معنای پشت لوگو بلوتوث و ارتباط آن با اتحاد دو ملت در عصر وایکینگ ها

معنای پشت لوگو بلوتوث و ارتباط آن با اتحاد دو ملت در عصر وایکینگ ها

شاید کمتری کسی پیدا شود که از دیدن لوگو بلوتوث (Bluetooth) تعجب نکرده و از خود علت این طرح جالب را نپرسیده باشد. همانند هزاران لوگو دیگر که هر روز می بینیم، در مورد این یکی نیز فکر کرده ایم. اما بیش از دو دهه پس از راه اندازی، به تازگی در اینترنت داستان جالبی از پشت پرده اسم و لوگو بلوتوث کشف شده است. به گفته یکی از مهندسانی که در خلق و توسعه این تکنولوژی مفید نقش داشته است، نام بلوتوث به یکی از شاهان دوره وایکینگ ها و یک دندان بد تعلق دارد.

شاید کمتری کسی پیدا شود که از دیدن لوگو بلوتوث (Bluetooth) تعجب نکرده و از خود علت این طرح جالب را نپرسیده باشد.

و فراتر از آن، همانند بسیاری از بهترین لوگوهای تاریخ، لوگو بلوتوث نیز یک پیام رمزی را در بطن خود پنهان کرده است. سون ماتیسون و جیم کارداش در اواخر دهه ۱۹۹۰ در حال کار بر روی یک تکنولوژی جدید انتقال بی سیم اطلاعات بودند که دریافتند برای این تکنولوژی به یک نام بامسما نیاز دارند تا آن را در میان تکنولوژی های گیج کننده متعددی که در آن دوران در حال توسعه بود متمایز سازند. و نام بلوتوث بهترین پیشنهادی بود که این دو در حال نوشیدن یک نوشیدنی به آن دست یافتند.

بر اساس گزارش فرانس ۲۴، این دو مهندس پس از یک اتفاق ناخوشایند در محل کار، در حال میگساری بودند تا غم هایشان را فراموش کنند که حرف هایشان به درازا کشیده و وارد حوزه تاریخ وایکینگ ها شد تا جایی که نام هرالد بلوتوث گورمسون، پادشاه دانمارک در دوران وایکینگ ها کشیده شد، مردی که لقب بلوتوث را به خاطر دندان مرده و رنگ و رو رفته اش دریافت کرده بود. هرالد گورمسون به خاطر اتحاد برقرار کردن بین نروژ و دانمارک شناخته می شود، اتفاقی که از نگاه ماتیسون و کارداش بسیار خوش یمن بود زیرا این دو قصد داشتند کامپیوترهای شخصی را با صنعت سلولی با یک سیستم ارتباطی بی سیم با برد کوتاه ، به هم وصل کنند و این کار دقیقاً به معنای متحد کردن دو کشور در حال جنگ با هم بود.

شاید کمتری کسی پیدا شود که از دیدن لوگو بلوتوث (Bluetooth) تعجب نکرده و از خود علت این طرح جالب را نپرسیده باشد.

اما این تنها نام بلوتوث نیست که تاریخچه جذابی دارد بلکه لوگوی بلوتوث خود یک راز را پنهان کرده است. اکنون مشخص شده که طراحی این نماد بسیار معروف ترکبی از دو حرف است و نه حشره ای شبیه به حرف B انگلیسی. در واقع این لوگو ترکیبی از دو حرف H و B در زبان نوردیک است که ابتدای دو واژه Harald Bluetooth است.

بیشتر بخوانید: با پیام های پنهان موجود در لوگوی ۱۰ برند معروف جهان آشنا شوید

منبع: creativebloq
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • میم دی ۹, ۱۴۰۰

    حقیقتا مطلب جالبی بود. ممنون از شما