مادری که به خاطر فرزندش عروسک های دارای معلولیت می سازد

مادری که به خاطر فرزندش عروسک های دارای معلولیت می سازد

کلر تاول یک مادر و سازنده اسباب بازی است که در انگلستان زندگی می کند. در سال ۲۰۱۷ میلادی این خانم شروع به ساختن عروسک های منحصر بفرد همراه با تجهیزات کمک شنوایی و سمعک برای دخترش کرد که به صورت مادرزادی دچار کم شنوایی بود تا به دخترش بفهماند که تنها نیست و نباید به خاطر سمعک داشتن خجالت بکشد.

در آن زمان اسباب بازی هایی که نمایانگر دختر کوچک او باشند در بازار وجود نداشتند و او باید کاری می کرد. بنابراین کلر دست به کار شد و یه فروشگاه آنلاین فروش اسباب بازی به نام برایت ایرز را راه اندازی کرد. امروز این خانم لوازم جانبی و کل مجموعه وسایل مورد نیاز بچه های کم شنوا، کم بینا و دارای معلولیت را به همراه اسباب بازی هایش می فروشد.

در سال ۲۰۱۷ بود که کلیر شروع به جستجوی اسباب بازی هایی کرد که شبیه به دخترش باشند.

تلاش کلر بی نتیجه ماند و به نظر می رسید که جامعه علاقه ای به این عروسک ها ندارد و گویی بچه هایی که با ناتوانی های مادرزادی متولد می شدند اصلا وجود نداشتند و از عرف جامعه خارج بودند.

این مادر اما آنقدر صبور نبود که منتظر شرکت های سازنده اسباب بازی بماند تا عروسک هایی با این مشخصات بسازند پس خودش دست به کار شد. او و دختر ۴ ساله اش شروع به ساخت عروسک هایی با تجهیزات کمک شنوایی و سمعک کردند. طولی نکشید که مادران فرزندان دیگری که دچار همین شرایط بودند مشتری این عروسک ها شدند و حالا کار و کاسبی این مادر حسابی رونق یافته است. همانطور که در تصاویر می بینید سمعک های طراحی شده برای این عروسک ها کاملا رنگی و قابل دیدن است چراکه کلیر قصد دارد به بچه ها بفهماند نباید بخاطر شرایط مادرزادی شان احساس خجالت کنند و تلاش نمایند سمعک خود را از دیگران قایم کنند.

این  خانم تا به امروز بالغ بر سه هزار عروسک همراه با سمعک را در اتاق پذیرایی خانه اش ساخته و بسیاری از آنها را هم فروخته است. کسب و کار او حالا بسیار بزرگ شده اما آنطور که خودش می گوید درآمدزایی هدفش نیست و فقط می خواهد به بچه های دارایی ناتوانی های مادرزادی یاد دهد که تفاوت های خود را پنهان نکنند.

بدون نظر

ورود