رکوردار بلندترین ناخن های جهان، ناخن های خود را پس از سی سال کوتاه کرد

رکوردار بلندترین ناخن های جهان، ناخن های خود را پس از سی سال کوتاه کرد

آیانا ویلیامز، زن آمریکایی رکورد دار بلندترین ناخن های جهان در کتاب گینس هفته گذشته رسما در آخرین مانیکور بزرگ خود با ناخن های بلندش خداحافظی کرد.

گفتنی است که پزشک متخصص پوست مسئول اینکار، پس از اندازه گیری نهایی بلندترین ناخن های جهان، از یک دستگاه الکتریکی چرخشی برای بریدن این ناخن های رکوددار استفاده کرد.

در نتیجه اندازه گیری نهایی مشخص شد که این زن، رکورد قبلی خودش را، با داشتن ناخن هایی به طول ۷۳۳.۵۵ سانتی متر، شکسته است. رکورد قبلی برای بلندترین ناخن های روی یک جفت دست برای همین زن و در سال ۲۰۱۸ میلادی ثبت شده بود.

بلندترین ناخن

این زن رکوردار، کوتاه کردن تلخ و شیرین ناخن هایش را برای نخستین بار از ابتدای دهه ۹۰ میلادی اینگونه توصیف میکند:

من از ناخن هایم برای چندین دهه نگهداری داری کرده ام، و الان برای یک زندگی جدید کاملا آماده هستم؛ میدانم که دلم برای آنها تنگ میشود اما وقت رفتنشان رسیده است.

آیانا ۲۸ سال از زندگی خود را به بلندکردن و نگهداری ناخن هایش اختصاص داده است به گونه ای که آنها به بخشی کلیدی از زندگی او تبدیل شده اند. به گفته این زن، وی از کودکی به ناخن و ناخنکاری علاقه زیادی داشته است و خاطرات بسیاری در یاد دارد که از مادرش خواسته است تا ناخن هایش را رنگ و رشد آنها را بررسی کند.

بلندترین ناخن

آیانا از همان کودکی به دنبال تحقق بخشیدن به رویای خود بود و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ برای ناخن های شگرفش مورد توجه قرار گرفت و به یکی از ستاره های رکوردشکن سال ۲۰۱۸ تبدیل گشت. در آن زمان این زن ناخن هایی به طول ۵۷۶.۴ سانتی متر داشت که وی را نیازمند دو شیشه لاک و حدود بیست ساعت مانیکور میساخت.

بلندترین ناخن

این اواخر مانیکور ناخن های انگشتان این زن به پروسه ای چندین روزه و نیازمند بیش از چهار شیشه لاک تبدیل شده بود. این ناخن های بلند وی را برای انجام فعالیت های روزانه ای نظیر ظرف شستن یا حتی مرتب کردن تخت خواب، با سختی های زیادی مواجه کرده بود. اما اکنون با کوتاه کردن آنها او قادر خواهد بود تا کارهای بسیار بیشتری را به آسانی انجام دهد.

برای همه ی حرکاتم لازم بود تا دقت زیادی را صرف کنم، بطوری که همیشه در ذهنم، خودم را به گونه ای برای حرکت بعدی ام آماده میکردم تا به خودم و یا ناخن هایم آسیبی نرسد. خیلی برای کوتاه کردن ناخن هایم هیجان دارم چون برای شروعی دوباره، به جلو نگاه میکنم.

لحظات نهایی پیش از کوتاه کردن ناخن ها، آیانا اذعان داشت که در طول این سال ها واکنش های متفاوت زیادی را نسبت به ناخن هایش میگرفته است اما اکثر آنها به خصوص عکس العمل های کودکان، مثبت و حمایت کننده بوده اند.

وی در این باره میگوید: ” بارها شده بود که بچه ها به سمت من می آمدند و از من میپرسیدند که آیا اینها ناخن های توست؟ من به آنها میگفتم که بله؛ تو چند سالت است؟؛ جواب میدادند هفت سال یا مثلا ده سال، من میگفتم حدس میزنی که ناخن های من چند سال داشته باشند؟ آنها ۲۸-۲۹ سال دارند و از تو خیلی بزرگ تر هستند.”

بلندترین ناخن

حالا با به پایان رسیدن عمر این ناخن ها، آنها به خاطره ای برای آیانا تبدیل شده و رکوردش میراثی از اوست برای بچه ها و نوه هایش.

این ناخن های رکوردار قرار است که در موزه ای در فلوریدا نگهداری شوند؛ اتفاقی بسیار خوشایند برای آیانا.

این فوق العاده است؛ انگار که یک مجسمه از من را میسازند اگرچه که فقط ناخن های من هستند، نمیتوانم صبر کنم تا آنها را داخل موزه ببینم، واقعا به آن فکر کنید شگفت آور است.

بلندترین ناخن

با وجود اینکه آیانا در اندازه گیری نهایی رکورد قبلی خودش را شکست، اما رکورد بلندترین ناخن های تاریخ متعلق به شخص دیگریست که از سال ۱۹۷۹ تا سال ۲۰۰۸ به نگهداری از ناخن هایش میپرداخته است.

بلندترین ناخن

آیانا پس از کوتاهی ناخن هایش از قصد خود برای بلند کردن دوباره آنها ولی نه به اندازه قبل میگوید؛ صرف نظر از رکوردش او ناخن هایش را به عنوان یکی از ابزار های موردعلاقه خود توصیف میکند و در پایان این گونه میگوید: “ناخن ها من را نمیسازند، من هستم که آنها را می سازم.”

 

یک نظر

ورود

  • اعظم فروردین ۲۳, ۱۴۰۰

    من که حالم بهم خورد ازدیدنش