دفاع تمام قد کیهان از صدا و سیما در ماجرای مرگ آزاده نامداری

دفاع تمام قد کیهان از صدا و سیما در ماجرای مرگ آزاده نامداری

روزنامه کیهان در مطلبی به دفاع از صدا و سیما در ماجرای مرگ آزاده نامداری ، مجری سابق پرداخت.

این روزنامه نوشت:

وقتی خبر درگذشت آزاده نامداری منتشر شد، برخی از افراد داخلی و خارجی و از جمله برخی بازیگران، رسانه ملی را مقصر مرگ مجری یادشده معرفی کردند و ادعا کردند از آنجا که رسانه ملی از اجرای نامداری جلوگیری کرده بود، زمینه مرگ وی فراهم شد!

این ادعا در حالی است که اولا؛ ماجرای اتمام اجرای نامداری در سیما، مربوط به پنج سال پیش است و طبیعتاً بعد از گذشت پنج سال از یک رخداد، ناگهان زمینه مرگ فردی فراهم نمی‌شود. دوم؛ مشکلات نامداری دقیقاً توسط کسانی به‌وجود آمد که امروز در مقام وکیل و دوستدار وی عرض‌اندام کرده‌اند. کسانی که فیلم وی در سوئیس را در رسانه‌های معاند منتشر کردند و او را هدف تمسخر و توهین قرار دادند. سوم؛ کسانی که امروز در مقام مدافعان نامداری قرار دارند باید بگویند طی پنج سال گذشته خود شما کجا بودید و چرا یادی از او نمی‌کردید و امروز به بهانه وی در حال اهانت و اتهام‌زنی به رسانه ملی برآمده‌اید؟

روز هفتم فروردین ماه بود که خبر کشف پیکر بی جان آزاده نامداری در آپارتمان محل سکونتش در منطقه ی سعادت آباد تهران منتشر شد. با توجه به اینکه در کالبدشکافی اثری از ضرب و جرح مشاهده نشده بود، فرضیه ی قتل نامداری رد شد اما به دلیل وجود داروی ضد افسردگی قوی در آزمایش سم شناسی پزشکی قانونی، احتمال خودکشی وی مطرح شد. با این حال پزشکی قانونی تأکید کرد تا حصول نتایج نهایی آزمایشات طی روزهای آتی، امکان اظهار نظر قطعی درباره ی علت مرگ آزاده نامداری وجود ندارد.

انتشار تصاویر بدون حجاب آزاده نامداری در سال ۹۶ که او را در پارکی در سوئیس در حال خوردن یک نوشیدنی الکلی نشان می داد بازتاب گسترده ای داشت. او که همواره در برنامه های تلویزیونی و مصاحبه های خود از حجاب کامل به‌ خصوص چادر دفاع و برای آن تبلیغ کرده بود، پس از انتشار این تصاویر، در شبکه های اجتماعی از سوی عده ای به ریاکاری متهم شد. به گفته ی برخی، نامداری به دلیل این اتفاق متحمل فشار روانی زیادی شد و پیش دوستان خود نیز ابزار ناراحتی می‌ کرد. او در سال ۹۷ در مصاحبه ای اظهار کرد که اعتقاد دارد ممنوع‌ التصویر شده چون صدا و سیما به او پیشنهاد اجرا نداده‌ است اما گفت که زندگی دخترش برای او اولویت بیشتری نسبت به اجرا در تلویزیون دارد.

مرگ آزاده نامداری بحث های زیادی را در زمینه ی نقش مردم، رسانه‌ ها، صدا و سیما و سلبریتی ها، در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است.

عده‌ای معتقدند سلبریتی ها آن‌ زمان که باید تلاشی برای بازگشت آزاده نامداری و همراهی با او نکردند و حالا مدعی حمایت از او هستند و عده‌ ای دیگر نقش صدا و سیما در این فشار چندین ساله را پررنگ می‌ دانند و دایی نامداری نیز نقش ابررسانه‌ ها را.

۴ نظر

ورود

  • مرتضی فروردین ۱۴, ۱۴۰۰

    راست گفته. در ضمن همین مردمی که پیشانی شون به مهر نخورده و تا پاشون به ترکیه میرسه لخت میشن ، ولی موقع استخدام ارگان های دولتی ادای آدمهای مذهبی رو در میارن ، حق ندارن به آزاده نامداری اتهام دورویی بزنند .

  • حسین فروردین ۱۵, ۱۴۰۰

    من واقعا از درگذشت آزاده نامداری خیلی ناراحت شدم (درواقع شوکه شدم) ولی به نظرم کیهان هم راست گفته و هم دروغ.راست گفته از این جهت که با لو رفتن اون فیلم شخصیت آزاده نامداری به شدت خرد شد (شما فکر کنید سه ماه همه درگیر عکس های غیر منتظره از شما اونم اون سر دنیا و شایعات پیرامون اون باشن) و مطمئنا ضربه سنگینی به هر آدمی و از جمله نامداری وارد میشه.البته من اصلا خودکشی آزاده نامداری رو باور ندارم چون همین آدم تا چند هفته/ماه پیش توی پست ها و استوری هاش درمورد کنترل افسردگی و چگونه بیان کردن این حس با اعضا خانواده و…… حرف میزد و توی آخرین فیلم های اینستا کاملا برای آینده برنامه داشت و امیدوار بود.
    اما در مورد دروغ کیهان،کیهان این نکته رو درنظر نمیگیره که سیستم کاری صداسیما چقدر مشکل داره (حالا جدا از دروغ گویی های زیاد توی شبکه های خبری اون) صداسیما همیشه تا میبینه یه کسی داره از تلویزیون بزرگ میشه سریع اونو حذف میکنه و دیگه بازی نمیده (نمونش رشید پور که تا سال ها توی صداسیما نمیتونست بیاد برنامه بسازه و یا عادل فردوسی پور که دقیقا میشه تفکرات مدیر شبکه ۳ رو بخشی کوچکی از کل تفکرات مسئولین اصلی صداسیما در نظر گرفت) درواقع صداسیما از این بدش میاد که چهره بزرگ بسازه.

    • سلیم فروردین ۱۵, ۱۴۰۰

      چیزی که درباره صدا و سبما گفتی درست ولی ربطی به این خانم که یک مجری درجه دو و سه بود نداره. این خانم قربانی دورویی و زیاده خواهی خودش شد. می تونست اگر خیلی علاقه به کار در صدا و سیما داره حداقل برای پیشرفت خودش سعی نکنه به دروغ ادای طرز فکری رو در بیاره که اعتقادی بهش نداره. نمونه دیگه اش رامبد جوان که سر ماجرای کانادا رفتنش از چشم مردم افتاد. مردم کاری با زندگی خصوصی اینها ندارند ولی وقتی میای جلوی چشم میلیونها نفر یک سری افکار و عقاید رو تبلیغ میکنی ولی در زندگی خصوصی خودت ۱۸۰ درجه طور دیگه ای هستی طبیعیه ازت خوششون نیاد. مثل خیلی از این مسئولان که فریاد مرگ بر آمریکا و انگلیس از دهنشون نمی افته ولی همه تخم و ترکه شون توی این کشورها دارن عشق و حال می کنند. امثال این خانم هم نمونه کوچکتر همین رفتار بوده و هستند.

  • Reza فروردین ۱۵, ۱۴۰۰

    همانطور که گفتید موضوع مربوط به ۵ سال قبل میشه یعنی ۵سال برای صداو وسیما کافی نبود اصلا این خانم در خارج کشور با یک قانون دیگر در فضای خصوصی در کنار همسرشون بودند و تخلفی نکرده و اگر با گفتارشان در یک مکان و زمان دیگر و با یک قانون دیگر تناقض بوده مربوط به عقاید خودش بوده و حالا صدا و سیما چه حقی دارد خودش برای دیگران قاضی و دادگاه هست و به ناحق دیگران را کنار می گذارد و حال اینکه ۵ سال کنار گذاشتن و نادیده گرفتن یه مجری توانمند در اصل در مرگ او شریک هست و چه بسا از همه افراد دیگر سهم بیشتری دارد چون افسردگی خانم نامداری بخاطر دوری از تلوزیون و مجری گری بوده نه از پخش شدن فیلم ایشان و برای این مورد یک ماه هم کافیه و اگر هم ادعای کشور اسلامی و صدا وسیما اسلامی دارید به توبه هم باید اعتقاد داشته باشید و چه بسا باید مواردی اینچنین با بخشش که آنهم در اسلام سفارش شده با ایشان برخورد می شد نه اینکه تا موعد نامعلوم ایشان معلق گردد واقعا اگه ۵ سال هم می‌گفتند ممنوع الکار بشود اینطور افسرده نمیشد کیهان هم با اراجیف بافی نمی تواند صدا و سیما و امثال ارگانهای حمایت کننده اینچنین تفکرات بی پایه را تبرئه نماید. بر اساس آیه مثقاله ذره… یراه همه نتایج اعمالشان را خواهند دید.