عقیم سازی شیمیایی؛ سزای عمل متجاوزان به کودکان در قزاقستان

عقیم سازی شیمیایی؛ سزای عمل متجاوزان به کودکان در قزاقستان

تعدادی از متجاوزان جنسی به کودکان در قزاقستان تحت عمل عقیم شدن قرار گرفتند که بسیار برای آنان دردناک بوده است. ۲۵ نفر از این اشرار و آزاردهندگان آخرین کسانی هستند که تحت این عمل قرار می‌گیرند و یکی از آن‌ها بعد انجام این عمل می‌گوید به شدت دردش گرفته و به سختی می‌تواند راه برود.

مجازات تجاوز به کودکان

در این سال تعداد این رقم در کشورهای پسا شوروی به ۹۵ عدد افزایش یافته است و هر متجاوز نیز ۲۵۰ دلار هزینه دارد. طی قوانین سختی که در سال ۲۰۱۸ به اجرا درآمده، اجازه داده شده است تا برای کاهش میل جنسی متجاوزان به آن‌ها مواد شیمیایی تزریق شود. یک مرد ۴۱ ساله که به دو دختر دانش آموز حمله جنسی کرده بود اولی نفری است که در رژیم جدید و در سال ۲۰۱۹ توسط تزریقات شیمیایی عقیم می‌شود.

مجازات تجاوز به کودکان

از زمان معرفی آن و پس از انجام اولین تزریق برای کاهش میل جنسی برای این مرد او گفته است که این کار برای او فوق العاده دشوار و سخت بوده و آن را برای بدترین دشمنش هم آرزو نمی‌کند. او همچنین خواستار توقف این رویه وحشیانه شده است.

مجازات تجاوز به کودکان

با این حال اما دولت قزاقستان بر این باور است که استفاده عقیم سازی شیمیایی در میان افراد متجاوز می‌تواند به کاهش جنایات جنسی علیه کودکان و خردسالان کمک کند. الکسی میلوک، یکی از مقامات وزارت کشور قزاقستان می‌گوید از زمان اجرای این قانون تعداد جرائم علیه افراد زیر سن قانونی ۱۵.۴ درصد کاهش یافته است.

مجازات تجاوز به کودکان

یک پرستار و مادربزرگ که وظیفه عقیم سازی متجاوزان به کودکان در بیمارستان را بر عهده دارد ادعا کرده است که غرب نیز باید از این کار کشورهای پسا شوروی الگوبرداری کند. این پرستار ۶۹ ساله که از ۳۵ سال پیش کار در زندان‌های کشور قزاقستان را آغاز کرده است به این نوع رفتار با مهاجمان جنسی اصرار دارد و می‌گوید که این متجاوزان باید با مجازات سخت روبرو شوند. او همچنین اظهار داشته است که هیچ مشکلی با از بین رفتن قدرت مردانه آن‌ها ندارد.

مجازات تجاوز به کودکان

او می‌گوید: «این افراد به هر صورتی که هست باید متوقف شوند. آن‌ها جرائم بسیار بدی را نسبت به کودکان مرتکب می‌شوند. پس قانون حق دارد که این کار را انجام دهد.»

بیشتر بخوانید:

اظهارات جنجالی بهاره رهنما در مورد تجاوز جنسی به دختران

مجازات تجاوز جنسی در ایران چیست؟

منبع: thesun
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • جیم موریارتی فروردین ۲۶, ۱۴۰۰

    حداقل از اعدام بهتره .

  • مرتضی فروردین ۲۶, ۱۴۰۰

    حالا اگر اشتباه محکومش کرده باشند چی؟ آیا صدمه ای که بهش زدن قابل بازگشته؟ چنین مجازاتهایی فقط توی کشورهای داغون انجام میشه چون خرجش برای دولت خیلی کمتر از زندانی کردن طولانی مدت مجرمان هست بعلاوه خوی وحشی گری جوامع عقب افتاده رو هم بهتر راضی میکنه. منظورم اونهایی هستن که میان میگن “اگر به بچه خودت تجاوز کرده بود هم باز میگفتی زندانی بشه؟” که توی جامعه خودمون هم زیاد داریم. کسانیکه هنوز نمی فهمند قوانین جزایی رو نه برای انتقام جویی قربانی و اطرافیانش بلکه برای ایجاد یک جامعه سالم وضع می کنند.

  • پری فروردین ۲۷, ۱۴۰۰

    من که موافقم

  • امیر فروردین ۲۷, ۱۴۰۰

    یه کار درست و اصولی