واکینگ دد: تمام آنچه در فصل آخر در مورد نیگان فاش شد

واکینگ دد: تمام آنچه در فصل آخر در مورد نیگان فاش شد

اپیزود پایانی فصل دهم از سریال واکینگ دد تماما روی نیگان تمرکز داشت و در نهایت هم ماجرای این کاراکتر را بازگو کرد که کاربران مدتها منتظرش بودند. البته علاقمندان به کتابهای کمیک از همان ابتدا می دانستند که نیگان چه گذشته ای داشته است و اصلا کیست اما سریال های تلویزیونی همیشه هم مطابق با نسخه کمیک خود نیستند. برای مثال کاراکترهایی که در کتاب کمیک مرده بودند در سریال زنده ماندند. در هر حال اپیزود پایانی واکینگ دد ناگفته های زیادی در مورد نیگان داشت که در ادامه برخی از مهمترین شان را با شما در میان می گذاریم.

توجه این مطلب حاوی اسپویل است.

۱۰- او از کارش اخراج شده بود

نیگان در واکینگ دد

طرفداران این کاراکتر می دانند که او قبل از پایان دنیا و ماجراهای سریال مربی ورزش در یکی از دبیرستان های آمریکا بود و به شدت عاشق بچه ها بود و دوست داشت از آنها محافظت کند، نمونه اش هم نجات جان جودیث در ادامه داستان. اما آنچه نمی دانستید این است که درست قبل از تسلط مرده ها بر دنیا نیگان از شغلش اخراج می شود.

در واقع درست زمانی که نیگان خبرهای بسیار بدی نظیر پایان یافتن دنیا و تشخیص بیماری همسرش را دریافت کرد میان یک دوراهی بزرگ گیر کرد اینکه بین کارش و رفتن به دادگاه برای پاسخگویی به اتهاماتش یکی را انتخاب نماید.

۹- نیگان در کافه ای با چند نفر دیگر دعوای سختی داشت

نیگان در واکینگ دد

علت اخراج نیگان از شغلش این بود که در کافه ای با دو مرد که پدر شاگردانش بودند دست به یقه شده بود و طبیعی بود که بعد از شنیده شدن این خبر توسط مدیر مدرسه او دیگر نمی توانست در آنجا کار کند. نکته جالب اما علت این درگیری فیزیکی بود. ماجرا از این قرار است که لوسیل همسر نیگان مشغول گوش دادن به موزیک دلخواهش بود و آن دو مرد با سر و صدای زیاد برایشان مزاحمت ایجاد کردند. وقتی نیگان از آنها خواست که ساکت باشند و ۵۰ سنت دیگر برای بازپخش موزیک دلخواه همسرش به دی جی بدهند درگیری لفظی بین آنها بالا گرفت.

۸- نیگان به همسرش خیانت می کرد

نیگان در واکینگ دد

خوانندگان کتاب کمیک واکینگ دد یا مردگان متحرک نه تنها می دانستند که نیگان به همسرش که به سرطان مبتلا بود خیانت می کرد بلکه این خیانت بسیار طولانی بود. در واقع درست در روزی که لوسی از زبان دکتر ماجرای ابتلایش به سرطان را می شنود از خانمی که رفتاری دوستانه داشته درخواست میکند او را به منزل برساند و شماره او را در گوشی خود ذخیره می کند و همین مسیر را برای خیانت نیگان به او هموار می کند.

۷- لوسیل خودکشی می کند

نیگان در واکینگ دد

هواداران سریال مردگان متحرک در طول داستان می دانستند که لوسیل همسر نیگان میدانستند که او احتمالا از سرطان مرده است اما ماجرا این نبود و زمانی که نیگان برای پیدا کردن داروهای لوسیل عازم سفر می شود او تصمیم می گیرد جان خود را بگیرد و برای همین بعد از مصرف مقدار زیادی قرص خود را به تخت می بندد و یک کیسه پلاستیکی را روی سرش می کشد. او یادداشتی هم از خود بر جای گذاشت و از نیگان و هرکسی که پیدایش میکند درخواست کرده بود که او را به حال خودش رها نکند.

۶- لائورا احتمالا اولین دنباله رو نیگان بوده است

نیگان در واکینگ دد

لائورا دختر مرد مهربانی بود که به داروهای مورد نیاز لوسیل دسترسی داشت و پدر او در ماجرای سریال هدف یک گروه سارق قرار می گیرد که تلاش می کنند داروهایش را به سرقت ببرند.

وقتی نیگان تلاش کرد داروها را از چنگال این افراد در بیاورد با همان پتک محبوبش که در نهایت نصیب خود او می شود ضربه ای به سرش می خورد و نقش زمین می شود. در نهایت که نیگان رهبر ناجی ها می شود لائورا را به عنوان یکی از اعضای ارشد خود که بیشتر از همه مورد اعتمادش هم هست انتخاب می کند و در نتیجه گفته می شود که لائورا احتمالا اولین پیرو نیگان بوده است.

۵- نیگان کت چرمی خود را قبل از پایان دنیا خریده بود

اغلب چیزهایی که کاراکترهای واکینگ دد با خود دارند آیتم هایی هستند که آنها از اجساد مردگان یا در خانه های خالی به دست آورده اند اما در اپیزود پایانی مشخص می شود که نیگان کت چرمی مشهور خود را پیش از پایان یافتن دنیا خریداری کرده است.

جالب است بدانید که نیگان و لوسیل سر این کت دعوای سختی هم داشتند چراکه نیگان بعد از بیکار شدنش آن را با پرداخت ۶۰۰ دلار خریداری می کند. اما بعد از آنکه مشخص می شود دنیا به پایان رسیده است لوسیل تصمیم می گیرد این کت را در اتاق زیرشیروانی پنهان کند تا بعد از بازگشت زندگی به روال عادی آن را به همسرش هدیه دهد.

۴- لوسیل بی پروا و خشن بود

نیگان در واکینگ دد

لوسیل همیشه طوری رفتار می کرد که انگار زنی ضعیف و ناتوان است که در حقش ظلم شده اما در واقعیت تصور می شود که او به رهبری حتی بهتر از نیگان بدل می شد. او کاملا خشن و بی پروا بود و در یکی از صحنه ها وقتی نیگان به سختی تلاش می کرد تا یکی از مرده ها را از بین ببرد همسرش لوسیل بدون هیچ ترس و تعللی یه تیر در سر مرده خالی می کند بدون آنکه حتی پلک بزند.

۳- وقتی نیگان در تلاش برای پیدا کردن داروهای شیمی درمانی لوسیل بود در دام آدم های بد افتاد

بعد از آنکه نیگان داروهای لوسیل را در یخچال خاموش می گذارد و باعث خرابی شان می شود تصمیم می گیرد که به دنبال داروها به اطراف برود و درآنها بود که لائورا و پدرش را ملاقات می کند. در همین زمان هم آدم رباها او را می دزدند و مجبورش می کنند که محل داروها را لو بدهد.

۲- نیگان همیشه برای خود حد و مرز داشت

نیگان در واکینگ دد

درست است که ابتدا از نیگان شخصیت بدی تصویر می شود اما در واقعیت او کسی است که قبل از پایان یافتن دنیا برای خود حد و مرز داشت و روحیه اش هم لطیف تر بود تا اینکه ماجراهای بیماری همسرش و پایان دنیا رخ می دهد. البته که او قبل از این ماجراها هم خطاهایی داشت؛ دعواهایش در کافه یا خیانت به همسرش همگی از جمله این خطاها هستند که بعد از پایان دنیا شکل پررنگ تری به خود گرفتند.

۱- نیگان کاملا متحول می شود

نیگان در واکینگ دد

۱- بسیاری از تیزرهای پخش شده از این سریال اینطور نشان می داد که گویی قرار است شخصیت سابق نیگان دوباره شکل بگیرد اما دقیقا عکس آن رخ داد. او بعد از آنکه به گذشته اش فکر کرد و ناامیدانه به دنبال پتک خود گشت تصمیم گرفت با همه آنها خداحافظی کند و به زندگی اش ادامه دهد.

بعد از آنکه سر و کله نیگان دوباره در الکساندریا پیدا شد کارول اینطور تصور کرد که او ممکن است دوباره همان شخصیت شرور را پیدا کند اما تصمیم گرفت نیگان را از الکساندریا دور کند تا مگی نتواند او را بکشد و در نهایت هم طرفداران نیگان با شخصیتی کاملا متفاوت از او روبرو شدند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود