پل مواج و شیشه‌ای چینی که باعث شگفتی بازدیدکنندگان آن شد [تماشا کنید]

پل مواج و شیشه‌ای چینی که باعث شگفتی بازدیدکنندگان آن شد [تماشا کنید]

یک پل ۱۰۰ متری در چین  به خاطر طراحی بسیار خاص و گیچ کننده‌اش به «زیادی عجیب برای واقعی بودن» لقب گرفته است. این پل که حالتی موجی شکل دارد «پل رویی» نام دارد. این پل در سال ۲۰۱۷ معرفی و در سال ۲۰۲۰ افتتاح شد. از زمان افتتاح، این پل مورد توجه بسیاری از اهالی محله و گردشگران قرار گرفته و آن‌ها را بسیار متعجب کرده است. مدتی پیش ویدئو کلیپی از این پل عجیب و غریب در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که مردم نظرات مختلفی مانند واقعی نبودن آن را اظهار کرده بودند.

پل رویی که طراحی‌ای شبیه به یک چشم دارد از یک وسیله سنتی چینی به همین نام (رویی) الهام گرفته شده است. رویی در فرهنگ چینی نمادی از خوش شانسی و بخت خوب است. در کل، این مجموعه از سه پل مواج تشکیل شده است. سازنده این پل قبل تر ادعا کرده بود که آن‌ها می‌خواهند بازدیدکنندگان هنگام رد شدن از این پل حس منحصر به فردی داشته باشند. سازندگان این پل نیز همچنین ادعا کردند که برای ساخت پلشان از استادیومی به نام «لانه پرنده» الگو برداری کرده‌اند. لانه پرنده در جریان المپیک ۲۰۰۸ یکی از استادیوم‌های شاخصی بود که مسابقات المپیک در آن برگزار می‌شد.

همانند پل رویی چین دو پل دیگر در کشور خود دارد که طولانی‌ترین و بلندترین پل شیشه‌ای دنیا محسوب می‌شوند. یکی از آن‌ها پلی واقع در استان هونان است که ۱۴۰۰ متر طول و ۱۰۰۰ متر ارتفاع دارد. این پل در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و از امکانات آن می‌توان به بانجی جامپینگ و زیب لاین اشاره کرد. یک قانون جالبی که طرفداران سلفی را ناراحت می‌کند منع استفاده از دوربین و عکس برداری بر روی این پل است که مانع گرفتن تصاویر زیبا و منحصر به فرد از این پل می‌‌شود. پل شیشه‌ای و طولانی دیگری که در چین وجود دارد در استان هبی یافت می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

با شگفت انگیزترین و زیباترین پل های جهان آشنا شوید ؛ از پل های کابلی تا معلق شیشه ای

منبع: mirror
بدون نظر

ورود