۲۱ ایده جذاب برای طراحی کلوزت روم رویاییتان

۲۱ ایده جذاب برای طراحی کلوزت روم رویاییتان

اگر همیشه به دنبال اتاق لباسی مسحور کننده بودید و کمد لباسی کوچک اتاق خوابتان قانع کننده نبوده، میتوانید برای خرید خانه ای بزرگتر با کلوزت روم صبر کنید. اما ایده ی بهتر تبدیل اتاق خواب اضافه یا بخشی از خانه به یک کلوزت رویایی است. این ایده های زیبا را برای تبدیل بخش اضافه خانه به کلوزت دریابید.

طرح رنگ خود را برای کلوزت روم انتخاب کنید

قبل از اضافه کردن قفسه ها، رنگی که قرار است به اتاق لباس جدیدتان بزنید را در نظر بگیرید؛ در بیشتر طراحی های کلوزت، به سبب باز شدن فضا و بازتاب بهتر نور، رنگ های سفید و یا بژ به کار گرفته میشود اما اگر خودتان را در کلوزت روم روییتان با رنگ زرد و یا صورتی خاص تصور میکرده اید، انجامش دهید.

کلوزت روم
استفاده از رنگ های روشن برای بازتاب بهتر نور

خودنمایی کلوزت روم با نصب درب

چه درب های کلاسیک فرانسوی، درب های مدرن شیشه ای، در آنتیک یک آغل و چه درهای هوشمندی که با یک دکمه باز میشوند،  به دنبال چیزی باشید که هر روز شما را برای لباس پوشیدن مشتاق کند. یک اتاق لباس دلفریب با درهای کهنه و ملالت آور حس خوب لازم را به شما نمیدهد.

کلوزت
نقش شاخص درب کلوزت برای جذابیت ورودی

فرشی با مدل خاص داشته باشید

یکی از چاشنی های لازم برای یک اتاق لباس زیبا فرش است؛ با آزادی عمل بسیار زیاد میتوانید از فرش با طرحهای هندسی، نقش های حیوانات و یا گلدار استفاده کنید. همچنین استفاده از فرش های پشمالو و کرک دار کف اتاق لباس شما را به یک کفش راحتی بزرگ تبدیل میکند.

کلوزت
فرش با طرح پوست حیوانات ایده ای خاص و قابل توجه برای اتاق لباس

به سراغ سرامیک های براق بروید

اگر خیلی طرفدار استفاده از فرش نیستید، با انتخاب سرامیک هایی براق کلوزت روم خود را به یک مغازه بزرگ شبیه کنید. با اینکار نه تنها اتاق لباستان نورانی تر و جدید به نظر میرسد بلکه تمیز کردن آن نیز ساده تر خواهد بود.

کلوزت
استفاده از سرامیک به اتاق لباس شما تازگی و طراوت میبخشد

از کف پوش های چوبی غافل نشوید

استفاده از کف چوبی برای کلوزت روم احساس متفاوتی نسبت به فرش و سرامیک به شما میدهد؛ همچین با توجه به نوع چوبی که استفاده میشود دستتان برای انتخاب سطحی نرم و براق و یا زبر و زمخت باز است. استفاده از چوب برای کف کلوزت هایی که به شکل زنانه-مردانه اجرا میشوند بسیار ایده آل است.

کلوزت
استفاده از چوب در کف حس اجرایی خاصی به همراه دارد

طبقه و قفسه بسازید

طبقه ها و قفسه های لباسی کلوزت شما به مقدار کفش و لباس شما بستگی دارد. مثلا، اگر شما بیشتر اهل کفش هستید تا لباس احتمالا به قفسه های کفشی بیشتری احتیاج پیدا خواهید کرد. توجه داشته باشید که در هنگام قفسه بندی عرض و ارتفاع های گوناگونی را در نظر بگیرید که برای همه چیز از یک لباس شب بلند تا کیف دستی و کت زمستانی تان جا داشته باشید.

کلوزت
برای هرنوع وسیله و لباس طبقه خاص خودش را بسازید

نور زیادی نصب کنید

با وجود اینکه داشتن نور طبیعی از پنجره ها و سقف در کلوزت روم فوق العاده است با این حال به منابع نوری بیشتری احتیاج خواهید داشت. لوسترها، لامپ ها و آباژور های قفسه ای همگی میتوانند اتاق لباس شما را به فضایی پرنورتر تبدیل کنند.

کلوزت
نور بیشتر به جذابیت محیط کلوزت کمک میکند

آینه فراموش نشود

درسی مهم از لباس فروشی ها بگیرید – هر چه آینه بیشتر بهتر! هر کلوزت روم رویایی حداقل به یک آینه قدی بزرگ نیاز دارد تا بتوانید از سر تا پای خود را مشاهده کنید. به بخش های کناری، پشتی و یا سراسر اتاق آینه اضافه کنید؛ با اینکار علاوه بر دید ۳۶۰ درجه اتاق لباس شما نیز بزرگتر به نظر میرسد.

کلوزت
آینه های چندطرفه دید کاملی از لباسی که برتن دارید به شما میدهد

برای طبقه های بالایی از نردبان استفاده کنید

استفاده از یک نردبان ریلی و یا تاشو، مخصوصا برای کلوزت روم های با طبقه و قفسه های از کف تا سقف، ایده بسیار خوبی است. با این راه، دیگر برای دسترسی به کلاه ها و کیف دستی های طبقه بالا نیاز به تقلای زیادی نخواهید داشت.

کلوزت
تسلط کامل بر تمام قفسه ها با استفاده از نردبان

یک جزیره مرکزی اضافه کنید

جزیره رکن مهمی از یک کلوزت روم است. اضافه کردن جزیره نه تنها فضای ذخیره ای بیشتر در اختیارتان قرار میدهد بلکه میتواند مکان مناسبی برای قرار دادن اکسسوری هایی مثل جواهرات و کیف دستی های کوچک شما باشد.

کلوزت
جزیره برای برداشتن سریع اکسسوری ها در هنگام خروج از اتاق لباس

جایگاه آرایش مو و میکاپ در نظر بگیرید

از رفت و آمد مکرر بین کلوزت و حمامتان خسته شدید؟ میز آرایشتان را به کلوزت رویاییتان بیاورید. یک میز آرایش ، یک صندلی نرم، آینه و نور کافی تمام چیزی است که به آن احتیاج دارید.

کلوزت
آرایش در کنار لباس ها و اکسسوری هایتان آسان تر خواهد بود

نشیمن راحت پیدا کنید

اگر در هنگام پوشیدن کفش هایتان یا در زمان فکر کردن به اینکه چه بپوشید، به جایی برای نشستن نیاز دارید، مبل های کوسنی، اتومن ها و مبل های کالسکه ای تاشو ایده های مناسبی برای اضافه کردن به کلوزت روم هستند.

کلوزت
با داشتن یک نشیمن احساس راحتی بیشتری خواهید کرد

فضایتان را جذاب کنید

در هنگام طراحی کلوزت روم شخصیتان به مغازه لباس فروشی مورد علاقه تان فکر کنید، به دکوری که از آن بهره میگیرند تا شما را جذب کنند.استفاده از  سینی های آنتیک، گلدان هایی با گل های تازه، مجله های مد و فشن و طراحی های خاص دیواری برای کلوزت رویاییتان عالی به نظر میرسد.

کلوزت
میتوانید هرچیز که حس فشیون را در شما بر می انگیزاند به کلوزتتان اضافه کنید

دفتر کارتان را هم وارد کنید

اگر شما یک بلاگ مد را مدیریت میکنید و یا لباس ها و اکسسوی های طراحی شده توسط خودتان را به فروش میرسانید؛ با اضافه کردن میز و صندلی کار و رایانه شخصی تان میتوانید دفتر کار رویاییتان را با کلوزت روم شخصی تان ترکیب کنید.

کلوزت
انجام دادن کار و بیزنس مد در کلوزت شخصی تان رویایی به نظر میرسد

طبقه بندی لباس ها بر اساس رنگ

دسته بندی لباس ها و اکسسوری ها بر اساس رنگ علاوه بر اینکه حسی خوشایند به افرادی با اتاق لباس رنگارنگ میدهد، باعث میشود که پیدا کردن آیتم های خاص به کاری آسان تر تبدیل شود.

کلوزت
طبقه بندی بر اساس رنگ نظم دلپذیری در اتاق لباس به وجود می آورد

از آویز های رختی چوبی استفاده کنید

اگرچه استفاده از آویز های سیمی و پلاستیکی مقرون به صرفه تر است؛ اما اشکال ندارد که برای تهیه آویز های چوبی کمی ولخرجی کنید. رخت آویز های چوبی هم حالتی متحدالشکل تر به کلوزت شما میدهد و هم مانع به وجود آمدن چین و چروک بر روی لباس های شما میشود.

کلوزت
رخت آویز چوبی، کلاسیک و جذاب.

کلکسیون کیف و کفش خود را به نمایش بگذارید

به جای پنهان کردن اکسسوری های خود از آنها به عنوان دکوراسیون استفاده کنید؛  همچنین با در معرض دید گذاشتن کیف و کفش های مورد علاقه تان نور و رنگ خاصی به کلوزت شخصی تان ببخشید.

کلوزت
استفاده از طبقه های شفاف برای وسیله ها و لباس های موردعلاقه تان به عنوان دکوراسیون

استفاده از صندوقچه برای ذخیره لوازم بزرگتر

استفاده از صندوقچه با جنس های مختلف، به درگیری های شما برای جا دادن و طبقه بندی هر بخشی از وسایلتان مانند کلاه ها و کیف های دستی پایان میدهد.

کلوزت
پیدا کردن یک اکسسوری در داخل صندوقچه ای که تمام محتوای آن مشخص است آسانتر خواهد بود

بهره گیری از طبقه های کشویی برای ذخیره مخفی

طبقه های کشویی علاوه بر اینکه فضای بیشتری در اختیارتان قرار میدهد، به شما کمک میکند تا برخی لوازمی را که میخواهید، از معرض دید پنهان کنید. طبقه های کشویی ایده ی مناسبی برای نگهداری کیف، کلاه، روسری و دیگر لوازم نسبتا بزرگ است.

کلوزت
استفاده از طبقه های کشویی برای دسته هایی که نیازی به در معرض دید بودن همیشگی شان نیست

جداسازی بخش های کشو برای اکسسوری های کوچک

برای نگهداری لوازم خرده مانند عینک آفتابی، کمربند، ساعت مچی و جواهرات حتما از جداساز های کشو استفاده کنید، تا مطمئن شوید که هر چیز درجای خودش میماند و همچنین وسایلتان از خراش و در هم پیچیدن در امان میمانند.کلوزت

جداساز کشو هم برای طبقه بندی وسایل و هم برای نگهداری بهتر از آنها

وسایلتان را به دور از به هم ریختگی نگهداری کنید

تمام هدف و برنامه از طراحی کلوزت داشتن فضایی باز با طبقه بندی کافی است، پس وسایلتان را کف زمین و روی جزیره نگذارید؛ توجه داشته باشید که همه چیز در جای درستش باشد و اتاق لباستان تمیز نگه داشته میشود تا هر روز برای حاضر شدن، در محیطی عاری از استرس و به هم ریختگی قدم بگذارید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود