مدیرعامل گوگل در جایگاه اول فهرست پردرآمدترین مدیرعامل ها قرار گرفت

مدیرعامل گوگل در جایگاه اول فهرست پردرآمدترین مدیرعامل ها قرار گرفت

یک بررسی در آمریکا در مورد ۱۰۰ مدیرعامل با بیشترین میزان درآمد و دستمزد، سوندار پیچای از گوگل را با درآمد ۲۸۱ میلیون دلار در صدر جدول قرار داد. طبق بررسی ذکر شده درآمد این مدیرعامل در سال ۲۰۱۹، ۱۴ درصد افزایش داشته و به میانگین ۲۱.۳ میلیون دلار رسیده است.

طبق توضیحی که در این گزارش آمده، میزان خسارت اجرایی با بازده سهامداران در پنج سال گذشته مقایسه می شود تا میزان مازاد حقوق مدیرعامل تعیین شود. در مورد شرکت گوگل، نویسندگان در این مورد اختلاف نظر داشتند که ۹۵ درصد این حقوق پرداختی بیش از اندازه است و رقم آن ۱۰۰۰ برابر میانگین حقوق دریافتی کارکنان شرکت گوگل است. همچنین در این گزارش در این مورد بیان شده که خیلی از شرکت ها متخلفین تکراری هستند و بدترین آن ها شبکه های Discovery، دیزنی و Comcast است. مدیران این سه کمپانی در سه سال بیش از ۷۴۴ میلیون دلار دریافت کردند آن ها در حالی به این حقوق هنگفت رسیده اند که بعضی اوقات حتی خود شرکتشان نیز از نظر مالی در مضیقه بوده است.

رابرت رایش، وزیر پیشین کار، گفت:«در بهبوهه این پاندمی که اقتصاد دنیا را نابود کرد، ثروت مدیران عامل کمپانی ها سر به فلک کشید.» در همین حال، همانطور که این گزارش منتشر شده نشان می دهد، دستمزد کارگران در حال حاضر به پایین ترین میزان خود از سال ۱۹۴۰ رسیده است. او اضافه کرد:«این بحران نابرابری اقدامات در برابر حقوق مدیران را با اهمیت تر می کند.»

غرامت های اجرایی توسط هیئت مدیره یک شرکت که توسط سهامداران تعیین می شوند، حساب می شود و به سهامداران بیشترین قدرت را در پرداخت حقوق مدیرعامل را می دهد. در بیشتر شرکت ها صندوق های بازنشتگی بزرگ و شرکت های مدیریت سرمایه گذاری از قدرت قابل توجه سهامداران برخوردارند.

فهرست ۱۰ نفر اول پردرآمد این بررسی به ترتیب زیر است:

۱- سوندار پیجای از آلفابت

۲- دیوید زاسلاو از Discovery

۳- لری مرلو از CSV Health

۴-  جان پلنت از Howmet Aerospace

۵- روبرت ایگر از والت دیزنی

۶- میگل پاتریسیو از Kraft Heinz

۷- رابرت سوان از اینتل

۸- آلن میلر از Universal Health Services

۹- شلدون ادلسون از Las Vegas Sands Corporation

۱۰- لاکان مرداک از کمپانی فاکس

سوندار پیچای کیست:

پیچای در سال ۱۹۷۲ در جنوب هند متولد شد. پیچای مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی متالورژی از موسسه فناوری هند کاراگپور دریافت کرد و توانست بورسیه تحصیلی داشگاه استنفورد را بدست آورد. او مدرک کارشناسی ارشدش در رشته مهندسی و علم مواد را از دانشگاه استنفورد و مدرک MBA خود را از مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا گرفته است. او سال ۲۰۰۴ به گوگل پیوست و به عنوان مدیر محصول به کار کردن پرداخت. پیچای در سال ۲۰۱۱ نزدیک بود گوگل را به مقصد توییتر ترک کند که گوگل با پیشنهاد ۵۰ میلیون دلاریش او را از این کار منصرف کرد. وی در سال ۲۰۱۵ جانشین لری پیج شد و به سمت مدیر عاملی در شرکت گوگل رسید و در سال ۲۰۱۹ با حفظ سمت قبلی به مدیرعاملی آلفابت درآمد.

بیشتر بخوانید:

از بیل گیتس تا مارک زاکربرگ؛ مدیران مشهور دنیای فناوری در چه رشته و دانشگاهی تحصیل کردند؟

نگاهی به سبک زندگی عجیب و غریب میلیاردرهای دنیای تکنولوژی؛ از بیل گیتس تا مارک زاکربرگ

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود