برگزاری این مسابقه فوتبال بود که بار دیگر موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها را بر سر زبان ها انداخت.

صحبت های خداداد عزیزی مهمان برنامه فوتبال برتر بار دیگر موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها را بر سر زبان ها انداخت.

بعد از پایان بازی تیم های استقلال و پرسپولیس، مجری برنامه از خداداد عزیزی در مورد احتمال میزبانی ایران در جام ملت های آسیا در سال ۲۰۲۷ سوال کرد و ستاره سابق تیم ملی فوتبال این گونه پاسخ داد: «چرا باید به ایران میزبانی بدهند؟ دیگر نباید با مردم رودربایستی داشته باشیم. ما اگر قرار است به مردم دروغ بگوییم به خودمان که قرار نیست دروغ بگوییم. اگر قرار باشد جام ملت‌ها در ایران برگزار شود، اولین مشکل این است که ژاپنیه می‌خواهد در ایران بازی کند. خانواده‌هایشان هم می‌آیند. ما خانم‌ها را چگونه می‌خواهیم در ورزشگاه راه بدهیم؟ فیفا و ای‌اف‌سی به ما اجازه نمی‌دهند که جلوی حضور آن‌ها را بگیریم یا بگویی آقا شما برو این جا بشین و خانم شما برو آن‌جا».

صحبت های خداداد عزیزی مهمان برنامه فوتبال برتر بار دیگر موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها را بر سر زبان ها انداخت.

در حالی که خداداد عزیزی مدعی می شد به دلیل راه ندادن زنان به ورزشگاه ها فدراسیون فوتبال آسیا به هیچ عنوان میزبانی جام ملت های آسیا را به ایران نخواهد داد، محمد رضا احمدی مجری برنامه که به وضوح می خواست جلوی صحبت های منشوری مهمان برنامه را بگیرد، بارها وسط حرف های عزیزی پریده و می گفت که موضوع راه ندادن زنان به ورزشگاه ها موضوع دیگری است و در صورت گرفتن پذیرش می توان آن را حل کرد. محمد رضا احمدی در این باره چنین گفت: «حالا آن‌ها مباحث دیگه‌‌ای است که می‌شود به آن‌ها رسید» و یک بار دیگر نیز گفت: «اگر میزبانی به ما برسد قطعا تدابیری اندیشیده می‌شود که خانم‌ها وارد ورزشگاه شوند. میزبانی در جام ملت‌ها باعث افتخار همه است، ارز وارد (ایران) می شود، توریست ورزشی وارد می شود و کشورمان یک جور دیگر معرفی می‌شود به دنیا».

خداداد عزیزی که ظاهراً دیگر فهمیده بود بهتر است بحث در این مورد را ادامه ندهد و با مقاومت های احمدی مواجه شده بود، صحبت های خود را اینگونه پایان داد: «اینجا یک کاغذ بیاورید که من بنویسم به ما میزبانی نخواهند داد». عزیزی در ادامه صحبت هایش نیز به نداشتن زیرساخت های ورزشی مناسب به عنوان یکی از موانع ایران در بدست آوردن میزبانی مسابقات فوتبال مهم اشاره کرد. بحث حضور زنان در ورزشگاه ها از زمان ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد به طور جدی آغاز شده و علیرغم بحث های فراوان هنوز یکی از جنجالی ترین مسائل ورزش ایران به طور کلی و فوتبال به طور خاص است. در سال های اخیر در مواردی معدود فشارهای فیفا باعث شده تعداد مشخصی از زنان بتوانند به ورزشگاه های فوتبال و آن هم صرفاً در مسابقات ملی بیایند.

صحبت های خداداد عزیزی مهمان برنامه فوتبال برتر بار دیگر موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها را بر سر زبان ها انداخت.

صحبت های خداداد عزیزی در برنامه فوتبال برتر با واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی همراه بوده و بسیاری از زنان و دختران در شبکه های اجتماعی گفته اند که شاید اکنون که مردان برای اولین بار نتوانسته اند مسابقه دربی را از نزدیک ببینند، احساسی که آن ها سالهاست دارند را درک نمایند. باید دید که پس از پایان کابوس کرونا و باز شدن دوباره ورزشگاه ها به روی تماشاگران، آیا زنان نیز می توانند به تماشای مسابقات فوتبال از نزدیک بنشینند یا باز «نبود زیرساخت» مانع ورود آن ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ۹ شهریور: آخرین مهلت فیفا برای حضور بانوان ایران در استادیوم‌ها

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • من مرداد ۹, ۱۴۰۰

    هروقت زنها مثل مردها سربازی رفتند ورزشگاه هم میتونند بیان . برابری باید در همه چیز باشه نه فقط برای چیزهای خوب .