چند روش طبیعی برای کمرنگ کردن چین و چروک پیشانی

چند روش طبیعی برای کمرنگ کردن چین و چروک پیشانی

سر و کله ی چین و چروک ها روی پیشانی ممکن است به خاطر بالا رفتن سن، تکرار شدن حالت های خاصی از چهره، ژنتیک و قرارگیری در معرض نور خورشید، رفته رفته پیدا شود. گرچه از این چین و چروک ها به طور کامل نمی توان خلاص شد، اما درمان های طبیعی وجود دارد که می توانند واقعاً به کمرنگ شدن آن ها کمک کنند. نکته ی کلیدی تمرکز بر محصولات و روش هایی است که رطوبت و خاصیت کشسانی پوست را بازمی گردانند و به این ترتیب می توانند اثرگذار باشند.

در این مطلب تصمیم داریم شما را با چند روش طبیعی برای کمرنگ کردن چین و چروک های پیشانی آشنا کنیم.

۱- موز

موز برای مراقبت پوست، به خصوص پیشانی بسیار عالی است. این میوه حاوی ویتامین ها و چربی های طبیعی است که پوست را تقویت می کنند. بهترین ویژگی آن هم این است که آماده کردن و زدن آن به پوست بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک چهارم یک موز را له کنید که از آن یک خمیر نرم به دست آید.

بعد از آن، لایه ی نازکی از آن را روی پیشانی خود بگذارید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس تنها با آب گرم پوست خود را بشویید. بعد از آن احساس خواهید کرد که پوست پیشانی تان نرم تر و مرطوب تر شده است.

۲- مرکبات

میوه های خانواده ی مرکبات سرشار از ویتامین E و C هستند، دو ویتامینی که می توانند نرمی بیشتری به پوست داده و سلامت کلی آن را نیز ارتقا دهند. گرچه می توانید میوه ی مورد نظرتان از خانواده ی مرکبات (لیموترش، پرتقال، گریپ فروت و غیره) را مستقیم به پیشانی تان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه پوست تان را بشویید، اما یک ماسک ساده هم با این میوه ها می توانید درست کنید که احتمالاً نتیجه ی بهتری از آن خواهید گرفت.

در یک کاسه، یک چهارم پیمانه آب پرتقال تازه و آرد بریزید – آنقدری که از ترکیب آن ها یک خمیر کرمی به دست آید کفایت می کند. این ماسک را به پیشانی خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

۳- روغن های طبیعی

هم روغن نارگیل و هم روغن زیتون با مرطوب کردن پوست می توانند خاصیت کشسانی آن را افزایش دهند. پوست خشک به قدر کافی از خاصیت کشسانی برخوردار نیست، به همین دلیل چین و چروک ها بیشتر مشخص می شوند. وقتی تمرکز خود را بر مرطوب کردن پوست پیشانی بگذارید، ممکن است پوست از خاصیت کشسانی بیشتری برخوردار شود.

قبل از خواب و بلافاصله بعد از شستن صورت، به پوست خود روغن زیتون یا نارگیل بزنید. روغن را مستقیم روی چین و چروک های پیشانی بزنید و آنقدر پوست را ماساژ دهید که دیگر حالت روغنی نداشته باشد. در صورت تمایل، می توانید هر دو روغن را با یکدیگر ترکیب کنید.

۴- سفیده تخم مرغ

سفید تخم مرغ می تواند به بهبود ظاهر پوست پیشانی کمک کند. با این حال، به جای آنکه صرفاً سفیده تخم مرغ را به پوست تان بزنید می توانید آن را با عسل ترکیب کنید. این ماسک نه تنها به کمتر شدن چین و چروک های پیشانی کمک می کند، بلکه در یکدست شدن رنگ پوست هم تأثیرگذار است.

۵- ورزش پیشانی

ورزش دادن عضلات پیشانی هم چین و چروک های آن را کمتر و هم افتادگی پلک ها را برطرف می کند.

نحوه ی انجام:

  • دست های خود را به شکل حرف C (مانند تصویر بالا) بر روی چشمان خود قرار دهید، انگار که بخواهید چشم هایتان را باز نگه دارید. انگشت اشاره را روی ابرو بگذارید و انگشت شست را در نزدیکی بینی، بالای سوراخ های آن.
  • در هر سمت، دست های خود را به یک طرف و به سمت پایین فشار دهید. قفسه سینه ی خود را از هم باز کنید و شانه هایتان را بچرخانید.
  • چشم هایتان را کامل باز کنید و به مدت ۵ ثانیه در همان حالت نگه دارید. انگشت اشاره را فشار دهید تا ابرو حرکت نکند.
  • چشم های خود را ۵ بار تنگ کنید و سپس آن ها را ببندید. ۵ ثانیه استراحت کنید و این کار را ۲ بار دیگر تکرار کنید.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود