اردیبهشت کجا را بگردیم؟

اردیبهشت کجا را بگردیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اردیبهشت زمان سیر و سفر در ایران است. ماه طبیعت‌گردی و تجربه لذت‌های هیجان‌انگیز. فصل سفر به ییلاقات، دیدن لاله‌های واژگون، آبشارهای رنگارنگ و دشت‌های پر از گل. اما چه کنیم که کرونا مدتی است ما را از این تجربه ناب محروم کرده است. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا برخی از بهترین مناطق ایران در اردیبهشت را به شما معرفی کنیم.

جواهرده زمرد سبز رامسر

روستای ییلاقی جواهرده در ۲۷ کیلومتری رامسر در استان مازندران قرار گرفته است. برخی افراد علت نام‌گذاری این منطقه را وجود گنج و جواهرات بسیار در خاک‌های این منطقه می‌دانند. جاده جواهرده از زیباترین جذابیت‌های سفر به این منطقه است. درختان انبوه و سر به فلک کشیده در سراسر این جاده‌ی پرپیچ و خم حس طراوت را از همان ابتدا به همراه دارد. بوستان جنگلی صفارود از جاذبه‌های جواهرده است. چشمه آب معدنی، درختان انبوه و صدای آبشار وقت گذراندن در این جنگل را لذت بخش می‌کند. هم‌چنین وجود دریاچه‌ی مصنوعی قو که از یک برکه کوچک به‌وجود آمده است مانند نگینی در این منطقه می‌درخشد.

در سراسر مسیرتان آبشارها و چشمه‌های زیبایی خواهید دید که گروه گروه مسافران در کنار آن‌ها در حال عکاسی هستند.

اگر خواستید شب را بمانید می‌توانید از قبل ویلا یا کلبه‌ای برای اقامت رزرو کنید. اگر هم خواستید می‌توانید به رامسر برگردید. توصیه ما این است که حتما قبل از سفر به جواهرده و رامسر از سایت‌های رزرو و اجاره ویلا و اقامتگاه مثل سایت جاجیگا یا هومسا، یک اقامتگاه مناسب رزرو کنید. در سایت هومسا امکان رزرو انواع اقامتگاه مانند کلبه، سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی امکان‌پذیر است. برای اجاره روزانه ویلا در رامسر از هومسا فقط کافی‌ست رامسر را در صفحه اول جستجو کنید  و از بین اقامتگاه‌های این شهر بهترین گزینه را با توجه به بودجه و نوع سفرتان رزرو کنید.

شاندرمن ماسال، تجربه‌ای از بهشت در بهار

دهکده توریستی شاندرمن ماسال در غرب استان گیلان و در میان کوه‌های پوشیده از درخت قرار دارد. برخی علت نام‌گذاری این منطقه را این می‌دانند که در دوران قدیم شاندرمن یک منطقه شاه‌نشین بوده است و آن شاندرمن یا شاه در من می‌نامیدند. فاصله این منطقه با حدود ۷۰ هزار هکتار جنگل با ماسوله ۴۰ کیلومتر، با قلعه‌رودخان ۳۰ کیلومتر و تا بندر انزلی ۴۰ کیلومتر است. بهترین زمان برای سفر به این منطقه بهشتی از اردیبهشت تا مهر است. آبشار ویوز، جمعه بازار شاندرمن، غار آویشو، دشت النزه و روستای سیاهمرد از دیدنی‌های زیبای این منطقه شناخته شده‌اند.

در سفر به ماسال اصلا نگران اقامتتان نباشید. اگر اهل اقامت در کلبه باشید، امکان رزرو کلبه در ییلاقات شاندرمن  ماسال از سایت هومسا وجود دارد. اگر هم یک خانه ویلایی حیاط دار را به کلبه‌های چوبی ترجیح می‌دهید امکان رزرو ویلای اجاره‌ای در ماسال نیز در هومسا وجود دارد.

قمصر شهر گل و گلاب در کاشان

کاشان از تاریخی‌ترین شهرهای استان اصفهان است. در فصل بهار از اوایل فروردین تا اوایل خرداد بهترین زمان برای سفر به کاشان است. فاصله کاشان با تهران ۲۴۷ کیلومتر است و سفر به این شهر از تهران حدود ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. قمصر نیز در ۳۰ کیلومتری جنوب کاشان قرار دارد. قمصر پایتخت گلاب ایران است. جایی که تا چشم کار می‌کند باغ گل محمدی می‌بینید. البته اگر اردیبهشت را برای سفر به قمصر انتخاب کنید. کاروانسرای شاه عباسی یا گبرآباد و بقعه امامزاده شاهسواران گواه تاریخی بودن این منطقه است. برای توصیف اگر در مورد حال و هوای این منطقه کنجکاوید باید بگوییم شهری است پر از باغ گل محمدی با کارگاهی کنار آن برای گلابگیری. اگر بخواهید شب را در قمصر بمانید می‌توانید اقامتگاه‌های بومگردی هومسا در این منطقه را رزرو کنید یا اینکه اگر خواستید به کاشان برگردید امکان اجاره سوئیت در کاشان یا رزرو اقامتگاه بوم گردی در این شهر از طریق سایت هومسا وجود دارد.

دیگر مناطق زیبا در اردیبهشت

همه‌جای ایران در اردیبهشت زیباست. از شمال تا جنوب از شرق تا غرب. روستاهای کردستان، کوهرنگ، آبشارهای لرستان، ترکمن صحرا، محلات و شیراز از مناطقی هستند که زیباییشان در بهار علی‌الخصوص در اردیبهشت وصف‌ناپذیر است. اگر خواستید به هر منطقه‌ای سفر کنید درباره‌ی محل اقامت خود نگرانی داشتید فقط کافست به سایت اجاره سوئیت و ویلا هومسا به آدرس homsa.net وارد شوید. شهر مقصد را در باکس جستجو، جستجو نمایید و بعد از آن با مقایسه اقامتگاه‌ها بهترین مورد را رزرو نمایید. امکان مقایسه عکس اقامتگاه، قیمت‌ها، امکانات اقامتگاه و مشاهده نظرات مهمانان قبلی از مزیت‌های رزرو آنلاین ویلا است. هم‌چنین تیم پشتیبانی هومسا از ابتدا تا انتهای سفر همراه شماست تا تجربه لذت بخشی از رزرو آنلاین اقامتگاه داشته باشید.

یک نظر

ورود

  • حسین اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰

    چرا در پیک کرونا باید تبلیغ سفر کنه روزیاتو؟؟؟