امام جمعه کاشان: حضور مختلط زن و مرد در ادارات اسلامی نیست

امام جمعه کاشان: حضور مختلط زن و مرد در ادارات اسلامی نیست

آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه کاشان در یکی از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای بقیه الله اعظم کاشان گفت: «در دستگاه‌های اجرایی زن و مرد با هم و بصورت مختلط کار می‌کنند و امکان جداسازی آنان وجود دارد. اگر این کار انجام نشود دولت اسلامی نیست.»

این نماینده فقیه و امام جمعه کاشان در ادامه سخنانش این پرسش را مطرح کرد: «آیا تمامی امور و مکان‌ها در کشور مانند سواحل دریا، کلاس دانشگاه‌ها و مدرسه و بازار بر طبق ارزش‌های اسلامی شکل گرفته است؟» او پاسخ این پرسش را این گونه می‌دهد: «ممکن است چند عنصر در قالب دین باشد اما همه آن‌ها برپایه و اساس دین مبین اسلام نیست.» او ادامه داد: «در دستگاه‌های اجرایی زن و مرد با هم و بصورت مختلط کار می‌کنند و امکان جداسازی آنان وجود دارد. اگر این کار انجام نشود دولت اسلامی نیست.»

خطیب جمعه کاشان گفت: «بعضی از کشورهای غربی، سواحل دریا را بین زنان و مردان تفکیک و جداسازی کرده‌اند. در بعضی از سواحل کشور ما هم اختلاط وجود دارد. وقتی نام دولت اسلامی را می‌بریم باید تمامی امور بر طبق اسلام تشکیل شده باشد.» ایشان با آوردن چند آیه از قرآن بر این امر تاکید کرد و گفت: «نظام اسلامی با گردشگری مخالف نیست، اما فعالیت‌هایی که در فضای مجازی به اسم گردشگری صورت می‌پذیرد، شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی و در شان خون پاک شهدا نیست. هرگز نباید از خون شهیدان غافل شویم چرا که با این کار شرمنده خون شهدا خواهیم شد.»

او در بخشی از خطبه خود گفت: «مردم شریف و ولایتمدار، ولی نعمتان جمهوری اسلامی هستند و مسئولان باید مشکل معیشتی آن‌ها را برطرف نمایند.»

او در خطبه‌اش راجع به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری گفت: «از انقلاب اسلامی عبور کردیم و نظام اسلامی نیز تشکیل شد و اکنون در حقله سوم و در دولت اسلامی قرار گرفته‌ایم. قیام انقلابی زمینه را برای تشکیل نظام جدید آماده کرد و به لطف خداوند این حرکت انقلابی در مقابل عناصر ضدانقلاب، منافقان و در هشت سال دفاع مقدس ادامه یافت.» ایشان در ادامه افزود: «باید تلاش کنیم انقلاب به دولت و جامعه اسلامی و پس از آن به امت واحد اسلامی با قیام حضرت مهدی (عج) برسیم.»

۴ نظر

ورود

  • نیما اسفند ۲۳, ۱۳۹۹

    قم و یا مشهد رو مثل واتیکان کنید، برید داخلش، هر جونی دلتون میخواد بدید، از بقیه مملکت بکشید بیرون، آخه چی بگم ک بشه منتشر کنید، اله و اکبر

  • علی اسفند ۲۳, ۱۳۹۹

    تجربه نشون داده هر چه به انتخابات نزدیک تر میشیم از این دست اخبار بیشتر بولد میشه. واقعا چرا!؟؟
    وگرنه تا بوده از این سخنرانی ها و اظهار نظرها

  • مسعود اسفند ۲۳, ۱۳۹۹

    واقعا با این افکار پوسیده میخوان انقلاب را حفظ کنند این افکار مال ۱۴۰۰ سال پیش بوده نه امروز

  • اميرحسين اسفند ۲۴, ۱۳۹۹

    خوب دارید برای ورود به فضای انتخابات با ذهن همه بازی می کنید! دوقطبی کردن آدم ها چیزیه که بهش محتاجید و می خواهید با انتشار این گونه اخبار بهش برسید