تصاویر رژه باشکوه مومیایی های فراعنه مصر باستان در خیابان های قاهره + ویدیو

تصاویر رژه باشکوه مومیایی های فراعنه مصر باستان در خیابان های قاهره + ویدیو

مومیایی های ۲۲ فرعون باستانی مصر روز گذشته با خودرو در خیابان های قاهره، پایتخت این کشور، گردانده شدند. این رژه که  «رژه طلایی فراعنه» نامیده شده بود شاهد انتقال مومیایی های ۱۸ پادشاه و ۴ ملکه مصر به موزه مصر در قاهره بود. از مهم ترین این مومیایی ها می توان به مومیایی شاه آمنهوتب اول اشاره کرد که از سال ۱۵۲۶ قبل از میلاد مسیح بر مصر حکمرانی می کرد تا ملکه هتشپسوت که قدرتمندترین فرعون مونث تاریخ مصر و تنها فرعون زن این کشور بود و همچنین آخناتن پدر توتانخامون اشاره کرد. ژنرال عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر، نیز از نزدیک نظاره گر این رژه بوده و شبیه رژه های نظامی از آن سان دید که با انتقادهایی نیز همراه شد.

در رژه ای که «رژه طلایی فراعنه» نامگذاری شده بود شاهد انتقال مومیایی های 18 پادشاه و 4 ملکه مصر به موزه مصر در قاهره بود.

در رژه ای که «رژه طلایی فراعنه» نامگذاری شده بود شاهد انتقال مومیایی های 18 پادشاه و 4 ملکه مصر به موزه مصر در قاهره بود.

این مومیایی ها که برخی از آن ها بیش از ۳,۵۰۰ سال قدمت دارند در کپسول های ویژه ای که با نیتروژن پر شده اند قرار داشته و روی  گهواره های خاصی برای ثبات داشتن حرکت داده شدند. هر یک از این مومیایی ها به شیوه باستانی مصری تزیین شده و در نهایت قرار است در موزه تازه تکمیل شده ملی تمدن مصر که در فاصله چهار مایلی خانه ابدی فراعنه مصر قرار دارد، جای بگیرند. سلیمه اکرام، مصرشناس، در این باره می گوید: «با انجام این کار به این شیوه، با شکوه و جزییات فراوان، مومیایی ها چیزی که شایستگی اش را دارند دریافت می کنند».

مراسم رژه طلایی فراعنه مصر با شلیک توپ آغاز شده و در طول رود نیل ادامه یافت. بیشتر مومیایی های این رژه به دوران پادشاهی نوباستانی مصر بوده که بین سال های ۱۵۳۹ تا ۱۰۷۵ پیش از میلاد مسیح بوده است. از پادشاهان مشهور این دوره مصر که مومیایی او نیز موجود است می توان به رامسس دوم به عنوان یکی از مشهورترین فراعنه مصر که دستور ساخت مجسمه های بزرگ را داد اشاره کرد. گفته می شود ملکه هتشپسوت نیز به عنوان تنها فرعون زن مصر باستان، سبیل قلابی داشته و بدین ترتیب موفق شد سنت قدیمی این کشور که در آن زنان تنها می توانستند نقش ملکه را داشته باشند بشکند.

این رژه بخشی از تلاش دولت مصر برای بازگشایی صنعت توریسم در این کشور است که بدنبال ناآرامی های سیاسی این کشور در سال ۲۰۱۱ و شیوع کرونا در یک سال اخیر، دچار رکود شده است.

بیشتر بخوانید: حقایقی خواندنی درباره زندگی شگفت انگیز مصریان باستان

منبع: thesun
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود