درگذشت محمد ابوالحسنی خالق مجموعه دیرین دیرین

درگذشت محمد ابوالحسنی خالق مجموعه دیرین دیرین

محمد ابوالحسنی تهیه کننده مجموعه انیمیشن‌های دیرین دیرین به علت ابتلا به ویروس کووید-۱۹ درگذشت. این تهیه کننده خلاق ۵ روز قبل با ۳۰ درصد درگیری ریه به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کرده بود که علی‌رغم مراقبت‌های پزشکی، درگیری ریه‌هایش به ۸۵ درصد رسید و در روز شنبه هفتم فروردین فوت کرد.

محمد ابوالحسنی

در پی در گذشت ابوالحسنی علی عسکری، رئیس رسانه ملی در پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت و نوشت: «انا لله و انا الیه راجعون. ویروس کرونا در نخستین روزهای بهار، داغ عزیز هنرمندی را بر دل‌ها گذاشت که نام آشنایی در عرصه پویانمایی کشور بود. درگذشت محمد ابوالحسنی، از تهیه کنندگان با سابقه هنر پویانمایی را تسلیت عرض می‌کنم. آن هنرمند همواره نقشی پویا در تولیدات پویانمایی داشت و آثار ماندگار فراوانی خلق کرد که علاوه بر خنده و نشاط، مخاطب را به تفکر فرو می‌برد. «شوخی شوخی» شبکه سه سیما که هم اکنون روی آنتن رسانه ملی است، جدیدترین اثر ابوالحسنی عزیز بود که در آن با استفاده از تجربیات پویانمایی، کاری متفاوت در حوزه عروسکی تولید کرد و توانست مخاطب را با خود همراه کند. از درگاه خداوند تعالی برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان، به ویژه خانواده محترم و همکاران هنرمند او صبر و اجر مسئلت دارم.»

محمد ابوالحسنی

محمد شریعتمداری، وزیر کار نیز با انتشار یک توییت فوت او را تسلیت گفت و نوشت: «محمد ابوالحسنی در همکاری با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بنیاد ملی توسعه کارآفرینی محتوای دیجیتال را برای ایجاد پلتفرم‌های حضور کارآفرینان ایرانی در بازارهای جهانی پایه گذاری کرد. صد حیف اجل مهلتش نداد میوه این آرزو را بچیند.درگذشت او را عمیقا تسلیت می‌گویم.»

محمد ابوالحسنی

همچنین علی فروغی، مدیر شبکه سه هم در پیامی راجع به فوت این هنرمند نوشت: «بسمه تعالی درگذشت هنرمند متعهد و کوشا، برادر عزیز جناب آقای محمد ابوالحسنی را خدمت خانواده محترم و دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم. مجموعه‌های طنز «دیرین‌دیرین» و «شوخی‌شوخی» و سایر آثار ایشان، تولیداتی امیدآفرین بودند که لحظاتی مفرح و با نشاط را برای مخاطبان ایجاد کردند. از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، غفران واسعه و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.»

امیر ناظمی نیز با انتشار یک توییت فوت محمد ابوالحسنی را تسلیت گفت و نوشت: «کسی که همیشه برایمان لبخند هدیه می‌آورد؛ با رفتن‌اش قلبمان را شکست. ما با دیدن دیرین دیرین زمان را فراموش می‌کردیم؛ و حالا نوبت زمان است که از ما انتقام بگیرد. محمد ابوالحسنی عزیز رفت، یکی از خلاق‌ترین نوآوران و کارآفرینان. خدایش رحمت کند. کلیپی چند روز پیش برایم فرستاده بود.»

محمد ابوالحسنی

محمد ابوالحسنی متولد سال ۱۳۵۵ در تهران است. او پس از این که در رشته عمران فارغ‌التحصیل شد انیمیشن سازی را شروع کرد و مدتی بعد نیز به کار تهیه کنندگی در این حوزه پرداخت. «خیلی خطرناکه حسن»، «تهران ۱۵۰۰»، «شوخی شوخی» و «دیرین دیرین» از معروف‌ترین انیمیشن‌های او هستند.

محمد ابوالحسنی

دیرین دیرین نام یک مجموعه انیمیشن ایرانی در ژانر طنز است که وظیفه کارگردانی آن را علی درخشی برعهده دارد. این انیمیشن بیشتر در مورد مشکلات اقتصادی و اجتماعی و محیط زیست کشور ایران حرف می‌زند و نگاه انتقادی به آن‌ها دارد. اولین قسمت دیرین دیرین نوروز ۱۳۹۴ بود که پخش شد و پخش این انیمیشن تا به امروز ادامه دارد. کار گویندگی به جای تمام شخصیت‌ها در دیرین دیرین را محمدرضا علیمردانی انجام می‌دهد. اکثر قسمت‌های دیرین دیرین ۲ الی ۳ دقیقه طول می‌کشد که البته از سال ۱۳۹۹ پخش فیلم‌های بلند ۲۰ دقیقه‌ای دیرین دیرین نیز در سرویس فیلیمو صورت گرفت. تمامی قسمت‌های این انیمیشن را می‌توان از کانال‌های یوتیوب و تلگرام این مجموعه تماشا کرد.

بدون نظر

ورود