محمد جواد ظریف: سریال گاندو از اول تا آخرش دروغ است

محمد جواد ظریف: سریال گاندو از اول تا آخرش دروغ است

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران طی حضورش در شبکه اجتماعی نوظهور کلاب هاوس صحبت‌های زیاد و متعددی راجع به سریال گاندو و مباحث دیگر با سید محمود رضوی انجام داد و طی پرسش و پاسخ‌‌هایی نظراتش را راجع به این سریال صدا و سیما بیان نمود.

ظریف و سریال گاندو

محمد جواد ظریف در پاسخ به این که چرا از سریال گاندو شکایت نکرده‌اند گفت: «به اندازه کافی گرفتاری داریم تا در کاری که می‌دانیم نتیجه‌ای ندارد وارد شویم. نمی‌خواهم خودم را بیش از این گرفتار کنم.» او در پاسخ به سید محمود رضوی که به عنوان یک کارگردان از سریال گاندو دفاع کرد گفت: «شما که فیلمساز هستی و بنده خودم بخاطر فیلم ماجرای نیمروز به شما جایزه دادم، بیا یک فیلم در مورد بدبختی‌های من بساز ببینم چه کسی حاضر می‌شود آن را پخش کند. آن هم فیلمی که حتی یک دروغ و اتهام نیز نداشته باشد.» ظریف پس از این گفته‌هایش افزود: «گاندو از اول تا آخر دروغ است.»

ظریف و سریال گاندو

سید محمود رضوی هم در پاسخ به ظریف از آمادگی برای ساختن فیلمی از محمد جواد ظریف صحبت کرد و گفت: «بعد از پایان این دولت من در خدمت شما هستم اما به شرطی که اجازه بدهید مانند فیلم ماجرای نیمروز، حرف‌های تمام طرف‌ها را بشنوم و در نهایت چیزی که خودم می‌خواهم را درست کنم.»

ظریف و سریال گاندو

 البته حاشیه گفتگوی ظریف و رضوی به توییتر هم باز شد و مجتبی امینی، تهیه کننده سریال گاندو در پاسخ به صحبت‌های ظریف، توییتی را ارسال کرد و گفت: «سریال گاندو «دروغ» نبوده و نیست. “گاندو” صدای در گلو مانده مردم است نمایش«خیانت»و«فریبکاری» آمریکا و انگلیس است، دروغ،تضمین امضای جان کری بود. دروغ،وعده های آمریکا و انگلیس برای برداشته شدن همه تحریم‌ها بود. دروغ، وعده رونق اقتصادی است، که نتیجه آن کوچک شدن سفره مردم بوده است..»

ظریف و سریال گاندو

او همچنین در ادامه اشاره کرد: «گاندو بر اساس اسناد واقعی ساخته شده… اسناد و مدارکی که پشتوانه پژوهشی نگارش فیلم نامه بوده را، در فیلم مستندی در اختیار مردم قرار خواهیم داد.»

ظریف و سریال گاندو

سریال پرحاشیه گاندو، مجموعه‌ای به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی مجتبی امینی است که تاکنون دو فصل از آن ساخته شده و فصل سوم نیز با توجه به گفته‌های دست اندرکاران این سریال به زودی پخش خواهد شد. اولین قسمت این سریال در تاریخ ۱۵ خرداد سال ۱۳۹۸ روی آنتن رفت و در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ نیز به پایان رسید. گاندو نام تمساح پوزه کوتاه ایرانی است. کارگردان این مجموعه در توضیحی که برای انتخاب این نام داده است می‌گوید گاندو حیوانی است که برای شکار مدت زمان زیادی را صبر می‌کند تا در لحظه مناسب به شکارش حمله کند. این ویژگی در جاسوس‌ها هم به همین شکل است که باعث انتخاب این نام برای سریال شده است.

 

بیشتر بخوانید:

با گاندو یا تمساح پوزه کوتاه بیشتر آشنا شوید

دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • آنتی رضا ستوده فروردین ۱۴, ۱۴۰۰

    نه که خودت پیغمبر راستگویانی?

  • وحید فروردین ۱۵, ۱۴۰۰

    سریال صدا و سیما و دروغگویی؟!! اصلا مگه ممکنه همچین چیزی؟
    کاری با راست و دروغ گاندو ندارم. اصلا ندیدمش و برام مهم هم نیست ولی درکل امثال این سریالها مصرف داخلی دارن برای یک عده که خیال کنند چقدر سیستم امینتی جمهوری اسلامی مدرن و کارآمده. ظاهرا یادشون رفته چطور اینقدر راحت در چند کیلومتری پایتخت فخری زاده رو ترور کردن یا چطور اسناد سری هسته ای و موشکی سر از دفتر نتانیاهو درآوردن.

    • علی۲ فروردین ۱۵, ۱۴۰۰

      لاریجانی رو بگو. اونکه دخترش جاسوس از اب در اومد. چند سال پیش دستگیرش کردن اونم تازه بعد اینکه کلی جاسوسی کرد. اون موقع تکذیب کردن. ۲ ماه پیشا یکی گفت دختر فلانی جاسوس بریتانیا بود. حتی پای پدرش هم باز بوده تو این ماجرا چون پدرش مدارکی داده به دخترش تا بده به بریتانیا. در عوض تابعیت گرفتن.