شکستن رکورد بلندترین شیرجه زیر آب توسط مردی که ۲۲ دقیقه نفس نمی‌کشد + ویدیو

شکستن رکورد بلندترین شیرجه زیر آب توسط مردی که ۲۲ دقیقه نفس نمی‌کشد + ویدیو

برای یک انسان معمولی، خیلی طول نمی کشد که در زیر آب برای دوباره نفس کشیدن دست و پا بزنیم. اما برای استیگ سورینسن (Stig Severinsen) ، شیرجه رو آزاد دانمارکی اوضاع کاملاً متفاوت است و او تنها پس از ۲۰۲ متر شیرجه زیر آب بود که حس کرد به نفس کشیدن دوباره نیاز دارد. سورینسن مدعی شده که با تازه ترین شیرجه خود به طول ۲۰۲ متر، رکورد گینس در زمینه طولانی ترین شیرجه زیر آب با یک نفس و استفاده از باله در بخش مردان و در آب های آزاد را شکسته است.

استیگ سورینسن با 202 متر، رکورد گینس در زمینه طولانی ترین شیرجه زیر آب با یک نفس و استفاده از باله در بخش مردان و در آب های آزاد را شکست

این مرد ۴۷ ساله در ۲۶ نوامبر گذشته در لاپاز، مکزیکو موفق به ثبت این رکورد خارق العاده شد. رکورد قبلی در این زمینه که در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید تنها ۲۵ متر بود. سورینسن در مصاحبه با رکوردهای جهانی گینس (Guinness World Records) چنین گفت: «وقتی که حدود یک سال پیش جهان با کووید-۱۹ مواجه شد، دنبال راهی می گشتم تا نشان دهم شیوع ویروس بهانه ای برای فراموش کردن اولویت هایمان برای طبیعت یا قرار دادن رویاهایمان در حالت توقف موقتی نیست. کاملاً برعکس، پیام من این است که جهان مکان خارق العاده ای است و بدن ما در کنار مغزمان می تواند به باورنکردنی ترین چیزها دست یابد. به جای اینکه به خودمان اجازه دهیم در اثر ترس فلج شویم، باید به تلاش های بشری ادامه دهیم. اما این کار باید در تعادل با طبیعت انجام شود و نه در جهت مخالف آن».

سورینسن با شکستن رکوردهای جهانی بیگانه نیست و به گزارش سی ان ان، رکوردهای طولانی ترین مسافت شنا در زیر یخ با باله و لباس مخصوص شیرجه با ۱۵۲.۴ متر و بدون دنباله و لباس مخصوص شیرجه با ۷۶.۲ متر را در اختیار دارد که هر دو در سال ۲۰۱۳ به ثبت رسیده اند.

استیگ سورینسن با 202 متر، رکورد گینس در زمینه طولانی ترین شیرجه زیر آب با یک نفس و استفاده از باله در بخش مردان و در آب های آزاد را شکست

او همچنین رکورددار سابق طولانی ترین زمان داوطلبانه برای نگه داشتن نفس خود است و در سال ۲۰۱۲ توانست به مدت ۲۲ دقیقه نفس خود را نگه دارد. این رکورد در سال ۲۰۱۶ توسط الکس سیگورا وندرل شکسته شد. علاوه بر این، سورینسن موسس یک پلتفرم برای یاد دادن تکنیک های تنفس بهتر به مردم به نام Breatheology است.

بیشتر بخوانید: ۱۱ رکورد گینس جالبی که در سال ۲۰۲۰ به ثبت رسیدند؛ از مسن‌ترین مرد تا بیشترین پیرسینگ

منبع: travelandleisure
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود