اینشتین دیجیتالی با هوش مصنوعی شما را شگفت زده خواهد کرد

اینشتین دیجیتالی با هوش مصنوعی شما را شگفت زده خواهد کرد

یک پلتفرم انسان دیجیتالی توانسته است با بازآفرینی صدا و تصویر اینشتین، این فیزیکدان فقید را مجدداً به زندگی بازگرداند. اینشتین دیجیتالی با لهجه آلمانی و با لحنی آرام و دوستانه صحبت می‌کند و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که حتی شوخ طبعی خاص اینشتین را در آن می‌بینیم.

کاربران می‌توانند در آزمون‌های روزانه شرکت کنند و از اینشتین دیجیتالی که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود، سؤالاتی در مورد علم، زندگی و کارهای فیزیکدان مشهور بپرسند.

اینشتین برای خدماتش در علم فیزیک و مخصوصاً تئوری نسبیت مشهور است. تئوری نسبیت دید افراد را درباره فضا-زمان، گرانش و هستی به طرز چشمگیری تغییر داد.

این نوآوری محصول شرکت UneeQ (یک شرکت مستقر در نیوزیلند و تگزاس که در حوزه انسان‌های دیجیتالی تخصص دارد) است و همزمان با یک صدمین سالگرد جایزه نوبل اینشتین در فیزیک عرضه شده است.اینشتین دیجیتالی می‌تواند با استفاده از آزمون‌های روزانه خود، دانش شما را درباره موضوعات مختلف بسنجد؛ یا اینکه افراد می‌توانند یک گفتگوی صمیمی و دوستانه پیرامون زندگی کاری و پژوهش‌های وی داشته باشند.

اینشتین دیجیتالی

وقتی از اینشتین دیجیتالی درباره احتمال سفر در زمان در آینده پرسیده شد، پاسخ داد: «از لحاظ تئوری بله. روزی نحوه سفر در زمان را متوجه خواهیم شد. هرچند به یک ماشین زمان به اندازه خورشید برای این کار نیاز است، بنابراین فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها این اتفاق رخ دهد.»

اگرچه این فناوری سرگرم‌کننده است، UneeQ بر این باور است که می‌توان از آن برای به ارمغان آوردن چهره‌ای دوستانه و صمیمی برای افرادی که از انزوا و تنهایی ناشی از کرونا در یک سال گذشته آسیب دیده‌اند، استفاده کرد.

دنی تامست، مدیرعامل UneeQ گفت: «سلامت روان و داشتن هم صحبت یکی از دغدغه‌های دیرینه جامعه ما است که با همه‌گیری کووید ۱۹ اهمیت آن‌ها بیش از پیش احساس می‌شود. یکی از آرمان‌های اصلی شرکت ما فناوری برای اهداف مثبت است و ما مرتباً در حال تلاش برای یافتن ایده‌های خلاقانه در راستای تحقق این آرمان هستیم.

اینشتین دیجیتالی، بخشی از سری جدید Companion ما است که می‌تواند همچون دیگر انسان‌های دیجیتالی با افراد ارتباط واقعی برقرار کند. اینشتین دیجیتالی برای نیل به این هدف در تعاملات روزمره از مکالمات مختلف، حالت‌های انسانی و واکنش‌های احساسی استفاده می‌کند. ما امیدوارم که از این طریق بتوانیم در زندگی انسان‌ها تفاوت ایجاد کنیم».

عملکرد سایر شرکت ها در این حوزه

اینشتین دیجیتالی

پلتفرم‌های انسان دیجیتالی هم‌زمان با پیشرفته‌تر و قوی‌تر شدن هوش مصنوعی، در حال ایجاد انقلابی در دنیای فناوری هستند و چندین شرکت نیز در حال کار کردن بر روی نسخه‌های مختلف خود هستند.

Epic Games، سازنده بازی فورتنایت (Fortnite) نیز پیش نمایشی از ابزار مبتنی بر مرورگر وب خود را عرضه کرد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد انسان‌های دیجیتالی خلق کنند. برنامه MetaHuman Creator که از موتور Unreal Engine این شرکت استفاده می‌کند، قادر است مدل‌های مو، انواع گوش، رنگ لب و … را در اختیار کاربران قرار دهد تا در کمتر از یک ساعت بتوانند آن‌ها را در یک شخصیت سه‌بعدی که می‌تواند همانند انسان حرف بزند و حرکت کند، قرار دهند.

سایت نسب‌شناسی MyHeritage نیز جدیداً از یک ابزار آنلاین جدید رونمایی کرده است که می‌تواند تصاویر قدیمی اعضای فوت‌شده یک خانواده را به نسخه‌های متحرک تبدیل کند.

این فناوری دیپ فیک رایگان که Deep Nostalgia نامیده می‌شود، می‌تواند نسخه متحرک هر فرد حاضر در تصویر را با کیفیتی مثال‌زدنی به شما ارائه دهد. از جمله چهره‌های معروفی که با استفاده از این فناوری مجدداً به زندگی بازگشته‌اند می‌توان ملکه ویکتوریا، مارک تواین و فلورنس نایتینگیل را نام برد.

منبع: Daily Mail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • ناشناس اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰

    سلام خیلی جالبه چطور میشه بهش دسترسی داشت؟
    امکانش هست که ما هم بتونیم باهاش صحبت کنیم؟
    لطفاً جواب بدین ممنون?