سرقت سهمیه واکسن کرونا پاکبانان این بار در شهرداری تهران

سرقت سهمیه واکسن کرونا پاکبانان این بار در شهرداری تهران

هنوز مدت زیادی از ماجرای استفاده ی غیرمجاز از سهمیه ی واکسن کرونای پاکبانان در شهرداری چند شهر مختلف از جمله آبادان، اهواز و علی آباد کتول نگذشته که این بار خبر وقوع این سوء استفاده در شهرداری پایتخت به گوش می رسد.

انتشار خبر سوء استفاده از سهمیه ی واکسن پاکبانان از سوی شهرداری و اعضای شورای این شهرها در فروردین ماه امسال واکنش های منفی زیادی را به دنبال داشت.

به گفته ی مسئولین، در این شهرها تعدادی از مدیران و کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر با جای دادن نام خود در فهرست دریافت کنندگان واکسن دست به این سوء استفاده زده بودند.

در این میان خبرهایی هم از دریافت خارج از نوبت واکسن در گلستان به گوش رسید.

پس از ماجرای دریافت غیرمجاز واکسن کرونا در شهرداری چند شهر اهالی رسانه به سراغ مدیران شهرداری تهران رفتند اما آن ها وقوع این تخلف در شهرداری پایتخت را رد کردند. حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم، وابسته به شهرداری تهران در مصاحبه ای گفت تاکنون حتی یک مورد تزریق غیرمجاز واکسن کرونا در میان مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تهران گزارش نشده است.

با این حال، هنوز چند روزی از اظهارات مدیرعامل شرکت شهر سالم نگذشته بود که خبر سرقت سهمیه واکسن کرونا در شهرداری تهران منتشر شد. گفته شد برخی کارکنان زن و مرد شهرداری یکی از مناطق تهران با معرفی خود به عنوان پاکبان، در فهرست دریافت واکسن قرار گرفتند، و این در حالی است که هیچ پاکبان زنی در پایتخت وجود ندارد.

یکی از مسئولان شهرداری تهران مدعی شد بخشی از سهمیه ی واکسن کرونا برای کارکنان بهشت زهرا درنظر گرفته شده بود اما وقتی تعدادی از آن ها به میل خود از دریافت واکسن امتناع کردند، افراد دیگری به جای آن ها واکسینه شدند.

انتشار این خبر واکنش شهردار پایتخت را هم به دنبال داشت. پیروز حناچی در توییتی، ضمن تشکر از حساسیت رسانه ها گفت این موضوع فوراً بررسی و در صورت مشاهده ی تخلف، با خاطیان برخورد خواهد شد. حناچی همچنین گفت دستور داده اسامی دریافت کنندگان واکسن در سایت شفاف بارگزاری شود.

در این میان، علیرضا علی بخشی، معاون شهردار منطقه ۶ تهران که گفته می شد تخلف واکسن در این منطقه رخ داده، خبر منتشر شده را به شدت تکذیب و آن را شیطنت رسانه ای عنوان کرد.

علی بخشی مدعی شد مقداری از سهمیه ی پاکبانان اضافه آمده بود که به افراد دیگری که در معرض ابتلا به کرونا بودند، اختصاص داده شد.

او درباره ی وجود چند زن در میان دریافت کنندگان واکسن کرونا تحت عنوان پاکبان گفت این زنان از مسئولین غرفه های بازیافت و آموزش شهروندی بودند و به دلیل داشتن ارتباط مستقیم با شهروندان و بالا بودن احتمال ابتلای آن ها به کرونا، واکسن های اضافه را دریافت کردند.

با این حال، روز گذشته مشاور شهردار پایتخت، وقوع تخلف در واکسیناسیون پاکبانان تهران در ۳ منطقه را تأیید کرد.

غلامحسین محمدی گفت بحث اصلی انحراف از تزریق واکسن کرونا به پاکبانان، تنها در منطقه ۶ بوده و در برخی از مناطق از جمله ۷ و ۹ نیز به صورت محدود وجود داشته است.

محمدی همچنین از عزل یکی از مسئولان و تعدادی از پرسنل نواحی به خاطر تزریق غیر قانونی واکسن خبر داد.

در این میان، خبر تخلف در توزیع واکسن کرونا در ۲ بیمارستان تهران به نام های مدرس و ۱۵ خرداد نیز منتشر شد.

رئیس بیمارستان مدرس تهران با دستور دکتر زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران به دلیل این تخلف برکنار شده است.

با این حال، اعلام شد بررسی ها در خصوص بیمارستان ۱۵ خرداد کماکان ادامه دارد و هنوز بروز تخلفات مرتبط با توزیع واکسن کرونا در این بیمارستان به اثبات نرسیده است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود