تازه‌ترین اخبار از علل اتفاقات رخ داده در تاسیسات هسته‌ای نطنز

تازه‌ترین اخبار از علل اتفاقات رخ داده در تاسیسات هسته‌ای نطنز

روز گذشته حادثه‌هایی در تاسیسات هسته‌ای نطنز رخ داد که با واکنش‌ها و شایعات زیادی همراه بود. اولین بار بهروز کمالوندی در بامداد روز یکشنبه ۲۲ فروردین از وقوع حادثه‌ای در نطنز خبر داد. علت‌های زیادی برای این اتفاق از سوی مقامات ایرانی و خبرگزاری‌های خارجی و داخلی مطرح شده است. ابتدا چند رسانه متعلق به رژیم غاصب صهیونیستی این اتفاق را حمله سایبری اسرائیل به تاسیسات نطنز اعلام کردند و اقرار کردند که اسرائیل پشت این حمله‌ها بوده است.

نطنز

معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران یعنی بهروز کمالوندی در روز گذشته با اشاره به وقوع «حادثه» در بخشی از شبکه برق تاسیسات هسته‌ای نطنز اعلام کرد که این حادثه هیچگونه تلفات جانی، صدمات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است.

نطنز

شبکه کان ۱۱، کانال ۱۲ و روزنامه جروزالم پست که هر سه متعلق به رژیم صهیونیستی هستند به اتفاق عامل این حادثه را حملات سایبری اسرائیل به شبکه برق تاسیسات هسته‌ای نطنز و قطع برق تمامی این واحدها اعلام کرده‌اند. همچنین آلون بن دیوید، یکی از ژورنالیست‌های امنیتی رژیم غاصب اسرائیل مدعی شد حمله سایبری در نطنز به وسیله مواد منفجره دفن شده بوده نه حمله سایبری و امکان غنی سازی در این مجتمع برای مدتی متوقف خواهد شد که البته این مورد توسط مسئولین مربوطه در ایران رد شد و گفته می‌شود در روند کار تاسیسات نطنز اخلالی ایجاد نشده مثل همیشه در حال کار کردن است.

نطنز

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته در واکنش به حادثه رخ داده در بخشی از شبکه توزیع برق در نطنز گفت: «اقدامات علیه مرکز غنی سازی نطنز، نشان دهنده شکست مخالفین پیشرفت‌های کشور ایران است و برای جلوگیری از توسعه توسعه صنعت هسته‌ای و مذاکرات برای رفع تحریم‌های ظالمانه است. او افزود: «جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه، تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین‌المللی و آژانس بین المللی اتمی با با این تروریسم هسته‌ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان و آمران محفوظ می‌دارد.»

نطنز

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین اضافه کرد: «برای ناکام گذاشتن اهداف آمران این حرکت تروریستی، جمهوری اسلامی ایران با جدیت گسترش فناوری هسته‌ای از یک سو و گسترش برای رفع تحریم‌های ظالمانه از سوی دیگر ادامه خواهد داد.»

نطنز

سخنگوی وزارت خارجه نیز نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد. خطیب زاده نسبت به رژیم اسرائیل گفت: «پاسخ نطنز انتقام از رژیم صهیونیستی خواهد بود و این رژیم نمی‌تواند بازی را عوض کرده و از جیب مردم هزینه کند. اهداف این رژیم روشن است و بر نخبگان و اهل خرد ایران نیز پوشیده نیست. خطیب زاده همچنین در رابطه با گزارش منتشر شده از نیویورک تایمز مبنی بر خرابی شدید و از سر گیری غنی سازی پس از ۹ در تاسیسات نطنز گفت: «هر آن چه در نطنز بود سانتریفیوژهای نسل اولی بود که نسبت به آنچه در حال حاضر داریم بسیار ابتدایی بودند. آنچه که در نطنز اتفاق افتاد نمی‌تواند دانش ما بومی را به عقب براند.»

نطنز

وی افزود: «خوشحالم که هیچ آسیب انسانی یا محیط زیستی وجود نداشته است، اما باید این را در نظر گرفت که این اتفاق قطعا می‌توانست به فاجعه‌ای بینجامد که از ذات این رژیم گردنکش دور نبود. رژیم اشغالگر قدس با این اقدام تلاش کرد تا انتقام صبر و رفتار پر از حکمت مردم ایران را بگیرد. پاسخ ایران، انتقام از این رژیم در زمان و مکان خودش است.»

بیشتر بخوانید:

جزییات ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته ای در آبسرد دماوند

مطالب مرتبط
۴ نظر

ورود

  • مجتبی فروردین ۲۳, ۱۴۰۰

    عزیزان همیشه در برابر بقیه سینه سپر می کنن ولی نوبت که به اسرئیل میشه فقط محکوم میکنن
    داستان چیه!!!

  • azad فروردین ۲۳, ۱۴۰۰

    در بند ۵ برجام آمده که اگر می‌خواهید همین فعالیت علمی و تحقیق و توسعه را راجع به فلان موضع علمی داشته باشید، صرفاً‌ باید آن را در نطنز انجام دهید. درواقع آن‌ها می‌گویند این کار را بکنید تا اگر خواستیم، بتوانیم در آن اخلال ایجاد کنیم! اگر در جا‌های مختلف تحقیق و توسعه علمی داشته باشید، کار من سخت می‌شود و نمی توانم قوای تروریستی خود را به همه جا بفرستم. ایران این فعالیت‌ها را صرفاً در تأسیسات نطنز انجام دهد تا وقتی که این فعالیت‌ها در یک جا متمرکز شد، عناصر خرابکار خودش را می‌فرستد و در آن‌جا خرابکاری صورت می‌دهند. دیدید که چند وقت پیش این اقدام را انجام دادند.

    • hadi فروردین ۲۴, ۱۴۰۰

      ایران میتونه خیلی راحت پنهانی در جایی دیگه در زیر زمین یا دل کوهها فعالیت های هسته یی رو ادامه بده و کسی هم خبردار نشه. حالا چون گفتن فقط نطنز، یعنی جای دیگه نمیشه؟ خیلی هوش بالایی نمیخواد فکر کردن درباره این مساله!

  • امیر فروردین ۲۳, ۱۴۰۰

    ر…ن آبم قطه ?