چرا زنان از مردان عبوس خوششان می‌‎آید؟

چرا زنان از مردان عبوس خوششان می‌‎آید؟

شما یک مردی را می‌بینید که صورت برافروخته و در فکر فرو رفته‌ای دارد و بلافاصله متوجه می‌شوید که در مورد او حس خاص و مرموزی را دارید. حتی علم هم می‌گوید که مردانی که همیشه خنده بر لب دارند کمتر از بقیه مردان جذابیت دارند. اکنون زمان آن است که بفهمیم چرا این اتفاق رخ می‌دهد.

مردان و زنان مفهوم جذابیت را به طور متفاوتی درک می‌کنند

مردان و زنان در رتبه‌بندی جذابیت فیزیکی با هم تفاوت‌هایی را دارند. محققان عبارات غیر کلامی را بررسی کرده و در پی آن نتیجه گرفتند که مردان خندان جذابیت کمتری را نسبت به مردی که حس غرور یا حتی شرم دارد نشان می‌دهند. پاسخ یک زن به خنده با پاسخ یک مرد می‌تواند متفاوت باشد. در یک تحقیقی که از ۱۰۰۰ مرد انجام گرفت مشخص شد که مردان زنی که لبخند می‌زند را بیشتر می‌پسندند. اوضاع این تحقیق در قسمت زنان متفاوت بود و زنان وقتی به ویژگی‌های مرد ایده‌آلشان فکر می‌کنند اولین فکر آن‌ها انتخاب پسری است که قدرتمند و عبوس به نظر می‌رسد.

زنان پسران بد را به دلایل تکاملی و فرهنگی بیشتر ترجیح می‌دهند 

قدرت جذابیت در طی قرن‌ها تغییراتی را داشته و تکامل و جنبه‌های فرهنگی بر روی آن اثر گذاشتند. نظریه‌ها حاکی از آن است که زنان بیشتر جذب مردانی می‌شوند که از خود غرور نشان می‌دهند، زیرا این کار آن‌ها حاکی از منزلت و توانایی تامین زندگی شریک زندگیشان است. طبق تحقیقات انجام شده، اصطلاح غرور، یک ویژگی جسمانی در مردان به حساب می‌آید و عضلانی بودن یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های فیزیکی برای زن‌هاست.

همچنین برخی از هنجارهای جنسیتی و فرهنگی – اجتماعی می‌توانند بر جذابیت تاثیر بگذارند. لبخند زدن می‌تواند نشان از عدم تسلط باشد. یک زن با لبخند را می‌تواند مطیع و آسیب‌پذیر تلقی کرد در حالی که یک مرد ساکت می‌تواند قوی شناخته شود. جالب است بدانید که شرم می‌تواند برای هر دو جنس جذاب بنظر برسد.

همچنین مردان با صفات تاریک شخصیتی می‌‌توانند خود را بهتر نشان دهند و عملکرد بهتری داشته باشند. خصوصیاتی مانند خودشیفتگی می‌تواند با مزایای سلامتی جسمی و روانی در مردان همراه باشد.

منبع: brightside
یک نظر

ورود

  • سام اردیبهشت ۹, ۱۴۰۰

    دیگه مردی پیدا نمیشه، مردونگی مرده، مردونگی ربطی به جنسیت نداره البته ولی دستکم در ایران نه مردی مونده نه مردونگی