کلاب هاوس چیست و چگونه می توان در آن عضو شد؟

کلاب هاوس چیست و چگونه می توان در آن عضو شد؟

شاید شما نیز اخیراً نام کلاب هاوس (Clubhouse) را شنیده و به خود گفته اید چرا این روزها همه در مرد این اپلیکیشن صحبت می کنند. شاید این موضوع را نیز همانند مورد بازی Gamestonk بتوان گردن ایلان ماسک انداخت. با ظاهر شدن در یک اتاق گفتگوی کلاب هاوس در ماه ژانویه، ثروتمندترین مرد جهان باعث شد توجه زیادی به ای اپلیکیشن صوت محور جدید جلب شود که کمتر از یک سال از راه اندازی آن می گذشت. بعد از او نیز نوبت به بیل گیتس رسید که با ورود به این اپلیکیشن، جذابیت های آن را بیشتر کرد. اما کلاب هاوس چیست و چگونه می توان عضو آن شد؟

شاید شما نیز اخیراً نام کلاب هاوس (Clubhouse) را شنیده و به خود گفته اید چرا این روزها همه در مرد این اپلیکیشن صحبت می کنند.

فرض کنید اپلیکیشنی روی تلفن همراه خود دارید که به شما اجازه می دهد به صحبت ها و گفتگوهای زنده دیگر افراد در یک اتاق گوش دهید اما نه به شکل دزدکی بلکه این افراد خود می خواهند که صدایشان شنیده شود. ممکن است این افراد بسیار مشهور باشند یا دستکم جذاب و با دانش. و شاید شما هم این فرصت را پیدا کنید که به آن ها بپیوندید. به یک شبکه اجتماعی فکر کنید که افراد تنها از طریق صوتی می توانند با هم گفتگو کنند.

از کجا می توانم اپلیکیشن کلاب هاوس را دانلود کنم؟

در حال حاضر کلاب هاوس تنها برای سیستم عامل آی او اس در دسترس بوده و کاربران این سیستم عامل می توانند آن را دانلود کرده و به یک اتاق (روم) خاص بپیوندند و با دیگران صحبت کنند.

شاید شما نیز اخیراً نام کلاب هاوس (Clubhouse) را شنیده و به خود گفته اید چرا این روزها همه در مرد این اپلیکیشن صحبت می کنند.

آیا با ثبت نام کردن در اپلیکیشن همه چیز انجام شده است؟

خیر. در هنگام نوشتن این مطلب، برای ورود به کلاب هاوس باید دعوت نامه ای از یکی از اعضای حاضر کلاب هاوس داشته باشید تا بتوانید در یک اتاق عضو شده و با دیگران صحبت کنید. هر کاربر جدید دو دعوت دریافت می کند و با استفاده بیشتر از اپلیکیشن، دعوت های بیشتری نیز دریافت خواهند کرد. می توانید از دوستانتان که قبلاً عضو کلاب هاوس شده اند بخواهید برایتان دعوت نامه بفرستند.  در صورتی که دعوتنامه نداشته باشید می‌توانید با طی کردن مراحل ثبت نام، نام کاربری خود را در این شبکه ثبت کنید. در صورتی که یکی از دوستان شما که شماره تلفن‌تان را در لیست تماس‌های خود داشته باشد و درون این شبکه دعوتنامه‌ای در اختیار داشته باشد می‌تواند با انتخاب نام، شما را به استفاده از این سرویس دعوت کند. خرید و فروش دعوتنامه کلاب هاوس در وبسایت های خرید و فروش آنلاین مانند eBay و حتی در داخل ایران نیز رونق گرفته است اما باید مراقب کلاهبرداری ها بود. شاید بهترین راه دریافت دعوتنامه کلاب هاوس از دوستان و آشنایان یا صبر کردن برای باز شدن درهای این اپلیکیشن جذاب و جدید به روی جهانیان باشد.

 چرا اپلیکیشن کلاب هاوس برای اندروید هنوز تهیه نشده است؟

تهیه نسخه اندرویدی اپلیکیشن کلاب هاوس در حال انجام است اما توسعه دهندگان نمی خواهند برای این کار عجله کنند زیرا تعداد کاربران اندروید بسیار بیشتر از کاربران سیستم عامل آی او اس است. شروع کار با اندروید می توانست و هنوز هم می تواند سرورهای این اپلیکیشن را با این همه شهرت و استقبال، از کار بیندازد. با این وجود، در هنگام نوشتن این مطلب، تعداد کاربران آن از ۳ میلیون نفر گذشته است.

شاید شما نیز اخیراً نام کلاب هاوس (Clubhouse) را شنیده و به خود گفته اید چرا این روزها همه در مرد این اپلیکیشن صحبت می کنند.

چگونه باید در کلاب هاوس ثبت نام کرد؟

برای ثبت نام در کلاب هاوس تنها به شماره تلفن و یک اسم نیاز خواهید داشت و حتی قبل از دعوت شدن نیز می توانید نام خود را در اپلیکیشن ثبت کنید. کسانی که بخواهند شما را دعوت کنند تنها به شماره تلفن تان نیاز خواهند داشت. در صورت دعوت شدن، یک لینک متنی دریافت می کنید که از شما می خواهد به این اپلیکیشن بپیوندید. امکان متصل کردن حساب توییتر به کلاب هاوس نیز وجود دارد که شما را از ثبت نام مجدد معاف می سازد. همچنین این اپلیکیشن به فهرست شماره تلفن های شما نیز دسترسی داشته و کسانی که از قبل عضو این شبکه اجتماعی شده اند را تشخیص خواهد داد.

شاید شما نیز اخیراً نام کلاب هاوس (Clubhouse) را شنیده و به خود گفته اید چرا این روزها همه در مرد این اپلیکیشن صحبت می کنند.

در کلاب هاوس چه چیزهایی خواهم شنید؟

در کلاب هاوس اتاق ها یا همان روم هایی با تعداد کاربران مختلف در موضوعات متفاوت وجود دارد، از سیاست گرفته تا ورزش و تکنولوژی. در هر اتاق افراد علاقمند به یک موضوع خاص و مشترک قرار دارند که می توانید آن ها را دنبال کنید. هر چه موضوعات و افراد بیشتری را دنبال کنید، احتمال اینکه به اتاقی دعوت شوید که با علایق شما سازگارتر باشد بیشتر خواهد بود. اتاق های گفتگو دائمی نیستند و کسانی که آن ها را ساخته اند می توانند به همان ترتیب حذفشان کنند و در ضمن هیچ چیز در کلاب هاوس ضبط نمی شود پس نگران صحبت هایتان در این اپلیکیشن نباشید (دستکم فعلا نگران نباشید!). اما دیر یا زود روش هایی برای ضبط این گفتگوها پیدا خواهد شد. هر کسی که بخواهد در اتاق حرف بزند باید به شکل مجازی دستش را بلند کند و این خالق یا اداره کننده اتاق است که می تواند به شما اجازه صحبت کردن بدهد یا نه.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن Wombo جدیدترین ابزار دیپ فیک و لب خوانی با استفاده ساده و رایگان

منبع: pcmag
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • پوری اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰

    اگردرموضوعات سیاسی درروستاهامطالبی عنوان بشه خوبه