کیمیا علیزاده از کسب سهمیه المپیک توکیو بازماند

کیمیا علیزاده از کسب سهمیه المپیک توکیو بازماند

کیمیا علیزاده تکواندوکار ایرانی که مدال برنز المپیک ریو را در کارنامه دارد و مدتی است در خارج از ایران به سر می برد، در کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو ناکام ماند. کیمیا علیزاده که پس از اقامت در آلمان در قالب تیم پناهجویان در مسابقات کسب سمیه المپیک در بلغارستان شرکت کرده بود، با نرسیدن به مسابقه پایانی شانس رسیدن به المپیک را از دست داد. در مسابقات روز دوم و پایانی کسب سهمیه المپیک برای قاره اروپا که دیروز برگزار شد، کیمیا علیزاده ملی پوش سابق ایران در وزن ۵۷ کیلوگرم در مسابقه نیمه نهایی شکست خورد.

کیمیا علیزاده که مدال برنز المپیک ریو را در کارنامه دارد و مدتی است در خارج از ایران به سر می برد، در کسب سهمیه المپیک 2020 ناکام ماند.

دارنده نشان طلا و برنز جهان و برنز بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ در مسابقه اول خود با نتیجه ۱۷ بر صفر توانسته بود جوانا کونوها از بلغارستان را شکست دهد و در بازی دوم نیز با نتیجه نزدیک ۱۵ بر ۱۲ ماریا استتیچ از بوسنی و هرزگوین را از پیش رو بردارد تا به مرحله نیمه نهایی برسد. در این مرحله اما علیزاده با نتیجه ۳ بر ۱ از فانی تزلی تکواندوکار یونانی شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند و بدین ترتیب نتوانست سهمیه المپیک توکیو را کسب کند. طبق قوانین در این مسابقات دیدار نهایی برگزار نمی‌شود و دو تکواندوکاری که به دیدار نهایی صعود کنند، سهمیه المپیک توکیو را کسب خواهند کرد. دو تکواندوکار مغلوب در دیدار نیمه نهایی نیز در یک دیدار به مصاف هم خواهند رفت تا در صورت مثبت شدن تست دوپینگ تکواندوکاران المپیکی، جایگزین آنها شوند.

کیمیا علیزاده که مدال برنز المپیک ریو را در کارنامه دارد و مدتی است در خارج از ایران به سر می برد، در کسب سهمیه المپیک 2020 ناکام ماند.

این اتفاق در حالی بود که راحله آسمانی دیگر ملی پوش سابق نیز که در قالب تیم ملی بلژیک در این مسابقات شرکت کرده بود نیز از دور رقابت ها حذف شده و موفق نشد سهمیه المپیک را کسب نماید. آسمانی در مسابقه اول خود با نتیجه ۲۴ بر ۱۰ توانسته بود تئودورا میتروویچ از مونته نگرو را از سر راه بردارد اما در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۷ بر ۱۴ مغلوب سووی میکونن از فنلاند شده و نتوانست به مراحل بالاتر دست یابد. همچنین در روز نخست این رقابت‌ها، احسان نقیب‌زاده، امیرمحمد حسینی، دینا پوریونس و کسرا مهدی پور، ۴ تکواندوکار سابق ایران که در قالب تیم پناهندگان به میدان رفتند نیز از دور رقابت‌ها حذف شدند. در پایان مسابقات انتخابی المپیک که در صوفیه، بلغارستان برگزار می شد، نفرات زیر به المپیک توکیو راه یافتند:

وزن ۶۸- کیلوگرم: ندزاد حاسیک (بوسنی) -هاکان رچپر (ترکیه)

وزن ۸۰+ کیلوگرم: دایان جورجفسکی (مقدونیه) – ایوان ساپینا (کرواسی)

وزن ۵۷- کیلوگرم: فانی تزلی (یونان) پاتریش آدامکوویچ (لهستان)

وزن ۶۷+ کیلوگرم: رحیمه اوگیناک (هلند) – عطیه لورین (فرانسه)

بیشتر بخوانید: اظهارات کیمیا علیزاده درباره مهاجرتش: شوهرم فریبم داد!

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • ریز احمد اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۰

    اینه عاقبت پشت کردن به وطن! اینجا برنز گرفتی به اندازه طلا بهت حال دادن. حالا بشین از تو خونه المپیکو تماشا کن حال کن!

  • یاسر اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۰

    رفتن یا نرفتن اینها به المپیک به حال ما چه توفیری داره؟ نه با رفتنشون دچار غرور ملی میشیم نه با نرفتنشون ناراحت.

  • N اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۰

    هعی…
    نمیدونم باید بگم حقتونه که نبردین یا نه…