با جدیدترین ماشین الکتریکی لوکس مرسدس بنز آشنا شوید

با جدیدترین ماشین الکتریکی لوکس مرسدس بنز آشنا شوید

شرکت مرسدس بزرگترین و لوکس‌ترین ماشین الکتریکی‌اش را معرفی کرد. نام این ماشین Mercedes EQS بوده و مدل باتری‌دار و معادل سدان Mercedes S-Class است که پرچم‌دار این برند محسوب می‌شود.

مرسدس EQS

مشابه کلاس اس، EQS نیز جا دار و راحت طراحی شده است. این ماشین الکتریکی بدون نیاز به موتور بزرگ، دارای کاپوتی شیب‌دار بوده که باعث یادآوری طراحی‌های خودروها در دهه ۱۹۹۰ شده است. پشت این ماشین هم طراحی زاویه‌دار و مخروطی شکلی دارد. و این باعث شده تا EQS از نظر آیرودینامیکی یکی از کارآمدترین ماشین‌های مرسدس به حساب بیاید.

مرسدس EQS

طبق تست‌های گرفته شده، این ماشین توانایی طی مسافتی به اندازه ۸۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ دارد. شبیه به کلاس EQS ،S پیشرفته‌ترین امکانات و آپشن‌های ماشین‌های مرسدس را داراست. برای مثال درها به شکل خودکار و مانند ماشین‌های تسلا کار می‌کنند، هنگامی که راننده به ماشین نزدیک می‌شود درب ماشین باز شده و وقتی راننده پا روی ترمز می‌گذارد درها به طور خودکار بسته می‌شوند.

مرسدس EQS

داخل این ماشین دو پنل با صفحه لمسی قرار دارد که یکی از آن‌ها در مقابل صندلی شاگرد قرار گرفته است. برای آن‌هایی که ظاهر سنتی ماشین را ترجیح می‌دهند، EQS در مدلی با یک پنل لمسی مستطیل شکل وجود خواهد داشت که بقیه داشبورد با چوب، چرم یا مواد دیگر پوشیده شده است.

مرسدس EQS

EQS یک ویژگی منحصربه‌فردی به نام Power Nap نیز دارد که به رانندگان کمک می‌کند در هنگام استراحت کمی بخوابند. این حالت، به طور اتوماتیک صندلی راننده را در عقب برده و در حالت استراحت قرار می‌دهد. شیشه‌ها و سان روف را می‌بندد تا نور راننده را اذیت نکند. نور و دمای داخلی ماشین نیز به شکلی آرامبخش تنظیم می‌شود. صداهای آرام از اسپیکرها پخش شده و تصاویر آسمان شب پرستاره روی صفحه داشبورد ظاهر می‌شود. پس از مدت خاصی که راننده استراحت کرد، ماشین روال برگشتن به حالت عادی را آغاز کرده و صندلی را به حالت قبلش باز می‌گرداند.

مرسدس EQS

مدل EQS همچنین یک آپشن دیگر از سری S را به همراه دارد که آن فرمان چهار چرخ است. در سرعت‌های پایین چرخ‌های عقب اندکی به سمت خلاف جهت چرخ‌های جلویی حرکت می‌کنند. چرخ‌ها در سرعت‌های بالاتر به حالت عادی و در راستای چرخ‌های جلویی باز می‌گردند.

مرسدس برای این ماشین هنوز قیمتی را مشخص نکرده است اما انتظار می‌رود این ماشین قیمتی برابر ۱۰۰ هزار دلار داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

اولین ماشین پرنده جهان با سرعت ۱۶۰ کیلومتر و ارتفاع پرواز ۱۰,۰۰۰ فوتی

مجری برنامه Top Gear رکورد سرعت با ون الکتریکی بستنی فروشی را شکست + ویدیو

منبع: cnn
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود