حرکات عجیب دست های یک کروکودیل قبل از شکار که همه را شگفت زده کرد

حرکات عجیب دست های یک کروکودیل قبل از شکار که همه را شگفت زده کرد

تصویری از یک کروکودیل در آب‌های استرالیا که پنجه‌های خود را به شکل عجیبی بالا برده است، مردم استرالیا را متعجب کرده چرا که آن‌ها نمی‌دانند منظور این کروکودیل از این کار چیست. این تصویر در روز جمعه هفته گذشته از این کروکودیل گرفته شد و پاهای جلویی و عقب کروکودیل که آن‌ها را کشیده است در این تصویر پیداست.

پنجه این کروکودیل از سطح آب بالاتر آمده و او بی حرکت و ثابت ایستاده است. متخصصان می‌گویند این تکنیک به این جهت توسط کروکودیل‌ها انجام می‌شود که آن‌ها می‌توانند با این کار تمام رفت و آمدها و اتفاقات پیرامون خود را تحت کنترل خود قرار دهند و کوچکترین حرکت هر جانداری را حس کنند.

البته برخی دیگر موافق نظر قبلی نیستند و می‌گویند که این حیوان در واقع در حال استراحت است و به این شکل درآمده. شخصی در این رابطه به شوخی می‌گوید: «بله خیلی این کار بسیار بین کروکودیل‌ها رایج است چون به تازگی ناخن‌هایش را گرفته است!» فرد دیگری نیز ادامه می‌دهد: «اوه این کروکودیل در حال انجام تمرینات پیلاتس است!»

یکی از متخصصین و افراد دانا در مورد این نوع کروکودیل‌ها می‌گوید: «در واقع هنگامی که کروکودیل‌ها در حال شکار ماهی و پیدا کردن غذا برای خود هستند به این حالت درمی‌آیند تا کمی استراحت کنند.» گفته می‌شود فشار خاصی به نقاط مختلف بدن کروکودیل‌هایی که در آب هستند وارد می‌شود و به این ترتیب کروکودیل‌ها با این حرکت می‌توانند کوچکترین حرکات آب در اطراف خود را حس کنند و اگر طعمه‌ای را تشخیص دهند به سرعت به دنبال آن رفته و آن را شکار می‌کنند.»

متخصص مذکور در این رابطه می‌گوید: «کروکودیل‌ها گیرنده‌های کوچک فشار بر روی بدن خود دارند. این گیرنده‌ها در کنار آرواره‌ها، پاهای جلویی و دستانشان قرار دارد. آن‌ها با این گیرنده‌ها تغییر فشار در آب را تشخیص می‌دهند. برای مثال هنگامی که یک ماهی به سر آن‌ها نزدیک می‌شود آن‌ها با تغییر فشاری که ایجاد می‌شود، آن ماهی را حس می‌کنند و این باعث می‌شود تا کروکودیل متوجه حضور او شود و شکارش کند.»

او ادامه می‌دهد: «هنگامی که جذر و مد اتفاق می‌افتد کروکودیل می‌داند که کجا به دنبال ماهی برود چرا که مکانی که ماهی‌ها در آنجا بیشتر حضور دارد را حس می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

محققان: تمساح ها می توانند دم تازه درآورند

با “پرل” آشنا شوید: تمساحی فوق العاده با پوستی سفید و نادر

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • HOSSEIN KIM SUNG اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۰

    وای چه زیبا تا حالا از یک کروکودیل همچین چیزی ندیده بودم امیدوارم موفق باشه این حیوان درنده و قدرت مند ?????