چرا یک صفحه زودتر در نسخه موبایل ایندکس می شود؟

چرا یک صفحه زودتر در نسخه موبایل ایندکس می شود؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اینکه یک صفحه زودتر در نسخه موبایل ایندکس می شود چیز جدیدی نیست، اما اگر بیش از گذشته در وب به دنبال اطلاعات هستید حتما در درجه اول از تلفن همراه خود برای جستجو استفاده میکنید چون همانطور که می دانید در حال حاضر گوشی موبایل دستگاهی است که در دسترس بیشتر افراد است.

دوره آموزش سئو برای اغلب علاقمندان به سئو می تواند یک بستر خوب و کاربردی باشد تا بتوانند به یادگیری سئو بپردازند.

مثلا شما ایمیل خود را چک می کنید، قبض هایتان را پرداخت می کنید، با دوستان خود در ارتباط هستید و تمام این کارها را فقط با تلفن همراه خود در وب جستجو می کنید، علاوه بر آن برای اتصال نیازی دستگاه مودم یا پریز هم ندارید.

در دسامبر ۲۰۱۷ گوگل شروع کرد که از نسخه موبایل سایت ها برای ارائه تجربه کاربری بهتر استفاده کند. اما فکر می کنید دلیل این کار موتور جستجو گوگل برای چیست؟ ابتدا ایندکس شدن در نسخه موبایل به این معنی است که گوگل برای کمک به کاربران خود در درجه اول از نسخه موبایل برای ایندکس و رتبه بندی استفاده می کند.

به عبارت دیگر ایندکس شدن در تلفن همراه جزو اصلی ترین فاکتورهای سئو است که باید در چک لیست سئو خود حتما آن را در نظر داشته باشید و این زمانی اتفاق می افتد که گوگل ابتدا نسخه موبایل محتوای شما را می بیند و به کاربران موبایل کمک میکند آنچه را که به دنبال آن هستند در قالبی بیابند که بهترین تجربه را  ارائه می دهد.

دیگر زمان آن رسیده به سایت های خود نگاه کنیم و این اطمینان را حاصل کنیم که بهترین تجربه ممکن را به کاربران تلفن همراه ارائه دهیم، چرا؟ چون گوگل اول به جستجوی محتوای جدید ما یا صفحه جدیدی که در نسخه موبایل ایجاد می کنیم می پردازد، پس بهتر است بهینه شدن صفحات خود در نسخه موبایل را در درجه اولویت بالا قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سایت های ما به طور کامل در تلفن همراه بهینه شده باشند و به راحتی در دستگاه ها و مرورگرهایی که مخاطبان ما برای دسترسی به آنها استفاده می کنند قابل مشاهده باشند.

چرا ایندکس شدن در نسخه موبایل اولویت دارد؟

با تغییر حجم جستجوهای آنلاین از دسکتاپ به دستگاه های تلفن همراه، بهینه شدن سایت ها برای کاربران تلفن همراه اولویت بالایی پیدا کردند.

جالب است بدانید که در حال حاضر بیش از دو سوم از کل بازدیدهای وب از طریق تلفن همراه انجام می شود.در سال جاری ۵۲.۲٪ از کل ترافیک آنلاین در سراسر جهان از دستگاه تلفن همراه ایجاد  شده است در حالی که درصد ترافیک موبایل در سال های گذشته ۵۰.۳٪ بوده است .

وقتی صحبت از دستگاه های تلفن همراه می شود، منظور تلفن های هوشمند استاندارد هستند و مروگر موبایل اکنون بخشی از زندگی روزمره شده است. برندها باید برای تاثیرگذاری بیشتر، مطمئن شوند که حضور آنها در وب با این رفتار همراه باشد .

وقت آن رسیده است که دیگر از فکر کردن سازگاری سایت با موبایل به عنوان یک ارزش افزوده در سایت دسکتاپ خود صرف نظر کنید و در عوض، در مورد نوشتن، طراحی و تجربه تلفن همراه وب سایت خود ابتدا با یک سایت دسکتاپ توسعه یافته فکر کنید.

دیگر وقت آن رسیده که متخصصان سئو یا علاقمندان به سئو و حتی مدیرهای مارکتینگ تمرکز خودشان را روی بهینه سازی وبسایت هایشان در نسخه موبایل بگذارند، چون گوگل تمرکز خودش را برای ایندکس کردن یک صفحه یا محتوا روی نسخه موبایل معطوف کرده است. سازگار بودن نسخه موبایل باید امسال در دستور کار هر متخصص سئو قرار گیرد و به توسعه محتوا، طراحی و تجربه کاربری در نسخه تلفن همراه مشغول شود.

سئو و تاثیر اولویت ایندکس در نسخه موبایل

اینکه هر مدیر سایتی از رویکرد موبایل سایت خود غفلت کند عواقب بدی را در پی دارد. گوگل در بدترین سناریو ممکن است تشخیص دهد که سایت های دیگر تجربه بهتری را ارائه می دهند و نتایج آنها را به جای نتایج شما در صفحات serp موتور جستجو ارائه دهد که خب اگر این اتفاق بیفتد نه تنها روی فروش و بازدید وبسایت شما تاثیرات ناخوشایند خود را می گذارد بلکه باعث می شود که به سئو سایت شما نیز صدمه جدی وارد کند و نتوانید رقبایتان را از میدان خارج کنید.

همانطور که می دانید سرعت یکی از مهمترین فاکتورهای وبسایت برای موبایل است و کسانی که به سئو سایت می پردازند فاکتور سرعت را بسیار مهم تلقی می دانند. شما برای اینکه بتوانید بدانید که چطور سرعت سایت خود را چه در دسکتاپ چه در موبایل بهبود دهید به آموزش جی تی متریکس نیاز پیدا خواهید کرد. جی تی متریکس یکی از پراهمیت ترین ابزارهای گوگل برای آنالیز وبسایت است که موارد زیادی از عملکرد و سرعت وبسایت شما را اندازه گیری می کند. جی تی متریکس در عین حال که به شما از عملکرد سایتتان گزارش خوبی تهیه می کند بلکه می تواند به شما در جهت برطرف کردن مشکلات سایت مثل سرعت و سایر مشکلات مهم کمک کند.

اینکه شما برای نسخه موبایل خود رویکردهای هوشمندانه ای را اجرا کنید باعث می شود که یک فرصت شگفت انگیز برای خود، برند خود، تجربه کاربری خود و حتی تعامل خود با مشتریان به دست آورید. پس اولویت ایندکس در نسخه موبایل در سئو تاثیر بسزایی دارد که برای اینکه بتوانید در serp قرار بگیرید بهتر است به پیشنهادهای گوگل گوش بسپارید.

چطوری وبسایت خود را در موبایل بهینه کنیم؟

اگر یک سایت ریسپانسیو دارید و قبلا به آن رسیدگی کرده اید، مطمئن باشید که برای اینکه بیشتر تمرکزتان روی نسخه موبایل باشد کار زیادی برای انجام دادن ندارید و به راحتی می توانید نسخه تلفن همراه سایت خود را بهینه کنید.

اما اگر هم سایت شما برای موبایل مناسب نیست باز هم اتفاق ناگواری نیست، ما به شما کمک می کنیم که در این مسیر چطور قدم بردارید. به ۴ مرحله زیر دقت کنید:

۱-  به دنبال اعلان بگردید

گوگل مرتبا سایت ها را بررسی می کند و آنهایی را که در نسخه موبایل بهینه هستند در لیست اولویت خود در صفحه نتایج قرار می دهد. اگر قبلاً از Google Search Console استفاده کرده باشید متوجه دریافت اعلان هایی شدید. وقتی سایت شما تحت اولویت ایندکس موبایل قرار می گیرد، در کنسول خود اعلانی دریافت می کنید. این اعلان نشانه آن است که میزان تغییر ترافیک وب سایت یا رتبه بندی جستجوی گوگل برای شما در حال بهتر یا بدترشدن است.

۲-  تجربه موبایل خود را دوباره ارزیابی کنید

تجربه تلفن همراه خود را ارزیابی کرده و از مطابقت آن با سایت دسکتاپ خود مطمئن شوید. این بدان معنی نیست که نحوه تعامل بازدید کنندگان با سایت های تلفن همراه و دسکتاپ شما باید یکسان باشد؛ در واقع، رفتار کاربر در دستگاه های تلفن همراه غالباً متفاوت از آن چیزی است که  در دسکتاپ کامپیوتر  وجود دارد.

تلفن هوشمند خود را بردارید و از نظر عینی با وب سایت خود تعامل کنید. روش های مختلفی را که فکر می کنید قادر به افزایش تجربه کاربران تلفن همراه است یادداشت کنید.

 ۳- به مسیرهای تبدیل خود بسیار توجه کنید

برای اکثر متخصص های سئو، موفقیت تا حدی با تعداد بازدیدهای دریافت شده از وب سایت اندازه گیری می شود. وقتی صحبت از ایجاد سایت موبایل فرندلی  می شود، مهم این است که اطمینان حاصل کنید بازدیدکنندگان وب سایت شما هنگام حرکت در مسیرهای تبدیل وب سایت یک مسیر بی نقص تجربه می کنند.

با ورود به حساب Google Analytics و فیلتر کردن تبدیل های خود برای تلفن همراه، می توانید این کار را به راحتی ارزیابی کنید. این روزها بهینه سازی کامل تجربه تلفن همراه شما اهمیت بیشتری پیدا کرده است، اما همچنین یک معیار مهم برای اندازه گیری تأثیر هر تغییری در هنگام بهینه سازی سایت شما برای تلفن همراه است.

 ۴- با یک متخصص مشورت کنید

اگر در حال حاضر تیم پشتیبانی وب یا متخصص سئو که بتواند این قابلیت را برای سایت شما ایجاد کند در اختیار ندارید، می توانید از متخصصان سئو سئولب برای این منظور استفاده کنید.

یک نظر

ورود

  • عسل اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰

    آموزش های جی تی متریکس استاد حسینی عالی هست و حرف نداره