اولین عکس دو نفره ساره بیات و همسرش؛ علیرضا افکاری کیست؟

اولین عکس دو نفره ساره بیات و همسرش؛ علیرضا افکاری کیست؟

روز گذشته ساره بیات هنرپیشه مشهور کشورمان اولین عکس دو نفره خود با علیرضا افکاری را منتشر کرد. اردیبهشت ماه بود که علیرضا افکاری ، آهنگساز مطرح ایرانی رسماً از ازدواج خود با ساره بیات ، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون خبر داد. در این مطلب بیوگرافی علیرضا افکاری همسر ساره بیات را خواهید خواند.

اولین عکس دو نفره ساره بیات و همسرش

افکاری سوم اردیبهشت ماه در اینستاگرام خود با انتشار متنی که با ویدئویی از ساره بیات همراه بود، این خبر را اعلام کرد.

او در این پست نوشت:

همسرم…

بانوی زیبای من…

در تمام سالهای گذشته زندگی مشترکمان،سالهایی که در کنارت زیستم،شد ماحصل آثاری که بر دل مخاطبین خوش نشست.

برای تاثیر حضور سالیانت در خلق این آثار و زندگیم،،،

برای داشتنت،،،

برای بودنِ همیشگیت،در کنارم،،،،

و عشقی که هردم به زندگیم رنگی بدیع میبخشد،

باشد تا همواره در فراز و نشیب دوران، در عشق غوطه ور باشیم و جاودان.

و این قطعه خاطراتِ مشترکمان،که همچون قطعات دیگرم تقدیم به چشمهای مهربان تو بوده و هست.

ویدئوی همراه این متن تصویری از ساره بیات بود که یک قطعه موسیقی روی آن قرار گرفته بود، آهنگی به خوانندگی علیرضا قربانی و آهنگسازی علیرضا افکاری. این اثر یکی از قطعات سریال «هم گناه» بود که به نام «خنده هایت باز از این فاصله مرا کشت» معروف شده است. تیتراژ پایانی فصل های اول و دوم سریال هم گناه که در سال های ۹۸ و ۹۹ در شبکه نمایش خانگی پخش شد و همینطور تعدادی از قطعات موسیقی متن این سریال، از ساخته های علیرضا افکاری بودند.

پست علیرضا افکاری با کامنت تبریک تعدادی زیادی از چهره های مشهور ایرانی همراه شد، از رضا یزدانی، احسان خواجه امیری و سینا سرلک گرفته تا مهناز افشار، محمدرضا غفاری، علی اوجی، کوروش تهامی و همینطور رضا قوچان نژاد، فوتبالیست مشهور که همسر خواهر ساره بیات، سروین بیات است. ساره بیات خود نیز با کامنتی به پست همسرش واکنش نشان داد.

ساره بیات متولد ۱۳۵۸ در مشهد، فارغ التحصیل رشته صنایع دستی گرایش فرش و دارای مدرک بازیگری از مؤسسه کارنامه است. او بازیگری را در سال ۷۹ با بازی در تئاتر آغاز کرد و در سال ۸۴ با نقش آفرینی در سریال یک مشت پر عقاب به کارگردانی اصغر هاشمی برای اولین بار جلوی دوربین رفت. بیات در سال ۸۹ با بازی در فیلم سینمایی مقلد شیطان ساخته ی افشین صادقی وارد سینما شد. وی تاکنون در فیلم ها و سریال های زیادی نقش آفرینی کرده و چند جایزه نیز در کارنامه ی هنری خود دارد. نقش آفرینی های ساره بیات در فیلم های جدایی نادر از سیمین، فصل فراموشی فریبا، زرد و سریال عاشقانه چندین جایزه از جشنواره های خارجی و داخلی برای وی به ارمغان آورد. او در سال ۹۰ خرس نقره‌ ای بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین را به طور مشترک با لیلا حاتمی، سارینا فرهادی و کیمیا حسینی، برای بازی اش در فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته ی اصغر فرهادی دریافت کرد. ساره بیات از اعضای هیأت داوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بود که در سال ۹۹ برگزار شد.

سال گذشته بود که منوچهر هادی، کارگردان سریال دل که ساره بیات یکی از نقش های اصلی آن را برعهده داشت، از ازدواج این بازیگر زن خبر داد. هادی در مصاحبه ای در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره ی مناسب نبودن ساره بیات برای بازی در نقش یک عروس گفت در سریال هم تأکیدی بر جوان بودن نقش ساره بیات نشده و ضمناً خود او نیز در شرف ازدواج است. با این حال خبری از ازدواج ساره بیات نشد تا آنکه در نخستتین روزهای اردیبهشت ماه سال جاری علیرضا افکاری رسماً خبر ازدواج خود با این بازیگر مشهور را اعلام کرد.

علیرضا افکاری متولد ۱۳۵۶ در اصفهان است. او تاکنون با خوانندگان سرشناس زیادی از جمله احسان خواجه امیری، مهدی یراحی، رضا یزدانی سینا سرلک، علی زند وکیلی، علیرضا عصار و حجت اشرف زاده همکاری داشته است.

او سابقه ی همکاری با تعدادی از خوانندگان مشهور ایرانی ساکن آمریکا از جمله گوگوش، داریوش اقبالی و ابراهیم حامدی معروف به ابی را نیز دارد، همکاری که دردسرهای زیادی برای این آهنگساز به دنبال داشت و باعث ممنوع الکاری چندین ساله ی وی شد.

افکاری در سال ۸۹ در آلبوم «دنیای این روزای من» با داریوش اقبالی همکاری داشت. در این آلبوم قطعه ای به نام «سلول بی‌ مرز» بود که رنگ و بوی سیاسی-اجتماعی داشت. افکاری آهنگسازی ۳ قطعه از آلبوم سال ۹۱ گوگوش به نام «اعجاز» را هم برعهده داشت.

در سال ۹۱ پلیس امنیت اجتماعی نیروی انتظامی از دستگیری ۵ ترانه‌ سرا و آهنگساز  به اتهام همکاری با خواننده‌ های موسوم به «لس آنجلسی» خبر داد. گرچه جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نشد اما گمان می رفت علیرضا افکاری یکی از بازداشت شدگان باشد.

ابراهیم حامدی معروف به ابی نیز در سال ۹۳ پس از انتشار آلبوم «جان جوانی» خود از دستگیری مجدد علیرضا افکاری خبر داد. او در اینباره گفت: «همه چیز آماده بود. قرار شد علیرضا افکاری آهنگ ها را در ایران تنظیم کند و بعد من روی آن ها بخوانم، ولی به مجرد بازگشت به ایران عوامل کار را دستگیر کردند و خود به خود جلوی آثار گرفته شد، چون فایل همه ی آهنگ ها و ترانه ها را هم بردند.»

ممنوع الکاری افکاری تا چندین سال ادامه یافت و او گرچه در این مدت در عرصه ی آهنگسازی فعالیت داشت اما از انتشار رسمی نام وی در پروژه هایی که با آن ها همکاری داشت ممانعت به عمل می آمد.

افکاری سابقه ی آهنگسازی برای چندین فیلم سینمایی از جمله تی تی ساخته ی آیدا پناهنده و زیر سقف دودی ساخته ی پوران درخشنده و همینطور سریال هایی همچون آقازاده ساخته ی بهرنگ توفیقی و هم گناه ساخته ی مصطفی کیایی را دارد.

از علیرضا افکاری یک آلبوم بی کلام به نام «ریشه ها» نیز به طور رسمی در اروپا منتشر شده است.

این آهنگساز در سال ها ۹۱، ۹۳، ۹۶ و ۹۷ موفق به دریافت تندیس طلایی بهترین آهنگساز از جشنواره موسیقی ما شد.

مطالب مرتبط
۸ نظر

ورود

  • شایان اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰

    ظاهرا تو چهل سالگی ازدواج کرده باطنا از ۲۰ سالگی متاهله اینجوری ک این نوشته تو این سالها

    • Zahra اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰

      ای بابا همون گلزار بیشتر بهش میومد افکاری که خودش دختر بزرگ داره. اه ☹️?

  • Zahra اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰

    ای بابا همون گلزار بیشتر بهش میومد افکاری که خودش دختر بزرگ داره. اه ☹️?

  • علیرضا ناطقی اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰

    سلام خواهشاً درپراکندن توسعه فرهنگ نمایاندن چهره وظاهرخود به دیگران تلاش نکنید واگرقراره جوانان ما عبرت بگیرند از هنرمندان واقعی برایشان بنویسید وخبر بفرستید نه از هنرمند نماها که متاسفانه این روزها بازارشان هم داغ شده بخاطر نبود تفکر درزمینه انسان شناسی و…

    • سید اکبر یدالله پور اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰

      بلی من هم موافق هستم . باید اینترنت را از دست جوانان بگیریم زیرا آگاهی آن ها باعث نابودی ما در آینده ای نزدیک خواهد شد . باید صدای آن را خاموش کنیم زیرا دید جهان نسبت به حاکمیت ما تغییر میدهد . ببخشید طولانی شد

    • شهرام تیر ۲, ۱۴۰۰

      لابد هنرمند واقعی منظورت امثال میثم مطیعی و حامد زمانی هستند. اینها از نظر مردم مطرب دربارند نه هنرمند.

  • علیرضا ناطقی اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰

    سلام اگرتکراری است عذرخواهی می کنم دلم زین قضیه خون است

  • زهرا اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰

    این خبر روزمو رو خراب کرده بود